Operational excellence: Rituály pri každodennom rozhodovaní v Deutsche Telekom

Značku Deutsche Telekom som mal možnosť prezentovať na Cparity 2021 OPEX Summit. Ide o medzinárodnú konferenciu zameranú pre seniorné pozície v spoločnostiach, ktoré majú zlepšovanie v popise práce.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V tejto príležitosti sme videli predovšetkým príležitosť prezentovať interné zmeny v externom medzinárodnom prostredí a zároveň dať existujúcim aj potenciálnym klientom signál, že robíme niečo inak. Niečo, čím chceme byť pre našich klientov spoľahlivými partnermi.

Témou príspevku na konferencii bolo zavádzanie Operational excellence do interných procesov v DT IT Solutions Slovakia
Témou príspevku na konferencii bolo zavádzanie Operational excellence do interných procesov v DT IT Solutions Slovakia 

Témou môjho príspevku na konferencii bolo zavádzanie Operational excellence do interných procesov. Keďže cieľom Deutsche Telekom je stať sa európskym lídrom v Telco oblasti, musíme robiť veci lepšie ako iní a Operational excellence ako proces neustáleho zlepšovania služieb a produktov bol pre nás odpoveďou, ako sa k tomuto cieľu priblížiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hoci Operational excellence môže znieť komplikovane, dá sa jednoducho parafrázovať príkladom z bežného života, napríklad paralelou s umývaním zubov. Taký bežný a zanedbateľný rituál, ktorý vykonávame podvedome, bez toho, aby nás niekto nútil, pretože vieme, že nám prináša výhody. Raz nám to ukázali rodičia, dali nám pomyselné nástroje a my teraz z toho benefitujeme - či už v podobe bieleho úsmevu, alebo v úspore financií za zubára. Hovoríme, že denná úloha sa stane denným rituálom. Rituálom, ktorý nepotrebuje kontrolu a je vykonávaný, lebo prináša danému jednotlivcovi a aj spoločnosti prínos/pridanú hodnotu. Presne taký rituál vnášame do interných procesov. Našou víziou je dať možnosť tímlídrom pracovať s aktuálnymi dátami bez nutnosti sa prihlasovať do veľkého množstva nástrojov a namiesto toho im poskytnúť balík troch kľúčových, ktoré im na dennej báze ukážu, aké rozhodnutie je treba prijať, aby sme sa denno-denne blížili k našim cieľom. 

SkryťVypnúť reklamu
Operational excellence ako koncept nie je možné reálne implementovať zo dňa na deň, pretože ním meníme aj firemnú kultúru, nastavenie a správanie zamestnancov
Operational excellence ako koncept nie je možné reálne implementovať zo dňa na deň, pretože ním meníme aj firemnú kultúru, nastavenie a správanie zamestnancov 

Ako sme postupovali 

Celý koncept sme začali budovať najprv v malom tíme, ktorý sa postupne rozrastá. Rozhodli sme sa prísť s vlastným, na mieru stavaným riešením, ktoré bude spĺňať požiadavky. Na začiatku celej iniciatívy sme si urobili analýzu „čo už doma máme“. Zbierali sme dáta, špecifikovali ich, synchronizovali ich s dátami z HR systému a navrhovali ich znázornenie a prístupnosť. Výsledkom je unikátny toolset pre tímlidrov, ktorý spája 3 nástroje - na sledovanie kvality a efektivity práce ľudí/robotov (Overal Service Effectiveness), klasickú produktivitu a ITSM KPIs (Global Score Card).

SkryťVypnúť reklamu

Pilotne sme začali riešenie implementovať vo vybraných lokáciách Deutsche Telekom - Slovensko, Maďarsko, Rusko, India - ktoré predstavuje 12 000 ľudí, 420 tímlídrov. Postupne sme skúšali a testovali, čo ako funguje a školili sme ľudí, ako nástroje používať a na základe real time dát robiť rozhodnutia. Do budúcna plánujeme implementovanie v ďalších lokáciách nášho pôsobenia. Treba povedať, že Operational excellence ako koncept nie je možné reálne implementovať zo dňa na deň, pretože ním meníme aj firemnú kultúru, nastavenie a správanie zamestnancov na všetkých úrovniach riadenia. V každej lokácii máme ambasádora tejto témy, keďže každá krajina má inú kultúru a potrebuje čosi iné. Ja som takou osobou pre Slovensko.

