Medzi najzávažnejšie patrí vyhlásenie starostu Petreka, že on by toto verejné zhromaždenie nikdy nezvolal (nebyť pár poslancov) a považuje túto vec za uzatvorenú (okrem problému so skladom č.2 Dopravné múzeum). Nemá záujem vydať VZN, ktoré by upravovalo ústavou garantované právo občanov podieľať sa na riadení vecí verejných. Samozrejme záväzným spôsobom pre poslancov aj starostu.
Vždy, keď zamestnancom investora dochádzali argumenty zaznela táto veta "zúčastnení občania nie sú reprezentatívna vzorka". Pán starosta neprotestoval. Za tú zrejme považuje len tých, ktorí súhlasia s nechutným podlizovaním sa investorovi a s projektom súhlasiacich voličov, ktorých však nevie identifikovať, lebo hlasovanie je tajné a včera neprišli.
Asi by si mal pán starosta opäť prečítať svoj volebný program a svoj predslov na stránke Starého mesta.
Pán starosta, mali by ste odstúpiť, ako politik, ale aj ako človek ste sa znemožnili.
Plusy prípadnej výstavby.
Riešenie dopravnej situácie mestskej a individuálnej dopravy. Zapustenie električky pod zem a 2000 parkovacích miest.
Zlepšenie imidžu mesta pre návštevníkov.
Zvýšenie kvality služieb pre cestujúcich z hl. stanice.
Zlepšenie dostupnosti služieb pre obyvatelov priľahlých častí.
Investor neplánuje finančnú spoluúčasť mesta, ani mestskej časti.
Oprava historickej budovy železnice a odstránenie prístavby.
Minusy prípadnej výstavby.
Neúnosné objemové zaťaženie územia (stavba bude dosahovať rozmery Polusu). Odhadujem, že výška pripravovanej budovy voči Žabotovej ulici dosiahne 4 nadzemné podlažie. Obytné domy na Žabotovej budú obmezované vo svetle, čím sa zhoršia podmienky v obytných domoch a zlikviduje to aj zostávajúce stromoradia. Zároveň sa zvýšia náklady na zimnú údržbu.
Stavba bude trvať minimálne 30 mesiacov!!!. 2,5 roka prach, otrasy a obrovský hluk, množstvo nákladných vozidiel. A to ešte treba zdôrazniť, že maximálny čas dostavby je až v roku 2016.
Investor ale aj pracovníci Starého mesta potvrdili, že bude nenávratne, bez adekvátnej náhrady zničená všetka zeleň (vyše 600 stromov) , detské ihrisko a tenisový areál. Náhrada nie je možná, lebo zeleň, nie je kde vysadiť - všetky plochy v Starom meste sú už zastavané. Tým budú znemožnené všetky možnosti na športové vyžitie-aktivity v širokom okoli.
Po dokončení sa zvýši hlučnosť a zaťaženie územia dopravnými prostriedkami, ktoré budú využívať ponuku obchodov a služieb.
Zhoršenie parkovania pre obyvateľov (predpoklad spoplatnenia parkovania).
Zbúranie skladu č.2 - časť Dopravného múzea - z dôvodu výstavby vstupov do podzemných parkovísk.
Likvidácia ďalšieho zeleného priestoru na Šancovej ulici - výstavba výjazdu z podzemného parkoviska.
Likvidácia konkurenčných služieb - drobných živnostníkov v dostupnej oblasti.




Pár viet na záver.
Nie som proti zmene vizáže hl. stanice a zmene dopravného riešenia, ale nie v tejto, investorom navrhovanej podobe. Rozsah výstavby musí akceptovať súčastnú kaskádovitosť predmetného územia, aby sa zabránilo zníženiu kvality bývania obyvateľov a nenávratnému zničeniu posledného kúska prirodzených oddychových plôch (aktivnych alebo pasívnych). Nesúhlasím ani so zbúraním časti dopravného múzea. Tento megaprojekt na toto miesto nepatrí. p.s. Vizualizácia predpokladaných budov nemusí byť presná. Investor sa verejne zaviazal, že záujemcom umožní náhľad do všetkých plánov a dokumentov.