Situácia prvá: Šoférujete auto, počúvate rádio a zrazu počujete vážny a seriózny hlas ako hovorí niečo o darovaní plazmy a jej dôležitosti. Spomínate si? Veľkú väčšinu napadne to, čo napadlo aj úchylných kreatívcov. Krvná plazma a jej dôležitosť. A aby toho nebolo málo, tak aj na webe majú nápis Darujeme plazmu a k tomu štylizovaný červený kríž.
Situácia druhá: Surfujete po webe a zrazu vidíte titulok Obe ich dobili priamo pred zrakmi ľudí . Tiež vás napadne to, čo väčšinu normálnej populácie? Pouličné násilie. Áno, aj s týmto kalkulovali tvorcovia kampane.
Je to podivné. Káždá rozumná firma/spoločnosť/organizácia chce, aby jej obraz v očiach potenciálnych klientov bol pozitívny. Robia výskumy, prieskumy, sponzorujú nadácie, dávajú peniaze na detské domovy, športovcom, na kultúru a všade to masívne prezentujú ako svoju dobrú vôľu a dôležitú vec. Všetko len preto, aby sme si, ako potenciálny a viac či menej reálny zdroj ich príjmov, o nich mysleli len to najlepšie a aby sa naša ochota minúť peniaze práve u nich zvyšovala spolu s našou dôverou v nich. Chápem tak isto starú a rokmi overenú poučku o negatívnej reklame, ktorá je tiež len reklamou a ak sa o firme nehovorí, tak ako keby neexistovala. Napriek tomu mi pripadá aspoň neetické práve v čase, keď sú média plné informácií o rôznych (aj rasovomotivovaných) útokoch si postaviť kampaň práve na tom, že je slovná podobnosť medzi dobiť a dobiť .
Čo nájdem v reklame nabudúce? Zastreľte si suseda našou novou puškou, či Vymeňte svoju obličku za náš televízor ? V princípe ide o podobné nechutnosti ako spomínam vyššie, len nie sú tak zaobalené.
21. nov 2005 o 06:08
Páči sa: 0x
Prečítané: 1 284x
Reklama nepozná etiku a slušnosť?
Už minule som kritizoval jednu reklamu a mal som pocit, že na dlhšiu dobu mám vystarané. Bohužiaľ som sa mýlil. Dve, ktoré ma bombardujú v poslednej dobe, sú ešte väčšia nechutnosť.
Písmo:
A-
|
A+
Diskusia
(12)