Virtuálni zabijaci v nás

Vygumovaný magor z Nórska, ktorý vystieľal mládežnícky tábor otvoril množstvo diskusných tém. Jednou z nich sú aj virtuálne military hry a ich vplyv na psychiku hráčov. Staršia generácia má väčšinou jednotne kritický a odsudzujúci postoj. Bez toho, aby v živote siahli na hernú konzolu vyhlasujú, že hry by mali byť zakázané, lebo robia z mladých vrahov a psychopatov. Potom si väčšina z nich kľudne sadne k telke, kde si zapnú kultový krvák s presnými návodmi na mučenie a vraždenie. Sú počítačové hry príčinou násilia v realite a menia ich hráčov na vraždiace monštrá, ktoré nerozoznávajú prítomnosť od virtuálneho sveta?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Hráč, ktorý už nosí v hlave sklzovú plochu patologického správania si môže urýchliť počítačovou hrou pád do pekla. Možno bez hry by ho však postrčil film, komiks, náročná situácia v škole či v práci, neriešený domáci problém... Normálny, zrelý človek rozozná hru od reality vždy a určite rozlišuje skutočné násilie od virtuálneho. Tak, ako sa chodí do kina relaxovať na horory a akčáky, chodí k herným konzolám množstvo ľudí pre rovnakú zábavu. Výhodou nie je len pasívne sledovanie, ale aktívna účasť v hre.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Diskusia o vhodnosti a prístupe k násiliu vo videohrách by mala byť otvorená hlavne v prípade detí, ktoré ešte nemusia dobre chápať virtuálnu realitu. Tam by mali byť tvrdým sitom prístupu rodičia. Osamelé a zanedbávané decko je pre vygumovanie zo skutočnosti akýmkoľvek médiom výborný objekt. Nie je to však ani v tomto prípade o vplyve hry, ako o vplyve rodiny a jej vzťahov. Aj Nórsky magor je charakteristický citovým vyprahnutím z rozbitých rodinných vzťahov a military hry boli v rade patologických udalostí až za týmto problémom.

V každom z nás je svet fantázie z ktorého časť sa hrá aj s temnou stránkou. V každom z nás je malý virtuálny zabijak, lovec a násilník. Asi nám zostali v bunkách od prapredkov. Uspokojujeme ich hrami, príbehmi, filmami. Presne vieme, kam až môžu ísť, aby neboli nebezpeční v realite. Tou brzdou nie je nedostupnosť a zákaz predaja hier v obchodoch, ale empatia skutočných vzťahov k skutočným ľuďom. Tá sa nedá získavať z elektroniky, tú dostávame v rodine, od priateľov, od obľúbených zvierat... v naozajstnom svete.

Tomáš Makatúra

Tomáš Makatúra

Bloger 
  • Počet článkov:  95
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Môj blog je miesto, kde zdieľam moje myšlienky so svetom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,093 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

152 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu