Ako je to s príčinami nehodovosti. II. zavádzanie

K príčinám nehodovosti som sa chcel viac rozpísať. Štatistika nehôd u chodcov s následkom smrti, bola detailná, a tak som očakával, že aj celková štatistika bude rovnako spracovaná. Ibaže po vyžiadaní informácií, som dostal odpoveď ktorú som nečakal. Polícia vlastní úžasnú aplikáciu, ktorá vytvára iba obmedzené zostavy Ak polícia naozaj úprimne a čestne, chce znížiť nehodovosť, pričom sa neustále odvoláva na túto štatistiku, ako dôvod na represiu a kupovanie drahých áut s radarmi, a s tým všetkým spojené, musí poznať skutočné príčiny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Totiž pod pojmom nedovolená rýchlosť, podľa vyjadrenia polície patria všetky uvedené v cestnom zákone pod § 16.a to neprispôsobenie rýchlosti jazdy:

• svojim schopnostiam

• vlastnostiam vozidla a nákladu

• poveternostným podmienkam

• stavu a povahe vozovky

• iným okolnostiam, ktoré možno predvídať

• najvyššej dovolenej rýchlosti.

Tento posledný bod by ešte mal byť delený, podľa povolenej rýchlosti obec, mimo obce, diaľnica.

Polícia vyvíja veľké úsilie na meranie rýchlosti. Zaviedla objektívnu zodpovednosť a zvýšila pokuty. Súhlasím s názorom, ten, čo dodržuje rýchlosť nemá problém. Ale vzhľadom na pomer medzi prekročením dovolenej rýchlosti 4 ku 31 pri neprispôsobení svojim schopnostiam u štatistiky príčin úmrtia chodcov, či je zameriavanie sa výlučne na meranie rýchlosti správne?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hlavná kategória sa nazýva nedovolená rýchlosť a médiá majú pocit, že sa týka, len prekročenia vysokej rýchlosti. Aby názov vystihoval, čo sa pod tým názvom skrýva, mala by sa tá kategória nazývať neprimeraná rýchlosť.

Prečo je to tak dôležité? Ak sa delia peniaze na jednotlivé ministerstvá, potrebuje každý úsek nejaké zdôvodnenie a vierohodný podklad. Avšak podľa tejto štatistiky sa z dôvodu poľadovice alebo zlej vybavenosti či kvality ciest, žiadna nehoda nestala.

Ak teda naozaj chceme znížiť nehodovosť, musí polícia verejnosti jasne povedať, kde vodiči a kde štát ako správca ciest urobili chyby. Koniec-koncov, ide o životy. Mimochodom potichu sa idú vymeniť zvodidlá v dĺžke 113 km takmer za 94mil eur.(krajnice a deliaci pás, čiže 4. A to je 207 € za jeden meter zvodidla)

SkryťVypnúť reklamu

V minulom článku som uviedol, že som našiel chyby v štatistike. Podľa polície duplicita s rôznymi hodnotami nie je chyba, pretože sú spracované štatistickou aplikáciou. Spočítavanie je v mojej kompetencii. Osobne si myslím, že niekto nenašiel položku, a tak ju duplicitne vytvoril, a potom zapisovali raz tam a raz tam.

Nešlo mi do hlavy prečo hodnoty nedávajú dokopy 100 % a prečo niektoré tabuľky v jednom roku sú a v druhom nie. Totiž, tá aplikácia vygeneruje iba prvých 10 hlavných príčin. Napríklad nesprávne predchádzanie a pôsobenie zvierat sa vyskytlo po 1 x. Ktovie, ako by to dopadlo, keby nehody z dôvodu prekročenia povolenej rýchlosti, mali vlastnú kategóriu? Možno by sa ani do prvej desiatky nedostali.

SkryťVypnúť reklamu

Myslím, že by bolo oveľa účinnejšie, keby polícia bola úprimná a neklamala, ako seba tak aj médiá. Radšej by mala povedať, že nákup drahej techniky a vysoké pokuty sú preto, že v prípade nehody z dôvodu vysokej rýchlosti, to znamená takmer istú smrť všetkých účastníkov nehody. Pri vysokej rýchlosti nepomôžu ani pásy, ani airbagy.

Vnútorné orgány s jemnými cievami sa odtrhnú a nastáva vnútorné krvácanie. A to žiadny chirurg na svete nedokáže operovať. Ani teraz, ani v budúcnosti.

ľubomír drinka

ľubomír drinka

Bloger 
  • Počet článkov:  82
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ak je niekto jediný kto môže, tak musí.Ak môžete, tak píšte. Zoznam autorových rubrík:  Právomeranie rýchlostiobjektívna zodpovednosťSPPMeranie hmotnostiSúkromnéNezaradenéštatistika nehodovosti

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

2 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
SkryťZatvoriť reklamu