Ešte prednedávnom všetky denníky rozoberali testy PISA a to, ako naša mlaď nedokáže porozumieť písanému textu a hneď zo začiatku roka tu máme dôkaz, že ani staršie generácie na tom nie sú o nič lepšie. Podľa toho ako prebrali dané informácie média, zrejme aj u nich už pokrivkáva schopnosť rozmýšľať v súvislostiach a ich účasť na takýchto tlačovkách Slovensku viac škodí ako prospieva. Cieľom chlapcov z ministerstva vnútra je samozrejme prezentovať svoju prácu v čo najlepšom svetle. A štatistika nehodovosti v minulom roku im, aspoň na ich prvý pohľad, padla ako manna z neba. Čísla nepustia, usmrtených bolo menej. No o tom, že sa tak deje najmä vďaka polícii na čele s Kaliňákom si dovolím silno pochybovať. Tak malé rozdiely v medziročných štatistikách môžu súvisieť už s vývojom počasia. Napríklad minuloročná zima bola čo sa týka nepriaznivých podmienok na cestách veľmi mierna. Zaujímavejšie čísla do tabuliek by mohli poskytnúť poisťovne, keďže tie nedelia nehody na našich cestách na dopravné nehody a poistné udalosti ako Kaliňákovci, pohnútky ktorých v tomto svetle nadobúdajú jasnejšie kontúry.
Začnime najprv prezentovanou tabuľkou počtu usmrtených osôb podľa krajov

Tá ako prvá naznačuje neuralgické body slovenskej cestnej infraštruktúry. Prešovský kraj vďačí za žlté sfarbenie zrejme podstatne nižšie rozvinutej ekonomike a tým menšiemu tlaku v doprave v porovnaní so Žilinským krajom. V prípade čulejšieho ekonomického života dajme tomu na úrovni Žilinského kraja a pri zachovaní súčasného stavu cestnej siete by to zrejme s Prešovským krajom, čo sa týka usmrtených osôb vyzeralo zle-nedobre.
Ďalšou tabuľkou, ktorej sa "povenujeme" je tá, ktorá nás porovnáva s okolitými krajinami

Táto tabuľka nemá absolútne žiadnu objektívnu výpovednú hodnotu. Jednak v nej nie je zohľadnená hustota cestnej siete a takisto priemerný počet najazdených kilometrov jedným vodičom. S platom Rakúšana by Slovák najazdil podstatne viac, čo by so sebou prinieslo určite hustejšiu premávku a viac príležitostí na karambol. Tu môže byť vplyv polície maximálne v zdieraní na pokutách a poplatkoch, čím nám vodičom ostáva menej na benzín a účasť na cestnej premávke.
Kľúčovou tabuľkou Kaliňákovej “prezentačky“ je tá s počtom usmrtených osôb podľa druhu komunikácie:

Z nej totiž jasne vyplýva, že u nás zomiera najviac ľudí kvôli nedostatočne rozšírenej diaľničnej sieti.
Z uvedeného teda vyplýva, že Kaliňákov Gašpar sa veľmi mýli (alebo ani netuší akú má pravdu) ak si myslí, že sa Slovensko začína dostávať z pohľadu bezpečnosti na hranicu svojich možností. A jeho tvrdenia, citujem "Ďalšie možnosti sú skutočne postavené na takých projektoch, ako je objektívna zodpovednosť, respektíve zavádzanie automatizovaných systémov do riadenia dopravy a na základe toho je možné očakávať ešte ďalšie zlepšenia," skôr zaváňajú Kaliňákovskou prípravou na ďalšie biznis hody a chrumkavé verejné obstarávania.
Jednoducho, ak by policajtom šlo skutočne o záchranu ľudských životov na našich cestách, tak by ich revírom nebola diaľnica, ale domácnosti tých, ktorí túto krajinu rozkradli a rozkrádajú, pretože títo ľudia sú skutoční páchatelia - priamo zodpovední za smrť na našich cestách, ale aj v nefungujúcom zdravotníctve atď. Označenie “VRAH“ je v tomto prípade totiž plnohodnotným ekvivalentom k človeku, ktorý nehospodárne nakladá s mozoľmi tohto národa. Som presvedčený, že poriadok s najväčšími zlodejmi v krajine by mal stonásobne pozitívnejší účinok na správanie sa účastníkov cestnej premávky než tisícky radarov po celej krajine.
Pokiaľ Kaliňakovi chlapci nezačnú zatvárať skutočných páchateľov nešťastí na Slovensku takéto Kažimirovsko - Kaliňákovské grafy nebudú mať absolútnu výpovednú hodnotu a v konečnom dôsledku nás budú stáť ďalšie nemalé peniaze minuté na domnelé riešenia nehodovosti.
Mimochodom v Kaliňákovsko – Gašparovskej prezentácií chýba údaj o dopravných nehodách zapríčinených technickým stavom vozidla. Chýba tam buď preto, lebo je to zanedbateľne promile, alebo sa táto štatistika nevedie. Nech je to už prvý, alebo ten druhý variant je nepochopiteľné, že za neabsolvovanie TK, v rámci národných štatistík tak bezvýznamného činiteľa, je vám štát schopný napariť nie malú pokutu bez toho, aby Vás prichytil na ceste. Pritom z našich daní sú v policajných autách nakúpené systémy, ktoré dokážu skutočného vinníka bez TK či EK rozpoznať na ceste za jazdy zoskenovaním jeho EČ. Ďalší dôkaz, že Kaliňákovi ide viac o nákupy a čísla, než o záchranu ľudských životov a elementárnu spravodlivosť.
Zdroj : http://www.topky.sk/cl/10/1599905/Policajne-statistiky-nehodovosti-za-rok-2016--MAPA-najnebezpecnejsich-krajov-a-VIDEO-incidentov