Auto-Moto: Vo vestibule Tuke a v Dubai na Expo 2020 vystavila Strojnícka fakulta prvý slovenský koncept vodíkového auta MH2

Vystavený koncept auta vytvorila TUKE – Strojnícka fakulta s MATADOR Group. Viac info, foto a video v príspevku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Text, foto a video:Lórant Kulík

Projekt vodíkového auta potvrdzuje, že vďaka efektívnej spolupráci medzi akademickým prostredím a súkromným a domácim sektorom sa rodia veľké projekty. Strojnícka fakulta Technickej univerzity v Košiciach v spolupráci s Matador Group vytvorila prvý slovenský koncept vodíkového auta MH2. Technická univerzita prezentovala svoj koncept vodíkového auta na svetovej výstave Dubai Expo 2020 od začiatku októbra do 30. marca 2022. V máji pri príležitosti 70.výročia, si mohli milovníci vedy a techniky pozrieť vodíkový koncept MH2 vo vestibule Technickej univerzity v Košiciach (na snímke). V týchto dňoch sa už auto v hlavnej budove na Letnej ulici už nenachádza.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nadčasový dizajn

Každého kto rád spája techniku s umením iste zaujme nadčasový dizajn vodíkového konceptu MH2. Výtvarný návrh vypracoval šéfdizajnér MH2 Miroslav Maukš.  Karoséria auta svojou muskulatúrou pripomína štartujúceho atléta na štartovacom rošte. Ide o funkčný dizajn, ktorý v prípade hydrogen conceptu má koeficient odporu pod hodnotu 0,2.Vozidlo zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 4 sekundy.

 Najvyššie štádium showcaru

K úspešnému vývoju prototypu prispel aj MATADOR Group. Vozidlo je v najvyššom štádiu showcaru, čo znamená, že prototyp nie je plne funkčný. Spoločnosť Matador vidí budúcnosť vo vodíkovom pohone. Vodík bude mať veľký význam aj v energetike. Vozidlo obsahuje niekoľko nízkotlakových metalhydridových zásobníkov. Výhodou je mulová emisia, splodinami spaľovania je para a voda. Čoraz častejšie sa stretávame s konceptom vodíkového autobusu, prípadne vodíkového vlaku. Vodík je energetický zdroj budúcnosti najmä preto, že sa dá vyrobiť pomerne jednoducho. Dosť často sa stretávame s nesprávnou interpretáciou výroby vodíka. Vodík sa najčastejšie vyrába elektrolýzou vody, čo je rýchly a lacný spôsob výroby.

SkryťVypnúť reklamu

V týchto dňoch už auto vo vestibule TU Košice, na Letnej ulici už nie je vystavené. Koncept prvého slovenského vodíkového auta si  môžete pozrieť na videu a vo fotogalérii.

 

 

 Video: Vystavený koncept vodíkového auta vo vestibule TUKE

Fotogaléria:

1.
1. 
2.
2. 
3.
3. 
4.
4. 
5.
5. 
6.
6. 

Zdroj: Matador Group

Lórant Kulík

Lórant Kulík

Bloger 
  • Počet článkov:  272
  •  | 
  • Páči sa:  1 635x

Po úspešnom absolvovaní Fakulty elektrotechniky a informatiky Technickej univerzity v Košiciach som začal v roku 1997 spolupracovať s denníkom Korzo. Od roku 1998 do mája 2018 som aktívne prispieval z publicistickými článkami a reportážnymi fotografiami do rubrík História, Hobby a Varenie, ktoré pravidelne uverejňoval denník Korzár a Košický večer. Moje príspevky na tému Varenie vychádzali v roku 2006 aj v denníku Nový Čas.V regionálnych denníkoch som sa v publicistických príspevkoch venoval numizmatike, filatelii a ďalším záľubám, ktoré som ilustroval vlastnými fotografiami. Rubrika Hobby v od júna 2018 už nevychádza. Tento blog je voľným pokračovaním na uvedené témy. Je určený pre každého, kto má rád históriu, umenie a rád varí. Trojročné štúdium Dejín umenia na UTV Technickej univerzity v Košiciach som úspešne ukončil v roku 2020 a v roku 2021 Žurnalistické praktikum na akademickej pôde UTV UNIZA v Žiline. Od roku 2023 som členom Združenia historikov moderného výtvarného umenia. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
INESS

INESS

107 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu