Pani pri prepážke som pomaličky vysvetlil, že mám nalomenú platobnú kartu a rád by som požiadal o vyhotovenie novej, avšak poprosil som ju o ponechanie platnosti mojej nalomenej karty. Všetko si starostlivo zaznamenala do systému, povedala, že to je bez problémov a, že sa mám vrátiť po doručení novej platobnej karty, vrátiť starú. Ešte mi niečo zdôraznila ohľadom limitov na účte, tomu som už však nerozumel, lebo to nebola moja požiadavka.
Spokojný som odišiel preč, bolo mi povedané, že nová platobná karta mi príde o 10 dní a dovtedy môžem používať moju prasknutú. Samozrejme prekvapenie nenechalo na seba dlho čakať... Pár hodín po odchode z banky som si chcel vybrať z bankomatu peniaze ale namiesto vydaných peňazí na mňa svietila iba červená obrazovka s nápisom neexistujúca karta. Zhrozený som zadal ešte raz PIN kód, ale bankomat zjavne nadšený z mojej karty nebol a veru ani ja zo skutočnosti, že v mojej peňaženke štrngotali 2 eurá! A to som ešte skoro okríkol okoloidúceho za mnou, keďže pôsobil veľmi roztržitým dojmom, išiel sa ma niečo opýtať a ja už som v ňom videl čističa môjho účtu. A to sa chudák iba chcel opýtať, kde je tam fitness centrum.
Druhý deň som samozrejme navštívil tú istú pobočku banky a pri vchode som si ani nezobral číslo, ale rovno som sa rozbehol za pani, ktorá mi operáciu zadala do systému. Opäť som jej vysvetlil, že o čo som ju včera žiadal a ako ma bankomat stihol prekvapiť. Pani mi prekvapene oznámila, že systém to zrejme pochopil ako zrušenie karty a musím si počkať na novú platobnú kartu a musím využiť služby pokladnice a vybrať si hotovosť. (Som rád, že som ja taký prekvapený neostal v nejakom bare pri platení kartou, že moja karta neexistuje). Tak som sa musel vrátiť ku vchodu a požiadať o číslo, aj keď okienka pokladnice boli voľné. Konečne sa mi podarilo dostať k peniazom na mojom účte, bolo to vlastne po 2 dňoch, a to som iba požiadal o zaslanie novej platobnej karty.
Prekvapenie na mňa však čakalo, keď som si chcel celú operácie prekontrolovať cez internetbanking. Banka mi za túto transakciu zaúčtovala 1,56 € a to len za to, že som bol nútení využiť ich služby hotovostnej pokladnice pre omyl pani za prepážkou. Kontrolou mojich obratov som ďalej prišiel na skutočnosť, že za hotovostný vklad ktorý bol uskutočnený na môj účet pár dní skôr som znova zaplatil ja a to 0,33 €. Z toho vyplýva, že človek, ktorý chce manipulovať svojimi peniazmi, samozrejme za spolupráce banky si za to zaplatí takmer 2 € a to počas celého tohto obdobia platí ešte za vedenie účtu. Našťastie som študent, táto povinnosť ma zatiaľ obchádza, aj keď sú mesiace, keď mi aj tento poplatok vypočítaný je a musím na to upozorniť banku, že potrebné doklady som odovzdal a až vtedy si to všimnú a na ďalší mesiac sa to už nezvykne opakovať.
Ale aby som banke nekrivdil, aj dáva... Pri poslednom úročení peňažných prostriedkov na účte mi pripočítala základný kreditný úrok 0,13 € a aby som to samozrejme celé neminul, tak mi to zdanili a zaplatil som 0,02 €. Novodobý BankoJánošík berie všetkým, ktorý sa s ňou stretnú..., obete nevyberá, obete si eviduje v databáze. A či dáva??? Nula celá nula nič. Dnes je ťažká doba.