
Pri teste, ktorý trval síce len 2 dni som ho(ju) popreháňal po Bratislave a blízkom okolí.
Ako pohonnú jednotku som mal k dispozíciídieslový motor 1,4 TDI, na ktorý som si musel najprv zvyknúť. Až keď som ho začal vytáčať do otáčok (nad 2200ot/min), prejavil svojtalent.
Klíma, ABS, ASR, 4 x Airbag, centrál, zrkadlá a predné oknáelektr. ovládané, športové sedadlá, alu disky, palubný počítač, strešné nosiče, úchytyISOFIX a priehľadná strecha za "zanedbateľných" vyše 700 000 Sk.

Vysoké športové sedačky s výškovým nastavenímumožňujú pohodlné sedenie aj pri športovej jazde. Nie však pre menšíchvzrastom, pre ktorých budú pridlhé sedáky. Prehľadne umiestnené ovládačeumožňujú plne sa sústrediť na jazdu.
Pre nás vyšších, je však predné okno veľminízke. Pri pohodlnom usadení sa, nevidíme na svetlá semaforu a musíme sazohýnať. Ďalším prekvapením bolo, že som niekoľko krát počas zloženia pravejruky z volantu s cieľom preradiť a späť, zavadil o ovládačrádia, čo malo za následok buď zmenu zvuku alebo jeho zapnutie/vypnutie.

Ani dobre myslená opierka ruky vodiča nie jeideálne navrhnutá. Pri zapínaní a odopínaní bezpečnostného pásu zostávapre zasunutie do zámku veľmi málo miesta a musel som si ju vždy zdvihnúť.
Pri jazde v meste som používal len prvé triprevodové stupne, aj to vo veľmi rýchlom poradí. Navrhovaná 50-ka ale ajsúčasná 60-tka spôsobuje šoférovi muky, lebo motor je aj pri trojke pod 2000otáčkami, neťahá a je ho počuť. Chcelo by to lepšie odhlučnenie motora.
Motor má príjemnú spotrebu mimo mesta okolo 4,5litra nafty, v meste asi 5,6. Počítač pri plnej nádrži odhadoval dojazd 1080 km. Moja priemerná spotreba pri odovzdávaní bola 5,3 l nafty na 100 km.
Roomster má vynikajúco odhlučnený podvozok. Jetrochu tvrdšie ladený ale do zákrut ide ľahko a presne. Pomáha tomu ajvynikajúce servo. Napriek tomu, že sa cítite ako na 1 poschodí (ocenia hlavnedeti) vozidlo sedí na ceste akoprilepené. Aj pri 140-tke som mal príjemný pocit. Viac som neriskoval, lebo som nechcel ofuknúť policajného prezidenta :).

Priesvitná strecha asi nadchne hlavne mládež, alepri teplách ako bolo toto leto, sa klíma poriadne zapotí.

Vnútro karosérie máviacero praktických odkladacích priestorov, vrátane občerstvovacích. Hlavu siurčite neudrú ani ľudia s výškou nad 190 cm a 4 osoby sa v ňombudú cítiť pohodlne. Ten piaty v strede sa bude tlačiť na úzkej sedačke,ale ako bonus má trojbodový pás.

Sklamaním bol pre mňa kufor, očakával som viac(podľa výrobcu má 450 l / 1555 l). Pri používaní zadných sedadiel je to obyčajný štandard a ničím vynimočnýmneosloví. Ak sa budete voziť dvaja a máte garáž, môžete využiť veľmi ľahko(jedným ťahom) skladateľné a odopínateľné zadné sedačky. Tí čo sa chystajú nadovolenku s deťmi a množstvom batožiny, kúpte si za túto cenu radšejOctáviu. Do roomstera sa nezmestíte.

V tieto upršané a studené dni oceníte špičkovo fungujúce vnútorné kúrenie. Teplo sa na mňa vyvalilo doslova po pár sekundách. Bonusom sú vyhrievané spätné zrkadlá. Čo povedať na záver. Zaujímavý dizaj, škoda malého kufra. Až na zopár hore vytknutých drobností je topohodlné, na ceste dobre sediace autíčko s premrštenou cenou. 6.9.2007 9:12 oprava nazvu na Škoda Roomster, za chybu sa ospravedlňujem