Priznám sa, že v minulosti som si Nota Bene kúpila najskôr zo zvedavosti a aj z istého altruizmu, ale po nejakej dobe som s tým prestala. Dôvod bol jednoduchý - číslo po čísle zamerané na problémy sociálne znevýhodnených ľudí ma rýchlo začalo nudiť. Nie, že by bol nápad zlý, ale povedzme, že pre mňa to nebola práve moja šálka kávy.
Akého sa mi teda dostalo príjemného prekvapenia v podobe októbrového čísla, ktoré som si zakúpila od predajcu v Nitre - čísla venovaného stromom.
Odrazu som listovala v časopise s pútavými rozhovormi s odborníčkami na stromy, článkami o nekontaktovaných kmeňoch indiánov v Amazonskom dažďovom pralese, či vzťahmi človeka, krajiny a našou budúcnosťou (a oveľa viac). Všetko vo vysokej kvalite spravovania a príjemného vizuálu bez zbytočných reklám. (Až som v duchu ľutovala, že som si to všimla až teraz.)
Vďaka náhode som teda zistila, že sa časopis Nota Bene od základu zmenil. Už to nie jen nezaujímavý poloprofesionálny mesačník, ale suverénny hráč na trhu. A to je dobre, pretože iba konkurencie schopný časopis s kvalitným obsahom dokáže (pri predaji) pomôcť ľuďom bez domova.
Ostáva už len na nás, aby sme to vedeli doceniť a siahli po niečom, čo má na to, aby zaujalo.