reklama

Štát zarába ako šikovný podnikateľ!

Veru tak, presne takáto je informácia oficiálnych a zodpovedných úradov či ustanovizní určená verejnosti, dostupná vo všetkých médiách a keby len to, bolo to v takej úspešnej podobe a prezentovalo to také „skvelé výsledky“, že sa to stalo predmetom reklamy vlastne v celom ekonomickom svete. S obrovským záujmom, doma až s neuveriteľnou reklamou prezentovanou ako dôkaz, že bločková lotéria je medzi ľuďmi nielen populárna, ale zvyšuje efektivitu odvodov DPH, lebo reč je predovšetkým o tejto, zdanlivo všednej akcii pod kuratelou štátnej moci, čo je vraj ozajstným hitom úspechov štátu. Zodpovedných potešilo, že tento, v septembri 2013 spustený projekt – odkukaný z ekonomiky Taiwanu, kde vraj mal zvýšiť výber DPH až o celú polovičku príjmov sa vo svete páči, celkom stačí vysloviť pozitívne výsledky bez štatistík a už ako keby sme boli vynálezcami – po nás to prebrali Portugalci, chystajú sa Česi, vraj aj Grécko, Albánsko... Úspech!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Nuž ako sa povie s troškou skepse, zdanie naozaj klame! Už aj oficiálne vládne inštitúcie priznávajú, že bločková lotéria vzbudila záujem občanov, do marca sa jej zúčastnilo už takmer pol milióna hráčov s viac ako 59 miliónmi bločkov a neoficiálne údaje uvádzajú že sú prínosom s finálnym účtom vari 7 až 8 miliónov eur na celkovom výbere DPH za rok 2013 a ten dosiahol oficiálny údaj 286 miliónov eur! Nuž skôr neveľa než rozhodujúci prínos a to sa ešte väčšina erudovaných ekonómov diví, kto to vôbec v tejto podobe vymyslel, je to skôr násobok skutočnosti a podľa MF SR je to naozaj tak! Zisk nebude viac ako 3 milióny eur a ak sa započítajú jednorazové náklady na jeho reklamu - 700 tisíc, bublina úžasného úspechu poriadne vyfučí, ba prevádzkové náklady a sumy určené na výhry to všetko, spolu s úbytkom možných vinníkov ešte viac minimalizujú a ktohovie, ako dlho sa ešte tento „zázrak“ podarí udržať pri živote.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A pochopiteľne, mám k tomu všetkému nafúknutému a nespravodlivému ešte aj veľa výhrad, predovšetkým tie, čo sa dotýkajú drobných živnostníkov, predovšetkým ich odvodov a daní, lebo pre nich je bločková lotéria akýmsi ortieľom nevýhod nad rámec únosnosti! Nechcite vedieť, ako sa prax prežitia individuálnych služieb verejnosti spolu s nevyhnutnosťou účtovať každý výkon cez pokladnicu podpisuje pod schopnosť živnostníka udržať sa nad vodou!? Nenavádzam nikoho ten bloček z registračnej pokladnice nepožadovať, to naozaj nie, ale záťaž uložená na ich bedrá štátom v podobe daní a odvodov je naozaj katastrofa a čo už, dilema je jasná – prežiť, alebo zaniknúť sa môže zmeniť aj na to, radšej teda švindľovať!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Holič, kaderníčka, úprava nechtov, masáže, individuálne prevádzky maliari a natierači, zámočníci, inštalatéri, pedikúra, fotoateliér, krajčírka, opravár obuvi a úpravári odevov, aby ste mali predstavu, na aké profesie vás chcem upozorniť a nesmiete zabudnúť, že okrem potreby zarobiť si na prenájom priestorov, za náklady na energie, odvedené dane a odvody štátu je to mesiac čo mesiac ešte väčšia lotéria udržania sa pri „živote“ než tá bločková, ak mi budete chcieť rozumieť. Naozaj by ma interesovalo, aké percento bločkov v súťaži pochádza za takéto služby, lebo bez nadsádzky, spolupatričnosť občanov a empatia s tými, čo skôr živoria, než sa prácou vlastných rúk úspešne a dobre živia je veľká!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No a ešte niečo, v tých začiatkoch bolo všetko v rovine všeobecného záujmu celkom rovnocenné, verejnosť sa dozvedala, kto mal šťastie, aký bloček bol víťazný, ale veľmi rýchlo sa to otočilo smerom k nule! Žiadna informácia, nijaká reklama pre víťaza, ba ani Eva Máziková už nie je v kurze a štatistiky sú neúprosné – záujemcov súťažiacich s bločkami je už dávno menej ako 50 tisíc v priebehu kalendárneho mesiaca, čo je o štvrť milióna menej, než keď sa lotéria odštartovala! A to už nie sú predpokladané počty, to je realita a patrím celkom samozrejme k tým občanom Slovenska čo veria, že bločková lotéria priniesla štátu naozaj málo – pomoc pre rozpočet je zanedbateľná, ba čím ďalej tým viac iba iluzórna.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak som objavil voľačo z celkom iného súdka podnikateľských aktivít a pod jednu z nich sa dosť prekvapujúco podpísal predseda parlamentu Pavol Paška. 15. júna bude slávnostná inaugurácia prezidenta Andreja Kisku a on rozhodol, že jej priamy prenos bude zabezpečovať v exkluzívnej podobe RTVS a kto z iných televíznych spoločností bude mať záujem ponúknuť svojim divákom prenos, ten si musí kúpou licenčných práv vytvoriť podmienky. Ináč bolo samozrejmosťou, že informácie o priebehu inaugurácie už si zabezpečovali, alebo ak chcete, tak zháňali naše i zahraničné televízne spoločnosti, predovšetkým v spolupráci s Kanceláriou prezidenta a štábom spolupracovníkov Andreja Kisku a dostali ubezpečenie, že nikto nemá exkluzivitu, je to presne tak, ako to má byť! Verejná sláva, prezentácia sľubu vernosti národu v priamom prenose pre všetkých a tu, z ničoho nič, kto chce byť pri tom, aspoň v zastúpení voľakoho z priamej konkurencie, komu vôbec nemusia veriť, bude musieť platiť a uspokojiť sa s prepáčením, „s mačkou vo vreci“! Viete, spravodajstvo je už naozaj dávno nosením vlastnej kože na trh zodpovednosti a tak som úprimne zvedavý, kto si od RTVS prenos napokon kúpi! Už dnes to však vyzerá tak, že súkromná Markíza nič nebude riskovať, práva na prenos signálu si od RTVS, teda od štátu, alebo možno priamo aj od Pavla Pašku, lebo tá sláva bude priamo v budove parlamentu nezakúpi a jej šéf spravodajstva Henrich Krejča sa dal počuť, že je to nielen celkom svojský výklad zákona o slobodnom prístupe k informáciám, predovšetkým k takýmto zásadným a dôležitým, lebo práve o exkluzivite sa v ňom nehovorí ani len čiarka! A samozrejme, pobúrenie spôsobil takýto verdikt Pašku aj v zahraničí, selekciu médií považujú za neprípustné rozhodnutie už v Česku a môžeme si byť istý, že väčšina zahraničných štábov renomovaných spoločností sveta bude protestovať!

