Začína horúci letný deň a Hurvínek M 131.1443 s prívesným vozňom Blm čaká v Púchove na svoj odchod...


Počas jazdy si robíme niekoľko fotozastávok - táto je vo výjazde zo strečnianskych tunelov...

...niekde na dvojkoľajke medzi Vrútkami a odbočkou Dolná Štubňa


Staré drevené stĺpy nielen dotvárajú atmosféru fotografií s historickým vlakom, ale jeden z nich poslúžil aj fotografovi...

Pobyt v Čremošnom - križujeme s osobným vlakom od Banskej Bystrice. Rozprava asi päťnástich účastníkov jazdy prebieha aj v tejto staničke uprostred hôr...

Podobne ako pred rokom v opačnom smere, nemôžu chýbať fotozastávky s niektorými z 22 tunelov na trati do Banskej Bystrice. Je síce sparný letný deň, ale v tuneloch nás to príjemne chladí...



Po Banskej Bystrici nasleduje Vlkanová...


Scenár je podobný ako pred rokom - púchovský Hurvínek sa stretá so zvolenským kolegom M 131.1053. Iba najazdené kilometre a miesto je iné. Z Púchova do Vlkanovej sme strávili vo vlaku 150 kilometrov.


Do Vlkanovej sa prišiel s hurvínkovou súpravou zvítať aj zvolenský Pišta T 466.0253...

K najzaujímavejším miestam výletu určite patril asi 3-kilometrový úsek zo železničnej stanice Vlkanová na letisko Sliač. Tu sa cestujúci vo vlaku nezvezie, takáto možnosť sa však naskytla práve počas uplynulého víkendu. Po vlečke sa inak vozí v cisternových vozňoch letecké palivo.



Počas nášho príchodu do areálu letiska prebiehali v plnom prúde skúšky leteckej techniky pred otvorením brán v sobotu pre množstvo návštevníkov. Tým sa predstavil aj pancierový vlak.



Súprava Hurvínkov s prívesnými vozňami je nachystaná na víkendové pendly z Banskej Bystrice do areálu letiska a účastníci jazdy historickým vlakom sa môžu spokojní vrátiť domov...
