Na súboji KDH verzus obchodné reťazce sa v plnej nahote ukázalo, kto v tejto krajine ťahá za nitky zákonodarného zboru a aký plytký je záujem politický strán o skutočné riešenie problémov. Na vyhodnotenie situácie stačil SMER – u prehľad o mediálnej prevahe zástancov nedeľných otvorených dverí a KDH pocit, že bojuje za rodinu. Ináč ako to skončilo, to skončiť ani nemohlo.
Je však nepochopiteľné, keď už sme tá nádherná krajina v strede Európy, kde sú teraz tí, ktorí si do volebných letákov píšu o podpore rozvoja cestovného ruchu? Na čom si sedia ľudia, ktorí plačú nad upadajúcim záujmom o kultúru na Slovensku? Boj o voľnú nedeľu pre hypermarkety je a bol totiž v prvom rade bojom o priestor pre rozvoj kultúry a cestovného ruchu a samozrejme sekundárne no nie v menšej miere o priestor pre rodinné vyžitie a príležitosť zamestnať sa v trochu inom prostredí, možno aj bez regálov. Kto žil nejaký čas mimo slovenského matrixu, kde sú nedele v hypermarkete tabu, pochopí. Zákaz nedeľného predaja je príležitosťou, my sa však príležitostí bojíme, čo je vodou na mlyn reťazcom, ale aj ľuďom, ktorí žijú z našich daní.