Veľká polemika vzniká však popri tom aj okolo nadlimitnej súťaže za 28-30 mil. EUR na dodávku " Prevádzka a údržba nehnuteľností a zariadení" ktoré sa dotýkajú aj iných bratislavských ZUŠ (Základná umelecká škola) a CVČ (Centrum voľného času). Keďže sa profesionálne zaoberám problematikou ekonomicky-zdôvodnenej ceny, prosím chápte moje otázky ako pomôcku na rozptýlenie obáv, alebo nájdenia slabých miest, ktoré by mohli byť proti záujmom, ktoré prezentujete a o ktoré Vám ide bez ohľadu na to v akom štádiu je súťaž.
Ako uvádzate vo svojich príspevkoch v blogoch je zámerom tejto súťaže ušetriť financie na správu vyššie uvedených zariadení. Predpokladaná hodnota zákazky 28 mil do 30 mil EUR, ako ma usmernili z odboru VO na magistráte vychádza z vykonaného auditu Slovenskej asociácie facilty managementu. Ako hlavný predmet činnosti dodávateľa v súťaži 10466 - MUS Vestník č. 126/2013 - 29.06.2013 sú označené služby špecializovaných návrhárov a ako doplnkové strážna a bezpečnostná služba, upratovanie, záhradkárstvo, deratizácia, inžinierska a stavebná činnosť. Predpokladám, že služby špecializovaných návrhárov boli zvolené z dôvodu, že služby facility management nexistujú v kódoch platných v EU pre verejné obstarávanie (CPV).
Audit SAFM prezentuje ročnú sumu nákladov za rok 2010, t.j. 6 581 860,37 €, čo predstavuje za 4 roky hodnotu okolo 26 mil. EUR. Náklady, podľa tých istých kódov CPV, za všetky ZUŠ v Bratislave sú 331 850 EUR čo predstavuje 4,7 % nákladov z celkovej sumy nákladov za rok 2010. Zaujímavé je aj to, že náklady všetkých ZUŠ aj CVČ dohromady (vrátane mzdových nákladov ) za rok 2010 podľa rozpočtu hl. m. Bratislavy 2013-2015 sú cca 8 mil EUR čo je za 4 roky 32 mil EUR.
A tu sú otázky, na ktoré potrebujeme odpovede:
1. Čo predstavuje predpokladaná hodnota zákazky (PHZ) 28- 30 mil EUR o ktorú sa súťaží, keď náklady podľa auditu za 4 roky predstavujú 26 mil EUR. Ako sa dosiahne úspora keď PHZ je vyššia ako hodnota auditu a podľa podmienok vo výzve nemôžu byť nižšie?
2. Rozsah zákazky je definovaný len na úrovni ZUŠ a CVČ čo predstavuje 4,7 % . Prečo je taká veľká disparita medzi rozsahom zákazky a PHZ? Viete mi objasniť, ako môžu objektívne naceniť uchádzači náklady s definovaným rozsahom 4,7 % z celkového rozpočtu?
3. Prečo magistrát nepoužil postupy, ktoré mu umožňujú ustanovenia ekomomicky zdôvodnenej ceny Zákona o verejnom obstarávaní, a nepožadoval cenu za stanovený rozsah o ktorom vedel v zmysle auditu?
Za Vašu odpoveď Vám veľmi pekne ďakujem a verím, že otvorením diskusie na túto tému Vám napomôžeme k riešeniu, ktoré hľadá magistrát v oblasti skvalitňovania vzdelávania v Základných umeleckých školách, ako aj mimoškolskej činosti CVČ
Ing.Rudolf Kurth