
Asi pred 2 týždňami som cestoval do Ružomberka kvôli škole. Avšak v Poprade mi bolo povedané, že v Štrbe sa vystupuje pre “nehodovú udalosť”. V duchu som si pomyslel “no paráda”. Nechcem opisovať to, čo sa dialo potom. V skratke, meškali sme 3 hodiny, pretože nebol k dispozícií rušňovodič spoločnosti ZSSK, ktorý by nás ďalej viedol. Šlo o haváriu nákladného vlaku spoločnosti ZSSK Cargo. Bohužiaľ, odstrániť vozeň s X tonami rudy, ktorý by pojal 20 tatroviek rudy, nie je tak jednoduché.
Takýchto príhod je nespočetne veľa, samovražda, prírodna katastrofa atď., ale ide o to, že železničné spoločnosti často za vzniknutú situáciu nemôžu a cestujúci na nich nadávajú. Veľakrát sa mi stalo, že sa na pani vlakvedúcu ľudia neoprávnene osopili, bez toho aby mali vôbec “šajnu” o čom “točí”.
Zažil som viaceré príbehy na železnici, pochádzam zo železničiarskej rodiny, otec a mamka sú výpravcovia (ŽSR) a brat je vlakvedúci (ZSSK). Veľa cestujúcich ani netuší ako železničné spoločnosti fungujú, tak si to tu ešte v rýchlosti vysvetlíme.
1) 1. ŽSR – Železnice Slovenskej Republiky – vlastnia koľaje, trakciu, stožiare, závory atď.
2) 2 2. ZSSK – Železničná spoločnosť Slovensko – osobná doprava – osobné vozne – rušne pre osobnú dopravu
3) 3. ZSSK Cargo – Železničná spoločnosť Slovensko Cargo – nákladná doprava – nákladné vozne, rušne pre nákladnú dopravu.
Viem, že naše železničné spoločnosti majú nedostatky a ak porovnám okolité štáty, tak máme čo dobiehať.
Akokoľvek, železničiari sa starajú a robia 24 hodín 7 dní v týždni, aby ste vy milí cestujúci boli odvezení na sviatky, počas Vianoc, Silvestra, Veľkej noci. Ak vznikne nejaká nehodová udalosť, tak sa snažia čo najlepšie a najrýchlejšie chyby odstrániť, preto buďme ohľaduplní i oni su len ľudia.
P.S.: niekoľko Vianoc som strávil bez rodičov, boli v práci, preto si každého železničiara vážme. :)
Ak sa Vám článok páčil, hlasujte na vybrali.sme.sk :)