
No real timing
Popravde neviem ako to presne je- čo majú a nemajú nariadené z vrchu, ale timing nemajú žiaden. Reálny dôvod timingu je predchádzanie pindaniu žiakov (presne takých ako som ja). Ja som síce nenadávala, že chcem ísť domov, že veď druhá trieda skončila už o 10tej a preto sme mali aj my. Ale majorita áno. A uznajte, že to nie je príjemné sedieť v škole, keď sa tam vážne nič nerobí. Vonku praží slnko a my sedíme v triede bez dozoru. Len tak, aby sme tam boli.
Dôvod toho, že druhá trieda skončila skôr ako my je ten, že ich učiteľka si to inak naplánovala. Kľúčiky od skriniek odovzdávali už včera, my sme včera namiesto toho sedeli bezprízorne v triede.
Dôsledky: 2h včera strávené ničím, o 2h v škole viac dnes plus rozčulovanie sa prečo sme tam dlhšie
No real program
Zajtra ideme do prírody. Haháááá, do prírody? Ideme do parku. Čo budeme robiť v parku?
No tak, v prvom rade sa tam na ôsmu doteperíme a potom si sadneme na lavičky a že hrajte sa. Aby sme to uviedli na pravú mieru, my sme už dospelí ľudia. Všetci máme v triede 18. A oni nás berú do parku, že hrajte sa. A veď to nemá ani nič spoločné s tým koľko máme rokov, proste žiaden program, žiaden!
Ja by som celkom brala, keby sme sa učili. Prečo sa neučíme? Nie učiť sa tak, ako počas školského roku, na známky. Poďme robiť prezentácie na zaujímavé témy, poďme sa dozvedieť jeden o druhom viac! Prečo strácame toľko hodín ničnerobením a rozčulovaním sa nad tým?
Hm, to je vlastne všetko čo som chcela povedať o neorganizovanosti posledného školského týždňa. Poďme si povedať o tom, že učitelia vlastne nevedia, čo chcú.
Iniciatívu udupávame, lenivosť podporujeme!
"Začni sa už konečne učiť, pozri aké máš známky!"
"Každýkrát chodíš neskoro do školy. Už som ti hovorila, že máš chodievať na ten skorší vlak"
"Prečo stále vyrušujete?"
Óóóó, áno, týchto treba večne riešiť a na ostatných kašlať. Nehovorila by som, keby som si nezažila. Keď som išla odpovedať z chémie a potrebovala som sa pár vecí spýtať, tak na mňa nikto nemal čas. Každú prestávku som stála pred kabinetom a každú prestávku som počula, že nikto nemá čas. (nakoniec si našla čas fyzikárka, našťastie)
Prečo nemajú čas? Pretože riešia debilov! Prečo riešia debilov? Pretože majú zle postavené priority. Ako keby za tie roky nepochopili, že sviniam hádzať perly netreba. Možno si myslia, že to raz vyriešia a že na nás ostatných bude potom kopa času. Lenže tí ľudia sa nezmenia a na nás čas nikdy nebude.
Výsledok: kopa času strávená pri "sviniach", žiaden vyriešený problém, zanedbanie normálnych žiakov
Ďalšia vec: oni ako keby ich ešte podporovali. Stačí pekný úsmev, vtipná poznámka, zasmejú sa s nimi a je po probléme. Akonáhle sa do problému dostane niekto seriózny (nie zámerne sa dostane do toho problému) a slušne sa ospravedlní, tak to vyznieva ako ozajstný priestupok, pretože aj ten človek si to predsa uvedomuje a tak musí byť aj správne potrestaný.
Z tohto vyplýva, že učitelia vyslovene vedú žiakov k tomu, aby nebrali veci vážne.
Zákon, alebo výmysel školy?
Už minulý rok nám bolo odopreté vedieť, aké známky budeme mať na vysvedčení s odôvodnením, že nám to povedať nemožu. Nepamätám sa, že či to bolo s odvolaním na zákon, alebo na dohodu vo vedení školy. Ale prečo žiaci nemôžu dopredu vedieť, čo im bolo uzatvorené? Aký rozumný dôvod ich k tomu viedol?
Je to úplná katastrofa, keď sa náhodou dozviete, že vám dal niekto sólovú trojku a nemožete z nikoho vytiahnuť kto a prečo.
Ešte kurióznejšie je to, ako k tomu došlo.
"Tento školský rok bol celkom ľahký"
"Tak prečo máš trojku, Kristína?" (domyslite si posmešný tón)
"Trojku? To musí byť chyba! Mohli by ste mi pozrieť od koho, skočím za ním. Je to určite omyl."
"Nie."
Jednoducho nie. Ako to, že nie?! To fakt musím za každú maličkosť na vedenie? Prečo sú učitelia tak katastrofálne neochotní? Prečo si pýtajú iniciatívu od neiniciatívnych a iniciatívnym ju odopierajú? Prečo sú škodoradostní a pohŕdaví? Prečo majú uštipačné poznámky? Kedy sa už budú správať profesionálne?
Ja len toľko, že som rada, že za chvíľu odtiaľ odchádzam.