Prvá fotka pochádza z trate Zohor-Plavecký Mikuláš (číslo trate 112) neďaleko dedinky Pernek. Trať je v súčastnosti využívaná iba na nákladnú dopravu na úseku Zohor-Rohožník. Osobná doprava zastavená v roku 2005 z dôvodu neefektívnosti. Stretnúť vlak na tejto trati je pomerne vzácne , náklad sa preváža 2-krát denne. Trať prechádza peknou krajinou popri Karpatoch a popod Plavecký hrad

Opäť trať Zohor-Plavecký Mikuláš , úsek pri dedinke Sološnica a teda časť trate kde je doprava zastavená úplne . Od zastavenia dopravy v roku 2005 tu prešlo iba pár mimoriadnych vlakov

Trať číslo 113 Zohor-Záhorská Ves, pri železničnom priecestí smerom na Jakubov. Budova na fotografii kedysi patrila ku železnice ale zatiaľ som presný účel nezistil. Táto trať je funkčná a jediná na Slovensku ,kde si výkony vo verejnom záujme objednáva samospráva

Trať číslo 110 Bratislava-Kúty , pri stanici Bratislava Železná studienka v pozadí sa nachádza stanica Bratislava-Lamač. Táto trať je hlavný ťah do Česka a za Devínskou Novou Vsou sa odpája do Rakúska

V prípade tejto fotky sa nejedná o trať ale o železničnú vlečku v prístave, ktorá vedie až ku budove starého prístavu popod most Apollo, ktorého piliere sú vľavo. Táto vlečka sa na posunovanie využíva pomerne často

V hmle sa nachádza stanica Bratislava-Petržalka, z ktorej chodia vlaky do Viedne. Od 12. 12. 2010 boli zrušené všetky osobné vnútroštátne vlaky smer Bratislava-Nové Mesto. Stanica je Z technického hľadiska je stanica zaujímavá tým, že sa v nej stretajú dve trakčné sústavy – juhoslovenská 25 kV/50 Hz a rakúska 15 kV/16,7 Hz, súčasne je to aj negatívom zapríčiňujúcim nevyhnutnosť výmeny rušňov pri jazdách nákladných aj IC vlakov pri jazde z R akúska ďalej do vnútrozemia S lovenska , resp. opačne. Vzhľadom na odlišnú technológiu železničných zabezpečovacích zariadení južnej časti Slovenska a Rakúska je tesne pred dokončením ich zosúladenie v Bratislave, čím bude umožnená plynulá jazda viac-systémovým rušňom (zatiaľ len z/do hlavného mesta Slovenska)

Parný rušeň 498.104 Albatros na Hlavnej stanici v Bratislave počas akcie Mikulášska jazda. v roku 2014 oslavoval svoje 60. výročie vzniku. Jedná sa o najrýchlejšiu Česko-Slovenskú parnú lokomotívu , ktorá dosiahla pri skúškach rýchlosť 162 km/h

Dúfam,že tento krátky foto-blog poteší všetkých železničných fanúšikov ale aj bežných čitateľov, rád odpoviem na akúkoľvek otázku tykajúcu sa článku, ideálne na mojej emailovej adrese uvedenej v profile. Postupom času rád pridám ď alšie články a rozšírim potulky po železnici.
Vďaka za zastavenie