
Toyota Auris.....
Dlho očakávaná novinka, je konečne tu. Zaznamenala úspech, ale aj kritiku. Ja Vám tu prinášam objektívny pohlad na tútu japonskú, no podľa mňa nevšednú toyotu.
Väčší brat Yarisu
Pri pohľade ne novú Auris si možno poviete, čo tým vývojari v Toyote chceli dosiahnuť, keď o niekolko centimetrov zväčšili a zaoblili populárnu Yaris, no ak si pozorne prezriete detaili, zistite, že to je auto o triedu vyššie. Okrem krásnych 17 palcových diskoch Vás prekvapí aj jej dĺžka 4220 mm a do šírky sa rozrástla až na 1760 mm.. Bacuľaté auťíčko, no s priestranným interierom Vás nenechá len tak chladným. Batožinový priestor nenadchne ani nezarmúti. Číslo 354 a 777 litrov (po sklopení sedadiel) nepatrí k tým, pri ktorých by mali ľudia výskať a z hlboka dýchať aby im nevypadli očí z jamôk, no na druhej strane Vám ani nezdvyhne krvný tlak ak sa chystate niekde na kratšiu dovolenku. Priestor-Ázia sa nezaprie
Aj keď sa Toyota značne polepšila v oblestí interieru, stále ma aj zápory. Najskôr všsk Toyotu vychválim. Prvý pohľad kladne prekvapí. Tradičné tvrdé plasty sa výrazne prispôsobili európskemu štandardu. Krásna je aj povrchová úprava palubnej dosky, ktorá si zaslúži pochvalu. Striebornou farbou pekne doplňuje tmavý odtieň interieru a svojím vlnením získava na vznešenosti a elegancii.
To je však prvý pohľad. Druhý až taky pozitývni nie je. Za podarené sa nedá označiť tvar a materiál, z ktorého su urobené tlačidlá. Poistka ručnej brzdy, ktorá sa hrá na chromovanú sa naozaj iba hrá, a vidno že ten súboj s prehľadom prehráva. Nepomôžu jejv tom ani lacné plasty ktoré spojujú stredový panel s tunelom.
Sedadlá sa nehrajú na RECARO, ale málo prevzdušne látky, po ktorých sa človek upotí ako kôň si mohli odpustiť. Ako ofenzívu ponúka Toyota množstvo nastavení sedadiel, ako aj volantu, ktorými uspokojí aj náročnú klientelu.
K výhodám, ktoré určite zavažia pri kúpe tohto, alebo iného auta určite patrí veľkorysí priestor, v ktorom bude Toyota tažko hľadať súpera. Priestoru nad hlavou je dostatok aj pre urostlejšie osoby. Tajnú žbraň však skrýva na zadných sedadlách. Priestor pre zadných pasažierov je veľkorysí aj v oblasti kolien, kde ma Auris dostatočný náskok pred ostatnými autami v tejto triede.
K plusom môžem ešte zaradiť dostatočné množstvo odklladacích priestorov a jednoduchosť prístrojovej dosky. Technici a dizajnéri automobilky sa tu hlavne zamerali na priehľadnosť a logickosť usporiadania jednotlivých ovládačov.
Čo sa Toyote nedá vytknúť je jej elektronika. Otváranie autá bez kĺuču, štartovanie tlačítkom, alebo optitrónove prístroje dávaju pocit, že sedíte v aute o jednu alebo dve triedy vyššie.
Dračia sila v malom telíčku
Testovaný Auris jazdil na 2,2 litrovom turbodieseli s výkonom 130kw pri 3600ot/min a točivým momentom 400Nm pri otáčkach nad 2000-2600 ot/min. Toyota je známa svojími kvalitnými naftovými motormi, ktorými živý aj svojú luxuxnú značku Lexus a výborné si vedú v porovnaní s konkurenciou.
Motor fungoval potichu a zväčšeniu hlasitosti nepomohol ani výkon nad 3000ot/min. Vtedy sa trochu zobudil, ale žiadne zimomriavky sa nekonali. Auris si odpustila aj povesný "turbo kopanec" a k pocitu, že sedíte v normalnom 1,4litrovom aute dopomohla aj cifra 6,3l/100km
Auto síce nevydávalo až taký zvuk ako by sa na prepľnovaný 2,2l turbodiesel patrilo, no jazda bola svižná a jazdenie medzi kľukatými cestičkami bolo tiež príjemné. K športovej jazde dopomohli aj vysoko účinné brzdy, ktoré vedeli aj z vysokej rýchlosti zabrzdiť na pár metreoch. Celkovo si Auris za jazdu a podvozok zaslúži vysoké hodnotenie.Kompaktné autíčko za rozumnú cenu
Plánom Toyoty bolo, aby Auris prerazila na európskom trhu a zaradila sa medzi špičku predaja áut. To, či sa jej to podarí, alebo nie ukáže až čas. Avšak už teraz vieme, aké a kde ma toto auto svoje klady. Poprvé to je v prístrojovej doske, podruhé v športovej jazde a potretie v elengantnom exterieri.
Celkovo mám z Aurisu dobrý pocit. Aj keď plastami a dielenským spracovaním nenadchla, športovou jazdou to všetko vynahrádila. V globále je to auto súce svojej značky a už teraz som zvedavý, ako sa mu bude dariť v predaji a populárnosti. A až náročné jazdenie v premávkach ukáže, čím je toto autíčko originálne a jedinečné.
Plusy: Motor, Riadenie, Cena, Interier, Priestor,
Mínusy: Zlé dielenské spracovanie, Odhlučnenie podvozku, Ergonomické nedostatky
Cenové kategorizácie:
základna verzia:414.900,-Kč (1,4 VVT-i, 71 kW, Terra)
cena testovaného modelu:714.900,-Kč (2,2 D-4D, 130 kW, X LUX )