
Chvíľku som na to civela potom som sa s úsmevom obrátila na kamarátku. Po mojej poznámke, že červený kríž dostal dobrý a zaujímavý nápad, využiť slogan istého nápoja na svoju reklamu ma veľmi rýchlo uzemnila. Tak ono nie červený kríž, ale kresťanský. Musím uznať, že po odhalení tejto pravdy mi ten nápad nepripadal až taký skvelý.
No vnukol mi myšlienku, ktorou som sa pár dní zaoberala. Čo pre nás znamená potlač na tričkách? Ak mám napríklad tričko s logom firmy, v ktorej pracujem, znamená to, že propagujem svoju firmu? Alebo to znamená to, že milujem svoju prácu? Odpovedí je viac. Pre mňa to môže znamenať, že milujem svoju prácu a že sa zhodujem so svojou firmou. No keďže to logo pozná snáď každý v našej krajine, pre neznámych ľudí, ktorí ma na ulici vidia v tomto tričku, to môže znamenať naozaj čokoľvek. Pravdou bolo, že som si to tričko obliekla kvôli tomu, že bolo čierne bez toho, aby som sa zamyslela nad tým, čo to vyjadruje.
Ľudia sú rôzni. Niekomu je úplne jedno, čo má na sebe, hlavne že je oblečený. Iní si zasa vyberajú podľa toho, ako sa v danom kuse oblečenia cítia. A poznám aj takých, čo na svoje pocity nedajú a kupujú si veci len podľa najnovšej módy, aby boli in. Veď imidž je dôležitý. Čo iné si mám myslieť napríklad o 13-ročnom chlapcovi, ktorý sa navlečie do čierneho trička s výraznou smrtkou napredu a chce tak ísť na návštevu do nemocnice?
Jedno je isté. Ak si nabudúce pôjdem kúpiť nejaké tričko, najprv sa zamyslím, čo asi to tričko vyjadruje.