Snažil by som sa nezblbnúť z prezidentského postu tak, ako sa to stalo iným normálnym ľuďom, ktorí sa po nástupe do stovák vládnych a politických funkcií stali zo dňa na deň arogantní a najmúdrejší v SR.
Uvedomil by som si, že nastal čas plnenia mojich sľubov a súčasne plnenia jednotlivých predstáv o zmene stavu v SR viac ako jedného milióna 300 000 mojich voličov.
Uvedomil by som si, že Slovenskú republiku od Novembra 1989 čiastočne vlastnia a ovládajú štyri navzájom prepojené siete mafií v bielych košeliach a hrubokrkých mafií:
siete mafií niektorých finančných skupín, ktoré korumpujú celý politický, ekonomický a spoločenský život v SR a v strednej Európe,
siete mafií, pôsobiacich korupčne v časti niektorých orgánov volených zástupcov občanov SR i v časti samospráv VÚC, mestských a obecných samospráv v SR,
siete mafií, pôsobiacich korupčne v časti výkonnej vládnej moci v SR,
siete mafií, pôsobiacich korupčne čiastočne v polícii, čiastočne v súdnictve, čiastočne na prokuratúrach a čiastočne v advokácii.
Pozn.: Mafia je organizovaná skupina ľudí, ktorá zneužívaním alebo porušovaním zákonov získava hmotný alebo iný prospech (cit. Britská encyklopédia).
Uvedomil by som si, že politici a desaťtisíce štátnych úradníkov zatiaľ z nemennosti súčasného korupčného stavu v SR ťažia, existujú v ňom, alebo parazitujú na ňom, pretože - Kapor si nikdy nevypustí svoj rybník.
Uvedomil by som si, že tento stav je potrebné zmeniť a snažil by som sa ako prvý občan v štáte vyvolávať tieto zmeny.
Aby som zvýšil kvalitu svojho rozhodovania, získal vnútornú odbornú istotu a mohol ako prezident SR vyjadrovať okrem vlastných postojov aj odborné stanoviská k akýmkoľvek domácim alebo zahraničným problémom, dotýkajúcim sa mojej pôsobnosti v SR a v zahraničí, zostavil by som nasledovné Poradné zbory prezidenta SR (ďalej len Zbory...), ktoré by čiastočne mali svojich zástupcov aj v jednotlivých krajoch a okresoch SR.
Ich organizácia a zloženie by malo kopírovať štruktúry vládnej moci v SR a problémy občianskej spoločnosti v SR , napr.:
Poradný zbor prezidenta SR pre legislatívu,
Poradný zbor prezidenta SR pre vzdelávanie,
Poradný zbor prezidenta SR pre zdravotníctvo,
Poradný zbor prezidenta SR pre súdnictvo a spravodlivosť,
Poradný zbor prezidenta SR pre obranu a bezpečnosť v SR,
Poradný zbor prezidenta SR pre zahraničnú politiku,
Poradný zbor prezidenta SR pre likvidáciu štátneho dlhu SR,
Poradný zbor prezidenta SR pre spoluprácu s Európskou úniou,
Poradný zbor prezidenta SR pre riešenie tzv. rómskej problematiky,
Poradný zbor prezidenta SR pre charitu,
Poradný zbor prezidenta SR pre zníženie a odstránenie korupcie,
Poradný zbor prezidenta SR pre zníženie nezamestnanosti,
Poradný zbor prezidenta SR pre činnosť mimovládnych organizácií,
atď., atď., atď.
Princípy zloženia a činnosti Poradných zborov prezidenta SR by boli nasledovné:
členovia Zborov... by mali v nich pracovať dobrovoľne bez nároku na odmenu, členstvo v nich by bolo čestné,
jednotlivé Zbory... by mali mať asi 5 až 7 členov – kvalifikovaných odborníkov z oblastí vedy, výskumu, SAV, spoločenského života zo SR alebo aj zo zahraničia, títo odborníci by mali byť nositeľmi silných vízií o budúcnosti Slovenska vo svojom obore.
Členovia Zborov by vo svojom obore mali svoje celoživotné vízie dopredu písomne prezentovať už pred svojim výberom a vstupom do jednotlivých Zborov... najmä v oblastiach Kto sme? Čo chceme? Kam smerujeme?
