Názov správy, ktorá v utorkovomelektronickom vydaní pravdepodobne najviac upútala čitateľov denníka SME, čodokumentuje až neuveriteľné množstvo príspevkov v diskusnom fóre (521!?),evokuje dojem, že Nemecko sa po spomenutom (a pre mňa nepochopiteľnom) rozhodnutísudkyne stáva „islamským štátom“.? Predpokladom takého štátu je okrem inýchatribútov predovšetkým podriadenie sa akejkoľvek svetskej legislatívyprirodzenému právu tj. inak povedané Božiemu zákonu. Tento „nadradený“ Zákonv islamskej spoločnosti je „reprezentovaný“ práve Koránom, resp.Prorokovou sunnou. Na základe faktu, že sa nik z nemeckej politickejreprezentácie nevyjadril v duchu „Hľa povýšili sme Korán nad našuústavu.“, či podobne je tvrdenie, ktoré autorka prezentuje už v názvesvojho článku minimálne nepresné. Klamlivé. Lživé...?!
O čo teda v prípaderozhodnutia nemeckého súdu ide. Ak si odmyslíme snahu sudkyne povýšiťnáboženské právo nad svetské (pozitivistické) právo resp. Korán nad nemeckúlegislatívu, možno si predmetné konanie vysvetliť na základe nasledovnýchpremís.
Po prvé, nemecká sudkyňa (ktorejmeno sa zaujímavo v článku neuvádza) nepokladala tvrdenia ženy, ktoráobvinila manžela z týrania, za relevantné. To znamená, že uvedený skutoksa asi nestal...?! Ak by to bolo tak, problém nie je v islame, Koráne, aleskôr by bolo vhodné pýtať sa predstaviteľov a zodpovedných osobnostínemeckého súdnictva slovami Hamleta „Niečo zhnité je v štáte Dánskom?“.
Po druhé, sa možno dotyčná sudkyňasnažila prezentovať (síce zaujímavým spôsobom) „ukážkovú“ nezávislosť nemeckéhosúdnictva..?! Chcela možno dokázať, že napriek dôkazom, relevantnosti obvineniaa „potrebnosti“ vykonania adekvátneho opatrenia, ktoré by zabrániloďalšiemu porušovaniu práv ženy zo strany jej manžela. Avšak aj v tomtoprípade je namieste skôr otázka na nemecký právny systém resp. morálne aspektykonania nemeckých sudkýň/sudcov..? Prečo hneď strašiť Koránom?
Po tretie, bolo rozhodnutieovplyvnené snahou škandalizovať islam, moslimov, čoho svedkami v kontexte moslimskejkomunity žijúcej v Európe sme, žiaľ, dennodenne (viď napríklad diskusiao Kosove v NR SR a vyjadrenia predstaviteľov tých„najnárodnejších“ a „najkresťanskejších“ politických strán). Na príkladeevidentného prípadu domáceho násilia, ktoré nie je ničím a nikýmospravedlniteľné, ponúknuť verejnosti obraz o moslimoch, ktorým vraj ani Koránnebráni v páchaní násilia na ženách!? A dokonca ich k nemunavádza. Často krát sa v tomto smere uvádza za príklad koránsky verš (ajá)4:34, ktorý má však (podobne ako iné časti Koránu verše, či celé súry) oveľaširší význam než ten, ktorý navodzuje letmé prečítanie si bez podrobnejšejznalosti jeho významu.
Príkladom môže byť pohľad, ktorýna problematiku rovnoprávnosti mužov a žien v islamskej spoločnostiuvádza vo svojej práci Abdalati Hammudah v knihe Zaostřeno na islámvoľne dostupnej na www.islamweb.cz. „Jejípráva a povinnosti jsou stejné jako práva muže, což však neznamená, že jsoutotožná. Jestliže je v určité záležitosti o něco ochuzena, získává v jinýchoblastech plnou náhradu. Skutečnost, že je ženského pohlaví, nemá vliv na jejípostavení člověka nebo nezávislost osobnosti, a není to ani důvod kospravedlňování předsudků nebo nespravedlnosti vůči ženě. Islám jí dává tolik,kolik se od ní vyžaduje. Její povinnosti se nádherně doplňují s jejími právy.Udržuje se rovněž rovnováha mezi právy a povinnostmi, žádná strana nepřevažujedruhou.“
Keďže nepoznám pohnútky, ktoréprimäli predstaviteľku nemeckého súdnictva k jej rozhodnutiu, zostáva lendúfam, že tým dôvodom nebola niektorá z uvedených pohnútok. Čo však možnos istotou povedať je, že Korán a ani život a skutky ProrokaMuhammada známe ako sunna takéto konanie nedovoľujú a v prípade sunnydokonca jasne odsudzujú. „Nebite ženy. A tí ktorí ich bijú sú najhoršímimedzi všetkými stvoreniami“
Nájdu sa pravdepodobne mnohí„znalci“ islamu a Koránu, ktorí vytrhnutím viet v textu Koránu budúpredkladať kvázi dôkazy o opaku, ale tieto zjednodušenia, nepresnostia občas aj klamstvá, ktoré len ťažko zmenia pôvodné myšlienky islamu.Tieto sú primárne postavené na milosrdenstve, odpúšťaní a vzájomnejtolerancii a porozumení medzi všetkými ľudskými bytosťami.