
Stlačil som play a vyskočil na mňa Ježiš Nazaretský. Doslovne, pretože páni z Franz Ferdinand venovali prvý song svojho druhého albumu You Could Have It So Much Better jemu.
Some say you're trouble, boy
Just because you like to destroy
All the things that bring the idiots joy
Well, what's wrong with a little destruction.
Kresťanské námety nie je v rock'n'rolle ničím neobvyklým, naopak, Kristus bol v slávnom muzikáli zvolený za Superstar už v 1971 a tomuto muzikálu sekunduje rovnako starý Godspell, s výbornými ochotníckymi zábermi na you tube.
Ale Franz Ferdinand je ľahší o hippies-nehu, akože-Ježiš z otváracieho songu The Fallen je ostrihaný.
V reťazi boy-destroy-joy-destruction si ho naši chlapci predstavili ako problémového hrdinu - húligen boya- ktorý roztrieska skúmavky opiátov pre idiotov, v skratke ide o supermarkety.
V preberaní zúrivo náboženského výraziva a pyšným - anti - gestom presakujú FF o ďalšie štyri desaťročia dozadu. A to do Moskvy dvadsiatych rokov, ku krúžku Vladimíra Majakovského a jeho divožienke, salónnej dáme Lili Brik, k jej manželovi s ostrým perom Osipovi Brikovi či konštruktérovi novej éry Alexandrovi Rodčenkovi. Práve tento dizajnér navrhol plagát, ktorý Franz Ferdinand prebral na obálku svojho albumu. V pôvodnej a parádnejšej verzii však je na plagáte Lili Brik, a išlo vlastne o jedny z najrannejších billboardov. Je vôbec podivuhodné, na akej úrovni bol plagát, fotka či film zužitkovaný v komunistickom Rusku 20. rokov. Lili volá - knihy!

A tak si hráme avantgardný popík, pózu namiešanú z drzost a hrdosti, kde druhý song sebaisto vrčí "i want to make somebody love me", treťom je opäť boy, tentokrát vykúpaný vo výsmechu, v piatom je štýlový diabol, v šiestom mäkká nenávisť voči babenke, ktorá práve dostala kopačky, atď, atp.Basta fidli.
Keby nešlo o muziku, vystačili by sme si s tými Rusákmi. Majakovský má na imidž typu badboy o tonu talentu navyše.