Uvedomil by som si, že ak budem mať na jednotlivé okruhy problémov len jediného poradcu, budem informovaný len jednostranne a neobjektívne.
v jednotlivých Zboroch... by mala fungovať aj vnútorná odborná oponentúra medzi ich členmi, medzi pracovné metódy v Zboroch... by mal byť zaradený aj brainstorming, stručné pracovné výstupy zo Zborov... pre mňa by mali mať písomnú formu,
v spolupráci s univerzitami SR a SAV by Zbory... pod patronátom prezidenta SR organizovali vedecké semináre, kongresy, stretnutia odborníkov z uvedených oblastí zo SR, ČR, Nemecka, EÚ, USA a iných krajín. Po týchto stretnutiach by Kancelária prezidenta SR za mediálnej pozornosti vydávala zo záverov zasadnutí týchto akcií v slovenčine a angličtine vedecké zborníky s medzinárodnými vedeckými a občianskymi oponentúrami,
vedúci jednotlivých Zborov... by so mnou – prezidentom SR - pravidelne konzultovali okruhy, za ktoré zodpovedajú, mohli by po mojom súhlase komunikovať v mojom mene aj s verejnosťou, v podstate by išlo o mojich hovorcov v jednotlivých oblastiach,
stanoviská Zborov... by však pre mňa - prezidenta - neboli záväzné, v prípade potreby by som sa však mohol čiastočne odvolávať na odborné stanoviská Zborov... a ich závery.
Takto by som pri prezentácií svojich názorov a stanovísk pred verejnosťou, kontakte s vládou SR, s EÚ, s NATO a s inými oficiálnymi inštitúciami získal vnútornú odbornú istotu.
Snažil by som sa zlepšiť svoj ľudský kontakt s občanmi SR – vo funkcii im mám totiž slúžiť.
Inicioval a udržiaval by som nepretržitú päťročnú slušnú verejnú celoslovenskú diskusiu s občanmi SR o ich problémoch.
Okrem iných kontaktov by som sa každý piatok napr. tri hodiny v Prezidentskom paláci v Bratislave alebo v ôsmich Krajských kanceláriách prezidenta SR stretával s jednotlivými občanmi SR, ktorí o to prejavia záujem.
Až na výnimočné situácie by mal byť môj časový a iný program prispôsobený stretnutiam s občanmi.
Ja ako prezident by som sa mal prispôsobiť občanom, nie občania mne.
Priebeh stretnutí s občanmi by mohol vyzerať nasledovne:
za príslušných bezpečnostných a iných opatrení by stretnutie s občanom (prípadne aj s jeho rodinou) trvalo maximálne 10 minút,
diskusia s občanom by trvala asi 8 minút,
na konci diskusie by mi občan povinne odovzdal stručný písomný materiál s cieľom rozhovoru so mnou a popisom jeho problému,
ak to chce občan, moje fotografovanie s ním by trvalo asi 2 minúty.
Cieľ a výsledky môjho osobného stretnutia s občanom by mali byť verejne prístupné na mojej prezidentskej stránke.
Občania by ma mohli osloviť aj cez moju stránku prostredníctvom internetovej komunikácie.
Občanmi otvorené problémy by spracúvali a pomenúvali aj moje Zbory...
Spolu s nimi by ich riešili aj iné, najmä občianske organizácie v SR.
O problémoch občanov, ktorí sa na mňa obrátili, by som pravidelne mesačne informoval verejnosť.
Okrem Ročnej správy o stave Slovenskej republiky by som osobne informoval verejnosť aj v dvanástich Mesačných správach o stave Slovenskej republiky, (napr. v Januárovej správe prezidenta o stave v SR – 2015).
Mesačné správy o stave Slovenskej republiky by boli mojou kľúčovou mesačnou prezidentskou prezentáciou.
Časti textov Ročnej správy... a Mesačných správ... by pre mňa spracúvali aj jednotlivé Poradné zbory prezidenta Slovenskej republiky.
To by som okrem iného robil, keby bolo keby, keby sa piesok lial, keby sa voda sypala a bol by som prezidentom Slovenskej republiky...