
Beh sa uskutoční 7. Septembra 2014 na Partizánskej lúke v Bratislave o 10.00 hod.Tento rok sme sa rozhodli realizovať formou fundraisingu. Ešte ste o tejto forme pomoci nič nepočuli? Je to možné a nič si z toho nerobte. Fundraising je pojem, ktorý v našich končinách nie je až tak známy. A preto Vám ho bližšie predstavíme. Tak čítajte ďalej a niečo sa dozviete.Fundraising je spojený s neziskovým sektorom a nie je až tak starý. Tento pojem bol vyslovený len nedávno. Stalo sa tak v USA koncom 40. rokov, a to v súvislosti so systematizáciou „fundraisingových“ aktivít charitatívnych organizácií na federálnej úrovni. Na Slovensku a Česku sa začal fundraising ako taký používať od roku 2004.
Fundraising predstavuje systematické získavanie finančných i nefinančných zdrojov, ktoré nezisková organizácia potrebuje k realizácii svojho poslania. Tieto finančné zdroje získava prostredníctvom svojich projektov, ako bol už vyššie spomenutý beh “21 km pre deti - Bežíme deťom na pomoc“.
Fundraising sa na Slovensku a Česku neprekladá, pretože je problém nájsť vhodný ekvivalent:
• Fundraising – zhromažďovanie verejných prostriedkov;
• Fundraising – získavanie financií pre fondy, nadácie, projekty od firiem, donátorov a sponzorov;
• Fundraising – zhromažďovanie financií
Hlavnou zásadou fundraisingu je, že nie je o peniazoch, ale o ľuďoch. Prispieť môžete buď ako firmy,
ale aj ako individuálni darcovia, čiže jednotlivci, a to rôznymi formami, a to:
• zúčastniť sa ako bežec;
• partner – financie (formou darovacej zmluvy alebo zmluvy o reklame);
• partner – materiálna pomoc (výroba tričiek, veci do balíčka pre bežca, ...);
• dobrovoľník v deň D (stavanie pódia, pomoc na trati, ...);
Chcete venovať energiu a čas dobrej veci a zároveň urobiť aj niečo pre seba?
Poďte si s nami zabehnúť pár kilometrov na pomoc deťom!
• ako účastník a tlieskač;
• a iné.

Ak sa budete chcieť zúčastniť ako bežec, tak štartovné je 30 €. Samozrejmee môže byť pre vás táto suma príliš vysoká, a preto máme pre vás príklad, ako môžete jednoducho získať peniaze na štartovné. Príklad: Janko Mrkvička si na konci roka 2013 dal predsavzatie, že od nadchádzajúceho roka začne na sebe makať a každý deň bude behať, aby pre seba niečo spravil a tiež pre Linku detskej istoty, keďže vie, že Linka každý rok organizuje charitatívne podujatie “21 km pre deti“. Keď na sociálnej sieti Facebook uvidel pozvánku na túto udalosť, hneď sa chcel registrovať, ale keď zbadal, že štartovné je až 30 €, čo je pre neho veľa, rozmýšlal, ako jednoducho získať týchto 30 € a zároveň tým robiť osvetu o Linke. Ako tak rozmýšlal. prišlo mu na um, že by sa mohol v robote popýtať kolegov a kamáratov, či by mu pomohli a prispeli mu na štartovné a v deň D ho prišli podporiť. Každý kolega a kamarát, ktorý mu prispel sa podpísal na sponzorskú listinu. A tak Janko Mrkvička štastný rýchlo sadol za počítač a registroval sa na beh.
V prípade záujmu nás neváhajte kontaktovať buď e-mailom na 116111sk@gmail.com alebo telefonicky na číslo 0904 661 201.
Kompletné informácie o podujatí ale aj o tom, ako sa zapojiť nájdete na http://www.21kmpredeti.ldi.sk/rok-2014/
autor článku: Bc. Katarína Frančeková
autor fotografií: Linka detskej istoty
Zdroje:
21 km pre deti. [online]. 2014. [2014-07-24]. Dostupné na internete: <http://www.21kmpredeti.ldi.sk/
rok-2014/>.
Anglicko-český slovník na web. [online]. 2014. [2014-07-24]. Dostupné na internete: <http://
www.anglickoceskyslovnik.cz/fundraising.htm>.
BOUKAL, P. 2013. Fundraising pro neziskové organizace. Praha : Grada Publishing, 264 s. ISBN 978-
80-247-4487-2.
Glosbe – vícejazyční on-line slovník. [online]. 2014. [2014-07-24]. Dostupné na internete: <http://
cs.glosbe.com/en/cs/fundraising>.
Linka Detskej Istoty. [online]. 2014. [2014-07-24]. Dostupné na internete: <http://www.ldi.sk>.
On-line slovník pro 25 jazyků. [online]. 2014. [2014-07-24]. Dostupné na internete: <http://cs.bab.la/
slovnik/anglicky-cesky/fundraisin>.
Slovník online. [online]. 2014. [2014-07-24]. Dostupné na internete: <http://www.online-slovnik.cz/
slovnik-cizich-slov/fundraising>.
ŠEDIVÝ, M. – MEDLÍKOVÁ, O. 2012. Public relations, fundraising a lobbing pre neziskové
organizace. Praha : Grada Publishing, 144 s. ISBN 978-80-247-4040-9.