O navsteve kontrolneho centra - update

Predminuly vikend mi Alain vybavil navstevu kontrolneho centra na letisku v Dubline. Kedze tam bol pracovne a vztahy s klientom su na velmi dobrej urovni, dostala som povolenie… Ako to teda v takom centre funguje?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Jeden z radarov
Jeden z radarov 

Kontrolne centrum v Dubline je na opacnej strane letiska. Je za vysokym plotom a aby sme sa tam dostali, potrebujeme prejst cez turniket. Hlavne musime mat preukaz. Po kliknuti sa turniket da pohnut a mozeme tak vstupit na « chranene » uzemie. 

Na recepcii mi dal straznik (skoda ze len na cas navstevy, bola by som si ho nechala ako suvenir) preukaz, ktory som si pripla na viditelne miesto. Chodby boli ludoprazdne a najprv nas cakala miestnost s technickym vybavenim.

Ten vecer mal sluzbu Dan. Ochotne mi objasnil, ktora skrina na co sluzi. Ked rozpravam o skriniach, ide o vysoke kovove vitriny. V ich vnutri sa nachadzaju pocitace, rozne kable a kazety na spracovanie informacii. V kazdej “skrini” je nieco ine.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V jednej ide o “koncentraciu” informacii z radarov, tie su potom odoslane cez telefonicku linku do kontrolneho centra na medzinarodne letisko v Shannone a veducemu kontrolneho centra. Urcite pocitace sluzia na vyslanie signalu lietadlu v tvare vertikalnej ciary (tie informacie su ziskane z radaru, ktory je obrateny smerom nahor). Urcite zase vysielaju signal v tvare horizontalnej ciary (radar, ktory sa toci horizontalne). Tieto dva signaly napomahaju pilotovi pri pristati. A urcite pristroje sluzia na spracovanie signalu z radarov, ktore informuju o vzdialenosti kopcov alebo vyvysenin od lietadla.

SkryťVypnúť reklamu

To vsetko ma potom pilot v lietadle k dispozicii. 

Ak by nahodou doslo k preruseniu elektrickej energie, kontrolne centrum ma vlastny generator, ktory nabija bateriu. Na nu su napojene vsetky pristroje. 

Po chvili sa Dan vzdialil. Isiel do miestnosti, kde sedia letecki kontrolori. Mohli sme vstupit. Opatrne a s respektom som sa pozdravila s veducim kontrolorov. Rozpravali sme sa medzi sebou posepky. Kontrolori boli koncentrovani na svoju mimoriadne zodpovednu pracu. Na usiach sluchadla s mikrofonom a pred sebou obrazovky, na ktorych sa mihali body. Kazdy z bodov predstavuje lietadlo, pri ktorom je zobrazena jeho vyska.

SkryťVypnúť reklamu

Aj ked maju kontrolori nespocetne mnozstvo vyhod a vynikajuce platy, nemenila by som s nimi. Zodpovednost je obrovska.

Viem si predstavit paniku, ktora sa v Dubline nedavno strhla, ked nastal problem s kartou, ktora sposobila vypadok systemov.  

Ak vas zaujima, co sa stalo, precitajte si tento clanok: http://www.vnunet.fr/news/l_aeroport_de_dublin_paralyse_par_une_carte_reseau_defectueuse_-2028169

Nanestastie nemam tento clanok v slovencine . Neviem ani ci nejake noviny na Slovensku o tom pisali…

Viktoria Laurent

Viktoria Laurent

Bloger 
  • Počet článkov:  167
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Nebyt jednou zo stada oviec! Som proti blbcom a egoistom. Zoznam autorových rubrík:  Prvé oťukávanie saKultúraEkológiaOsobné a politickéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

223 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu