
Najväčším problémom býva skutočnosť, želen veľmi málo turistov si pozorne preštuduje celú zmluvu a jej dodatky.Preto sa stáva, že mnohí sa neoprávnene sťažujú resp. žiadajú služby, na ktorénemajú právo. Rebríčku najčastejších sťažností jednoznačne dominuje pojem „kontinentálne raňajky“. Tie zväčšapozostávajú z kávy alebo čaju, pečiva, džemu, masla občas obohatené o syr,salámu alebo vajíčka. Mnohé hotely pridávajú aj zeleninu či mliekos cereáliami. To znamená, že aj keď sa dovolenkárom môže zdať strava poniekoľkých dňoch jednotvárna, ťažko sa domôžu nejakej obmeny či dokonca zmenyv jedálnom lístku. Číslo dva je v rebríčku zámena pojmov „švédske stoly“ za „bufetové stoly“. Vo väčšine hotelov je strava podávaná formoubufetových stolov čo znamená, že oproti švédskym budú trošku menej rozmanité,jedlá sa budú v istom cykle opakovať a v neposlednom rade budúzodpovedať príslušnej kategórii hotela a konkrétnej krajine. V praxi to znamená, že napr. v Gréckusa môžete tešiť aj na baraninu na milión spôsobov.
Nasledovné nedorozumenie vzniká, akcestovná kancelária neinformuje presne svojich klientov čo sú to „servírované večere“. V podstatekaždý chápe, že mu čašník večeru naservíruje, ale niekedy CK uvedie, možnosťvýberu z niekoľkých druhov jedál, pričom na mieste klient zistí, že sivyberať nemôže. V takomto prípade je potrebné jednať podľa zmluvy. Opäťplatí pravidlo: Čo nie je na papieri v zmluve, na to sa nedá sťažovať.
Ďalej netreba zanedbať rozdiel medzi „all inclusive“ a „ultra all inclusive“. Aj keď môžu mať tieto výrazy isté variácievzhľadom na krajinu letoviska, v podstate ide o plnú penziu. Rozdielje v tom, že zatiaľ čo ste pri programe „all inclusive“ čiastočne časovo limitovaní konzumáciou niektorýchnealkoholických a alkoholických (prevažne miestnych) nápojov, pri programe„ultra all inclusive“ by takýto limitexistovať nemal. Navyše niektoré „allinclusive“ hotely majú menšiu ponuku značkového alkoholu.
V neposlednom rade si treba daťpozor na pouličné stánky s rýchlim občerstvením. V mnohýchletoviskách sa môžete stretnúť s pochúťkami od výmyslu sveta. Nikdy sinemôžete byť istý prípravou a hygienou, ale určite neurobíte žiadnu chybuak si necháte zájsť chuť napr. na pečené mäso, na ktoré priamo svieti slnko.
Na záver jeden úsmevný paradox. Mnohécestovné kancelárie odporúčajú svojim klientom, aby nepili voduz vodovodu, ale aby si ju kupovali. Na druhej strane vo všetkýchupozorneniach tých istých CK sa dočítate, že hoteliéri zakazujú konzumovaťčokoľvek čo nebolo zakúpené v hoteli. Skúsení dovolenkári vedia, že všetkosa dá preniesť v plážovej taške (ale pst. Ja som vám to nepovedal.