A tak celkom reálne očakávam, že v spravodajstve Markízy 15. júna, čo bude v nedeľu, na Deň otcov, mi hlásatelia oznámia, čo všetko Andrej Kiska prežil a aké predpísané podmienky pre výkon prezidentského úradu už splnil, ale aké to bolo vizuálne si budem vo vlastnej fantázii iba predstavovať, lebo spravodajstvo sledujem prednostne v ich produkcii! Privykol som, výber je zodpovedný a tvorcom v tej spoločnosti dôverujem. A mimochodom, takých je nás na Slovensku väčšina televíznych divákov, lebo štatistiku žiadna, čo ako vynaliezavá propaganda nepresvedčí!

Nuž čo poviete, zvláštne podnikanie, ešte onakvejšia propaganda a celkom „originálne“ predstavy o slobode podnikania v demokratickej krajine, akou by sme mali byť bez akýchkoľvek pochýb, ale ako vidieť, zdanie veru môže aj klamať! Budem naozaj zvedavý, ako to Pavol Paška zvládne, lebo hoci tá inaugurácia nášho nového prezidenta nie je nič v podobe začiatku MS vo futbale, exkluzivitu to má a kto chce mať zážitok v komplexnej ponuke, nech si len pekne priplatí, veď čo už, kto počtuje, ten gazduje! Rozumiete?!

Stanislav Krištofík

Stanislav Krištofík

Bloger 
  • Počet článkov:  2 342
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyskusal som si v zivote tolko dobreho i zleho, ze mi moze zavidiet aj Hrabal. Vzdy som zostal optimistom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu