Na otázku, či nemajú obavy z negatívnych dôsledkov toho, že si týmto krokom odstavili jeden z hlavných ekonomických pilierov, odpovedal Ladislav Matyinko:
"Aj napriek ekonomickým rizikám, ktoré tento krok prináša, sme sa rozhodli na vlastnej koži prostredníctvom internetu a mobilnej komunikácie vyskúšať nový model ohodnotenia interpreta jeho fanúšikmi (prvou lastovičkou bola v tomto smere koncom roku 2007 skupina Radiohead). V našom prípade však nejde o časovo obmedzený a kvalitatívne limitovaný marketingový ťah na podporu pripravovaného albumu, ale o reálne odskúšanie novodobej alternatívy ekonomickej väzby medzi skupinou a jej fanúšikmi v praxi.
Juraj ho dopĺňa:
Tá sloboda konania a rozhodovania, ako aj objektivita spätnej väzby, je pri novodobých technológiách úžasná. Len pre porovnanie - pri klasických postupoch mal fanúšik možnosť ohodnotiť svojho obľúbeného interpreta v princípe 2 spôsobmi - kúpou nosiča alebo lístka na koncert (a to často za neprimerané ceny stanovené treťou osobou).
Naproti tomu náš model umožňuje veľmi jednoducho ohodnotiť interpreta za čokoľvek a v ľubovoľnej výške. Niekomu sa môže páčiť len 1 skladba, niekomu videoklip, ďalšiemu sa páči celý album, inému sú len sympatický členovia skupiny ako osoby, popr. sa mu páčia texty - stačí poslať SMS správu na číslo pridelené skupine a hotovo. Idem na koncert a páči sa mi? Môžem poslať SMS-ku priamo počas koncertu. Páči sa mi veľmi? Pošlem tých SMS-iek viac. Ak sa mi však nepáči a som sklamaný, nepošlem nič.
Aj takto môže vyzerať novodobé vstupné na koncert. Či môže niečo také fungovať si vyskúšame pri našom pripravovanom FREE TOUR 008."
"Najvzrušujúcejšie na tom celom je však to, že skupina má priamy vzťah so svojími fanúšikmi, ktorí sami rozhodnú, či je vôbec hodná podpory alebo nie. A tak je to v poriadku. Toho sa netreba báť." - uzavrel Ladislav.
Bratia Matyinkovci však nepovažujú za uzavretú kapitolu ani predaj fyzických nosičov. Podľa ich názoru sa internet stáva v súčasnosti tak silným komunikačným nástrojom, že predaj CD albumov akejkoľvek skupiny sa po dobrých ohlasoch a úspechu na internete môže paradoxne zdvihnúť. Je to obdobné ako pri knihách alebo tlačovinách, ktoré sa napriek digitalizácii stále predávajú aj v tlačenej podobe.
____________________________
Po spustení maduar.blog.sme.sk (17.3.2008) , ktorý sa v priebehu prvých 2 týždňov stal jedným z načítanejších (viac ako 30 000 ľudí), sú Free downloady v poradí druhým krokom pri partnerskej dlhodobej kooperácii skupiny a internetového portálu sme.sk na projekte "Free 008". Jeho cieľom je rozpútanie celospoločenskej diskusie o hudobnom priemysle na Slovensku a v Čechách a prezentácia internetu ako multimediálneho nástroja budúcnosti.
____________________________
Toto je znenie oficiálnej tlačovej správy.
Ako sme spomínali v našom Intre, tento blog bude po dohode sportálom sme.sk využivaný aj netradične na skúmanie toho, na ktoré veciuž u nás na Slovensku dozrelčas a na ktoré nie.
Je to zároveň odpoveď všetkým, ktorí nás vyzývali na umiestnenie našej tvorby na internet.
Do konca týždňa zverejníme aj "zabijáka hudby" č. 3 a pokúsime sa reagovať na niektoré Vaše pripomienky.