Etický marketing?

Dobré ráno, je 01.marec 2011: "Má to háčik: je totiž viac než pravdepodobné, že som s polovicou Vašej agentúry chodila do školy. A axióm "the medium is the message" sme, drahí, preberali v prvom semestri. Inak povedané, skorumpované médium nemôže vytvoriť morálny obsah. Z definície. Opakujem: "The medium is the message". A nemyslite si, že neviem, že o tom viete. A tiež, že na to zvysoka seriete." (Judith Holofernes, február 2011).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Potlesk stále buráca. Je namierený na internetové stránky skupiny Wir sind Helden a ozýva sa zo všetkých kútov nemeckej verejnej sféry. Citát z perexu je prekladom z drzého otvoreného listu, ktorý Wir sind Helden adresovali bulvárnemu plátku Bild. O čo ide? Vo svojej zbrusu novej markentigovej kampani sa Bild nezameral na nalakované hviezdičky s krátkou životnosťou, ale na seriózne autority nemeckej spoločnosti. Podmienky dealu? Hmmm, oslovení majú neslýchanú slobodu pri tvorbe obsahu reklamy. A k tomu - žiadny honorár, okrem 10000 € na charitatívne účely.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Win-Win situation?

Má to háčik. Aspoň podľa speváčky Judith Holofernes (1976-), ktorá svojou brisknou odpoveďou poslala marketinkovú agentúru Jung von Matt do horúcich pekiel hanby. Judita študovala reklamu a Wir Sind Helden sú od začiatku vychýrení svojími avantgardnými ťahmi. V nemeckom článku Wikipedie je ich "do-it-yourself" výroba tričiek a nálepiek označená za guerilla marketing. Ale autor/ka príspevku evidentne nemá poňatia o zabehnutých praktikách avantgardy. Spomeňme na kapelu Crass a ich koncerty na staniciach metra, ich vydávanie literatúry vo vlastnom náklade, etc., punk is dead - avantgardne hlásil Crass už v 1978.

SkryťVypnúť reklamu

Judita spojila etické s ekonomickým.

Pretože za a) je jej veľmi dobre známa skorumpovaná história Bildu. Vie, že od 60. rokov je Bild na nože nielen so študentským hnutím a všetkým, čo zaváňa ľavicou a intelektuálštinou. Ale taktiež, že sa proti Bildu hromadne postavili literáti na čele s Gunterom Grassom („Wir arbeiten nicht für Springer-Zeitungen," 1967). Že je problematický vzťah k postreleniu Rudiho Dutschke z 1968. Že je tu román Ztracená čest Kateřiny Blumové od Heinricha Bolla, o tom, ako noviny (konkrétne Bild) priviedli hrdinku k samovražde, Proste, tento kanál informácií má veľmi dlhý dejiny morálneho odpadu.

SkryťVypnúť reklamu

Malá morská víla sa nevynorí z odpadového kanála.

Za b) je tu moc webu, ktorú Judita nielenže poslala svetu etickú zvesť, ale prispela aj k popularite Wir sind Helden. Štipľavá odpoveda sa totiž vynorila domovských stránkach kapely. Všetko je narafičené (?) na preťaženosť návštevnsti, stránka sa hrá na výnimočný stav a na landing page je k prečítaniu iba otvorený list.

Synergia v priamom prenose. Wir sind Helden sa nielenže vysmiali Bildu, ale prilákali nové a nové publikum. Ad sila webu...nestálo ich to ani halier.

Do I need business man to promote my angle?

(Crass, Punk is Dead, 1978)

Obrázok blogu
Pavol Kutaj

Pavol Kutaj

Bloger 
  • Počet článkov:  108
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Interpret and receive reward! (The Aggadah) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáFilmHistória

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu