Ešte som si nestihla prsty vo vode omočiť, už ma prenasledujú bikinovými zvrškami a spodkami "len za päť éčok". Jeden obrovský billboard je venovaný zvršku, vedľa neho druhý spodku. Dve rôzne modelky majú dostatok priestoru prezentovať vlastný kúsok svojsky, no špúlia pery identicky. Nanič.
V diaľke predomnou sa už vynára ďalšia veľká kráska, tentokrát ozrutná Cindy Crowford "vyletnená" hneď v triáde billboardov jednej nemenovanej potravinovej siete. Tá na sebe nemá bikiny, veď je to už pani v rokoch, zato jej postavu rámujú celé plavky tmavočervenej farby. Celé plavky s hlboko vystrihnutými bokmi. Tak okolo týchto obrovských ženských tiel s umelými kvapkami potu na pokožke budem musieť chodiť ešte minimálne tri mesiace.
Akoby toto všetko ešte nestačilo, pri ceste do práce objavím ďalší zberateľský kúsok. Tentokrát to je to kruh vytvorený z desiatich ženských tiel v bikinách propagujúci výhodné dovolenky. Na vedľajšom billboarde si tentokrát blondínka s prenikavo modrými zrenicami olizuje pery, nevie sa už totižto dočkať sexi nádielky akejsi mobilnej spoločnosti. Tieto mega ženy na mňa dennodenne civia, prechádzam okolo ich pootvorených úst, okolo falošného obrazu mora a pláže za ich chrbtami. More je tyrkysovo modré, ladí s ich kontaktnými šošovkami a tak správne sa leskne vďaka kvalitnému umelému osvetleniu.
Ako by na to všetko zareagovala Trude Fleichmann, fotografka zachytávajúca ženskú nahotu hlavne ako prejav sily a sebavedomia, rebelantstvo voči spoločenských konvenciám dvadsiatych rokov minulého storočia? Herečky, speváčky a tanečnice pózovali v priestoroch jej viedenského ateliéru hrdo a sebavedomo, sem-tam zasnene, inokedy hravo a vždy zanietene. Trude objavila "Novú ženu", ktorá sa pokúša aj o vlastnú emancipáciu a nezávislosť, ale pritom zostáva zvodná.

Trude Fleischmann vo svojom viedenskom ateliéri.
Herečka Sybille Binder na nás hľadí raz prísnym pohľadom guvernantky, na ďalšej fotke je už nežnou a záhadnou milenkou priam hladiacou tvár diváka. Tanečníčka a choreografka Grete Wiesenthal pred objektívom pózuje nahá, predvádza svoje vytrénované svaly takmer ako jedna z Michelangelových náboženských súsoší a herečka Tilly Losch hanblivo i skromne klopí oči pózujúc v extravagantných prevlekoch .

Margaritte Kaepple, 1928 Foto: Trude Fleischmann
Tieto fotky však majú dušu i keď telá sú niekedy obnažené. Telá na billboardoch okolo ktorých prechádzam každý deň sú síce obnažené, ale pripomínajú výstavné kúsky vypreparovaných pávov.
Kým fotky Trude Fleischmann visia vo Wien Museum až do 29. mája, ženy v bikinách budú už onedlho prelepené inou konkurenciou, trebárs najnovším iPodom.

Dolly Haas, Foto: Trude Fleischmann
Zdroj fotky: http://reallifeiselsewhere.blogspot.com/2011/01/trude-fleischmann.html