
Vystrihovačka riadiaceho vozňa vyšla tento rok v májovom čísle časopisu Ohník. Jej autorom je Mgr. Juraj Gonšor, rozsah zjednodušeného modelu v mierke 1:87 je 2 strany A4.


Skutočné súpravy v počte 10 kusov vyrobila v posledných rokoch Škoda Vagonka v Ostrave. Súprava je zostavená z riadiaceho vozňa, dvoch vložených vozňov a elektrického rušňa. Riadiaci vozeň so stanovišťom rušňovodiča nemá vlastný pohon, ale je možné z neho ovládať rušeň na opačnom konci súpravy. Ten súpravu teda buď ťahá alebo tlačí (podľa toho ktorým smerom ide vlak - odtiaľ pochádza názov súpravy z anglických slov Push-Pull).



K vedeniu súprav boli upravené staršie rušne radu 263 z roku 1988...

...a vyrobené iba dva kusy nových strojov radu 381 (výrobca Škoda Plzeň). Push-Pully jazdia do Bratislavy na tratiach z Kútov, Leopoldova a Nových Zámkov. Desať súprav s vlastným pohonom radu 671 jazdí v okolí Žiliny a Košíc, tie teda nepotrebujú rušeň.



Interiér súpravy na poschodí...


Model má okolo 110 dielov a jeho stavba mi zabrala asi 10 hodín...




Na záver porovnanie mierok 1:87 a 1:74...