SkryťVypnúť reklamu
Našou víziou je dať možnosť tímlídrom pracovať s aktuálnymi dátami bez nutnosti sa prihlasovať do veľkého množstva nástrojov
Našou víziou je dať možnosť tímlídrom pracovať s aktuálnymi dátami bez nutnosti sa prihlasovať do veľkého množstva nástrojov 

Priebežné výsledky Operational excellence 

Po vyše 2 rokoch vidíme výsledky, naši lídri premýšľajú inovatívnejšie, hľadajú riešenia, predikujú na základe aktuálnych dát a robia to prirodzene, rituálne, pretože v tom vidia výhody. Produktivita v tímoch sa zvýšila o 13,8 % a niekoľko desiatok tímov prekonalo svoje benchmarky. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stále sme však, dalo by sa povedať, v štvrtine tohto veľkého projektu. Potrebujeme zohľadňovať veľa aspektov, je pred nami napríklad tzv. reward management, ktorého cieľom je motivačným spôsobom ohodnotiť vhodné správanie, oceniť tých, ktorí svoj výkon zlepšili.

Spätná väzba na našu prácu

SkryťVypnúť reklamu

Ako účastník Cparity 2021 OPEX Summit som vnímal, aké náročné je publikum, ktoré sa tejto téme venuje pravidelne a ako prezentujúcich dokáže tzv. grilovať na pódiu. V rámci môjho príspevku som našu internú zmenu prezentoval s tým, že ešte nie je ukončená. Myslím, že aj preto bola prijatá pozitívne, keďže ukazujeme, ako podobný projekt nie je možné implementovať zo dňa na deň a približuje všetky kroky, ktoré je potrebné brať do úvahy pri takejto veľkej zmene. Verím, že o rok budeme môcť prezentovať ďalší progres v tejto téme. 


článok pripravil: Martin Eperješi, Head of Local Quality and Business Operation Delivery, Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia

Martin Eperješi, Head of Local Quality and Business Operation Delivery
Martin Eperješi, Head of Local Quality and Business Operation Delivery (zdroj: DT IT Solutions Slovakia)
Magenta Life

Magenta Life

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia Spoločnosť vstúpila do života košického regiónu v januári 2006 pod názvom T-Systems Slovakia s.r.o. a od svojho začiatku je s regiónom nerozlučne spätá. To dokázala hneď v roku 2007, keď sa stala jedným zo zakladajúcich a aktívnych členov združenia Košice IT Valley. Za posledné desaťročie vyrástla spoločnosť z nuly na druhého najväčšieho zamestnávateľa na východe krajiny. Zároveň patrí do prvej pätnástky najväčších zamestnávateľov na Slovensku s viac ako 3 900 zamestnancami. Aj vďaka vysokokvalifikovaným a motivovaným zamestnancom je firmou s najrýchlejšie rastúcou pridanou hodnotou v rámci IT odvetvia na Slovensku. Cieľom spoločnosti je proaktívne vyhľadávať nové cesty, ako napredovať a kontinuálne sa transformovať na spoločnosť poskytujúcu inovatívne typy služieb. V rámci strategických aktivít sa spoločnosť transformuje na moderného poskytovateľa služieb Informačných a komunikačných technológií kráčajúc v ústrety budúcnosti založenej na digitálnych technológiách. Tieto kroky realizuje s cieľom posunúť podnikanie z projektovo riadeného modelu na model inovatívne a produktovo orientovanej firmy. Spoločnosť obsluhuje z Košíc viac než 700 korporátnych zákazníkov, ale tiež klientov z oblasti verejnej správy a verejných inštitúcií najmä v priestore Európskej únie. Zoznam autorových rubrík:  AmbasádoriTvoja budúcnosť v DT ITSO SKMagenta Life - z prvej rukyWe Give IT MeaningBiznisNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Radko Mačuha

Radko Mačuha

232 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
reklama
SkryťZatvoriť reklamu