Reklama naša každodenná !

Nehovorím to preto, lebo je to trendy, reklamu nepozerám, snažím sa jej vyhýbať.  Takýto názor mám už zrejme dávnejšie, keďže som v šuplíku objavil svoj článok z novembra 2007. Vyzeral takto. Ľudia si zrejme navzájom neveria. Keby si verili, nemohla by existovať klamlivá reklama. Jeden druhému by prezradili, s ktorým výrobkom majú dobré, či zlé skúsenosti. A vlastne klasická reklama ako taká by potom ani nemala význam. Firma vyrábajúca kvalitné ponožky, by cestou televízneho šotu poďakovala zákazníckej verejnosti za priazeň. Konkurenčná firma vyrábajúca tiež kvalitné ponožky by tete Margite prostredníctvom obrazovky odkázala, že jej grátis zasiela najnovší model ako šitý na mieru pre jej kŕčové žily. Takáto idylka však v dravom podnikateľskom prostredí fungovať nemôže.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Pravda, výnimky sa nájdu. Monopolný výrobca a distribútor elektrickej energie vás bude cestou televíznej obrazovky presviedčať ako ekologicky a úsporne k vám domov posiela "blahodárnu šťavu". Pohľad na mesačné inkaso vám potvrdí opak takejto "reklamy". V dnešnej dobe už ľudia nemajú čas ani na vzájomné stretnutia a niektoré reklamy už ani nie sú také klamlivé ako sú strašidelné. Dievčatko s pojazdným transfúznym stožiarom na kolieskach v temnej nemocničnej chodbe má vyvolať úzkosť pacienta zo straty obľúbenej zdravotnej poisťovne. Mimochodom, máte aj vy nejakú obľúbenú poisťovňu? To je podobne naivná otázka, ako keby ste si chceli vybrať obľúbený tunel pod Braniskom. Možnože v blízkej budúcnosti bude prístupný iba za nadštandardný príplatok. Vpredu bude utekať vodca so slovenskou vlajočkou v ruke a auto bezpečne prefrčí v tej magicky vytunelovanej diere, čo je viac zatvorená ako otvorená. Asi si už my, normálni ľudia, nepomôžeme. Reklama je novodobá sviňa všetkými masťami premazaná. Veď si len pozrite, čo v tej našej ponovembrovej reklame vidíte. Samé imaginárne veci z oblasti poisťovníctva, bánk a magických televízií. S tým by si normálni ľudia starosti robiť nemuseli. Trénované podvedomie sa na nezmysly nalákať nedá. Čo ale s druhou polovicou národa? Tú vymeniť nemožno. Tá, keď zbadá reklamu na poisťovňu, čo za prepis núka stovečku do ruky, otočí sa aj dvakrát. Aké tam získavanie klientov pomocou kvality a nadštandardu. Keby sa objavila poisťovňa núkajúca za prepis kvalitnú fľašu koňaku, basu piva a kartón cigariet, ojojój, tá by mala hneď prím na trhu s pečienkami pacientov. Veď to všetci aj tak a ešte aj solidárne zaplatíme. No a čo s mladými, ktorí nezažili socialisticko-komunistický štýl reklamy najprimitívnejšej a najstrašnejšej zároveň. Reklamní prisluhovači moci alias agenti ŠTB donášali na matku i otca svojho v mene mamonu. Na chvíľu nechajme najväčšiu špinu národa bokom a dúfajme, že naši mladí ešte dokážu naslúchať historickej pravde v podaní rodičov. Poďme my len k dnešku. Nehádžme hneď všetky poisťovne do jedného vreca. Možno niektorá z nich svojim klientom naozaj ponúka čosi viac. Len o tom nikto nikdy nepočul. A pritom by stačilo len trocha pohnúť rozumom. V telke by bežala reklama o tom, že ak nefajčíte, nepijete, máte kilogramy prislúchajúce vašej telesnej výške a v danom roku ste nemaródovali, poisťovňa vám vždy pred Vianocami vyplatí jednu pätinu peňazí, ktoré ste jej povinne zaslali. No vidíte, tak takúto normálnu reklamu a poisťovňu na Slovensku nenájdete! Kde je príčina takéhoto stavu? Odpoveď je jednoduchá, musíme sa znova vrátiť do nedávnej minulosti. U nás sa už dokonale zakorenili nezdravé javy ako dôsledok marazmu pred a ponovembrových čias. Prím hrajú mafiáni, ktorí mali jednoduchý zámer a ten sa im podarilo naplniť. Z nášho pohľadu chorý totalitný socialistický režim vštepoval do hláv primitívov reklamnú víziu o komunizme, ktorý im všetko poskytne zadarmo a bez obmedzenia. Šialenci hrajúci sa na vodcov v prvej etape likvidovali všetkých, ktorí neboli ochotní akceptovať ich choré nezmysly. V druhej etape socializmu šialenci budovali symboly moci v podobe veľkých pompéznych pamätníkov a čo najvyšších komínov. V tretej etape budovania prvý sled šialených vodcov vykapal a novým už dochádzala ideologická munícia. V štvrtej prednovembrovej etape sa zistilo, že novodobí komunistickí papaláši šialencov už len hrali a večer čo večer sa modlili pred nahrabaným dolárikmi, aby ich spolu s nimi Pánbožko zachránili pred hnevom ľudu. Podarilo sa. Prosím Vás, len už nepremýšľajte, kde sa podeli všetci tí blázni z tých bielych domov s emblémom kladiva a kosáka.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Čo dodať 22.8.2012 ? Nič sa nezmenilo, reklamu nepozerám a asi sa to tak skoro nezlepší.

Ján Luterán starší

Ján Luterán starší

Bloger 
  • Počet článkov:  125
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Venujem sa publicistike okolo problematiky slobodného príjmu SAT TV, DVB-T, internetu a vlastne píšem o všetkom, čo človekaoslobodzuje a skvalitňuje mu život. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Skryť Zatvoriť reklamu