
Facebooku som nikdy neprišiel na chuť, zaregistroval som sa, preklikal som to, aby som aspoň vedel, na čom svet frčí - a zrušil som konto. Na Twitteri som dodnes ani nebol. Ale ako Google pozitívny tvor (aktívny užívateľ vyhľadávača, Gmailu aj Google Dokumentov) som si nemohol nechať ujsť túto novinku. Len čo bola registrácia koncom septembra (ale im to trvalo) uvoľnená pre širokú verejnosť, zvedavosť mi nedala. Preklikal som, poskúšal, ale nuda... Nič pre radového Slováka, keď tam bol sám ako prst. Maximálne si tak zahrať niektorú z ponúkaných hier.
Firma Google však tomuto projektu venovala príliš veľa úsilia (a peňazí) na to, aby to vzdala bez boja. Že sa stále čosi deje, naznačovalo zjednocovanie dizajnu jednotlivých služieb - Gmailu, Dokumentov, Kalendára... Len tá najväčšia zmena stále meškala...
Minulú noc sa však začali na Internete objavovať prvé správy, že Google+ konečne umožňuje aj registráciu firemných profilov. A tak tu máme druhý, zatiaľ trochu menší "boom", ktorý už zasiahol aj Slovensko. Kto má ruky, sa registruje a tvorí nový firemný profil. K prvým slovenským lastovičkám patrí denník SME, Hospodárske noviny, IT magazíny ZIVE.sk, mobilmania.sk, internetový obchod mall.sk... Ak sa Google+ podarí získať späť aj doveru socializáciechtivých ľudí, je tu nový priestor pre biznis.
Ak ešte nie ste zaregistrovaní, stojí za to pozrieť sa už dnes, aká nás možno čaká budúcnosť. Spomínané zmeny dizajnu totiž nie sú náhodné, smerujú k integrácii služieb Google. Do Google+ je už integrovaný vyhľadávač (ako inak), takže ak do vyhľadávacieho okienka napíšete meno zaregistrovaného človeka alebo firmy, otvorí sa vám príslušný profil. Skúste napríklad sme.sk. Ak takýto profil neexistuje, vypíšu sa vám články na danú tému zdieľané užívateľmi Google+. Alebo proste články, ktoré sám Google nájde na webe. Skúsil som napríklad blog.sme.sk a po chvíli som narazil na jeden zo svojich článkov. Tak som napísal pocitace.sme.sk a čuduj sa svete - ďalšie moje články... :-)
Ale aby som nechválil len seba - fanúšikovia Google plus (alebo zamestnanci Google?) sa tiež činia - a majú zmysel pre humor:


Zdroj obrázkov: http://blog.smartsystemsllc.com/?p=2494
A aby som nezabudol: ak sa chcete stať fanúšikom niektorej firmy alebo jednotlivca, v jeho profile nájdete červené tlačidlo "Pridať do kruhov". Keď naň zájdete myšou... ale na to už prídete sami... :-)