Jedným z cieľov reformy bolo aby mali učitelia väčšiu slobodu v učení a skrátka aby mali trochu voľnejšiu ruku. Tak to sa im teda podarilo. Je pravda, že na všetko nové si musíme zvyknúť a prispôsobovať sa lenže takto boli zmätení aj učitelia aj žiaci. Napríklad slovenský jazyk: Každý predmet má samozrejme svoju osnovu a učitelia sa ňou musia riadiť. Výsledkom trojročnej výuky slovenského jazyka a literatúry je jeden veľký mišung. Z učiva sme skákali ako bosý Santa Claus na piesku Sahary a to už je čo povedať. V prvom ročníku sme prebrali jedno obdobie, v ďalšom už úplne iné a v tom ďalšom zase obdobie ešte predtým a aj tak vieme oveľa menej ako minuloroční maturanti. Nechápem, aký význam má toto skákanie. Spomínaná voľnosť sa mala prejaviť v tom, že žiaci si aj sami doštudujú to, čo sa nestihlo v škole a učitelia môžu učiť učivo, ktoré je potrebné na maturitu (maturita sa nezmenila) bohviekedy. Nemajú na to vôbec čas a potom majú žiaci dosť zameškané. Aj máme. Takže ďakujeme aj za zníženie počtu vyučovacích hodín výborne. A čo sa týka toho samoštúdia, povedzme si na rovinu: nikto nezačne sám od seba niečo robiť ak mu to nie je prikázané. Takí už sú ľudia. Sú aj výnimočné situácie, dokonca sa to udialo aj u mňa ale je to veľmi zriedkavé.
Taktiež ma mrte rajcuje ten počet vydaných učebníc, ktoré pokiaľ viem sú potrebné k učeniu. Buď nastal ten horší prípad- nedostali sme žiadne alebo ten lepší- dostali sme ich v polovici roku alebo na konci roku (aj to sa stalo). Ja viem, že oni nás chcú len ušetriť od boľavých chrbtov ale no tak. My by sme to prežili, aj tak si ich zničíme. Super bolo aj to, že až donedávna sa ani nevedelo ako maturita z niektorých predmetov bude vyzerať (možno z niektorých sa stále neviem, to netuším). Takže nabudúce keď sa do niečoho už pustím tak sa na to aspoň pripravím poriadne a zabezpečím všetky potrebné veci.
Výsledkom teda je, že mňa čaká rok dobiehania, stresu, neistoty a ešte raz dobiehania a učiteľov dobiehania, snaha všetko stihnúť a taktiež ešte raz dobiehania. Neviem o čo im išlo pretože je fakt, že toho vieme naozaj oveľa menej a celková úroveň škôl stále klesá. Ale tak viete čo sa hovorí: hlúpy národ= bezmocný národ.