Za trest budú teraz učitelia namiesto oddychovania riešiť a prepracovávať nové učebné plány. (To aby nebolo Bélovi ľúto, že musí mať len on na záhradke zapnutý iPod). Tie plány, ktoré prepracovávali aj minulý rok, lebo reforma a tie isté, ktoré prepracovávali aj predminulý rok, lebo, čuduj sa svete, tiež reforma. Netreba ich vôbec ľutovať, treba im priam ešte naložiť, rôzne kurzy a školenia, najlepšie niekde nad 100 km od miesta bydliska, bez nároku na cestovné. Veď im sa to vráti vo forme kreditov. Nech sa vzdelávajú, nech sa učia, ako pracovať s deťmi, ako ich učiť, ako ich viesť. Kto iný ako učiteľ môže za to, že dieťa vyrušuje, že je drzé, že je sprosté a že nechápe písanému textu? Jedine učiteľ. Lebo dieťa je nevinná duša formujúca sa v školskom výchovnom procese. Dieťa je čisté nepoškvrnené stvorenie, bytosť bez jedinej chybičky. Školopovinné dieťa je niečo okolo čoho sa točí školský svet. Jedine ono má práva. Jedine jemu by sa mala prispôsobovať školská docházka. Podľa detského biorytmu si všetci ponadstavujeme hodinky a budeme chodiť do práce. Fyzické tresty sú zakázané, zakážme aj poznámky, zakážme zlé známky i pokarhania. Oni si to určite nezaslúžia, veď sú ideálni.
Škoda, že som sa lepšie neučil, mohol som byť učiteľ. Pracovať s Anjeličkami musí byť úžasné.