Web Site Story

V nasledujúcom blogu sa budem venovať téme konferencie Web Site Story.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Blog o konferencii Web Site Story

                V nasledujúcom blogu sa budem venovať téme konferencie Web Site Story. Témou konferencie bolo fungovanie e-shopov počas pandémie Covid-19. Táto konferencia bola odvysielaná 4. novembra 2021 o 13.00 s hosťami Slavomírou Vigovou ( pomocníčkou pri tvorbe informačných systémov), Mariánom Neméthom ( spoluzakladateľom firmy s názvom Pískacie), Mariánom Timorackým ( prvý planovač v reklamnej agentúre), Petrom Velitsom ( bývalým cyklistom v súčasnosti spoluzakladateľ cyklistickej značky oblečenia  Izador), Jurajom Pobjecým ( spoluzakladateľ cyklistickej značky oblečenia Izador)  Matejom Horniakom a Martinou Zrníkovou.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Matej Horniak

Prvým hosťom online konferencie bol Matej Horňak.

Výber z prednášky Mateja Horniaka  

                V slovenskej ekonomike ako aj v iných ekonomikách sveta  vládne  pandémia Covid-19.Každú krajinu pandémia Covidu-19 zasiahla vo veľkej miere, čí už ekonomicky, ale aj zdravotne.  To z ekonomickej praxe znamená zatváranie podnikov v jednotlivých sektoroch slovenského hospodárstva v záujme ochrany zdravia obyvateľstva Slovenskej republiky. Slovenská ekonomika si pohoršila o 2,5 % spred úrovne pred pandémiou. To sa prirodzené prejavilo na správaní slovenských spotrebiteľov. Slovenskí spotrebitelia sa prirodzene boja  na jednej strane straty zdravia v dôsledku ochorenia Covidu-19 a na druhej strane sa boja straty finančných prostriedkov v dôsledku zatvorenia ich podniku, kde sú zamestnaní.

Skryť Vypnúť reklamu

Matej Horňak vo svojej prednáške zhrnul niektoré aspekty správania sa spotrebiteľov v oblasti nakupovania počas pandémie Covidu-19.

Medzi zmeny aspektov správania sa spotrebiteľov  podľa Mateja Horniaka patria:

1.       V oblasti maloobchodu boli malé zakopnutia počas prvej a druhej vlny Korona vírusu.

2.        Slovenskí spotrebitelia vzhľadom na to, že mali obmedzené možnosti nakupovania, tak sa utiekali k online nákupom

3.       Utiekanie slovenských spotrebiteľov ku online nákupom sa prejavilo v rekordnom počte platieb cez internet

4.       Náklady spojené so stravovaním sa zvýšili o viac ako 9-krát

Skryť Vypnúť reklamu

5.       Počas pandémie Kovidu-19 začali ľudia viac zariaďovať byt Vzhľadom na to, že ľudia zostali doma, nevychádzali, tak začali mať potrebu   skrašľovať si  byty rôznou s prerabkou

6.       Slovenskí spotrebitelia prirodzene kvôli ochrane zdravia menej cestovali, číže dopyt po cestovaní sa znížil

Spíker Matej Horniak poukázal na zmeny v maloobchode, ktoré nastali.

Medzi zmeny v malobchode, ktoré spíker Matej Horniak poukázal patria

1.       Trend v online nákupoch sa posilnil.  To znamená maloobchodníci v záujme ochrany zdravia spotrebiteľov posilnili online predaje

2.       Začali sa riešiť enviromentálne problémy

Skryť Vypnúť reklamu

3.       Na informovanie o produktoch zákazníkov maloobchodníci  začali informovať prostredníctvom smartfónov    

Ďalším spíkerom online konferencie bola Martina Zrníková

Výber z prednášky Martiny Zrníkovej

Martina Zrníková na začiatku príhovoru povedala, že 3 % ľudí sa teší na digitalizáciu. Na to, aby sme mohli predávať naše produkty je potrebné zriadiť E-shop. Sporopay je funkcia, ktorá platobným príkazom uhradí tovar. Fakturačný nástroj prehľad príjmov a výdavkov v podniku. Platobný terminál umožní zákazníkom platiť kdekoľvek a kedykoľvek.

Ďalšími spíkermi boli Peter Velits a Juraj Pobjecký

Peter Velits- bývalý profesionálny cyklista v cestnej cyklistike, v súčasnosti spolu s bratom vyrába oblečenie pre aktívny životný štýl značky s názvom Isadore Apparel, tiež má skúsenosť s brandovou kampaňou , rozprávali ako pristupovať, ako hodnotiť brand kampaň

Juraj Pobjecký- je hlavným predstaviteľom brand kampane v Isadore, bohaté skúsenosti na strategických pozíciách v agentúre, spolupracovník s Petrom Velitsom

Výber z prednášky Petra Velitsa  

                Peter Velits na úvod priblížil, že firma Izador má 8- ročnú tradíciu a zamestnáva 30 pracovníkov. Cieľom firmy je vybrať minimalistické, štýlové oblečenie pre cyklistov. Hlavným dodávateľom firmy je Makyta. Sú prvá firma na svete, ktorá vyrába cyklistické oblečenie z recyklovaných produktov, to znamená, že pri výrobe myslia na životné prostredie.

Výber z prednášky Juraja Pobjeckého

                Podľa Juraja  Pobjeckého ideálny čas na reklamu je vtedy, keď firma začína stagnovať. To znamená, že sa jej ani neznižujú a ani nezvyšujú tržby. Čím väčšie znalosti máme o trhu, kde máme e-shop tým máme väčší dopyt, to znamená väčší počet zákazníkov. Podľa Juraja Pobjeckého treba robiť aj predaj aj brand. Konkurenčné firmy v e-shope sú všetky firmy, ktoré podnikajú v našej sfére podnikania. To znamená v ich prípade sú to všetky firmy, ktoré predávajú cyklistické oblečenie formou e-shopu. Podľa Juraja Pobjeckého nepáčivosť nemusí byť naša skutočná obava. To neznamená,  že keď sa niektorým ľuďom nepáčia naše produkty, že  to automaticky znamená, že sú zlé, nekvalitné, nemoderné. Nárast záujmu o značku väčšinou znamená nárast tržieb. To znamená, že keď sa začnú páčiť produkty zákazníkom, tak postupom času môžeme očákavať nárast tržieb. Podľa Juraja Pobjeckého minimálny rozpočet nie je možné stanoviť. To znamená u niektorých kampaniach stačia tržby  100 000 eur u niektorých kampaniach nestačia tržby ani vo výške 500  000 eur.  . Podľa Juraja Pobjeckého  podnikanie je ako vykonávanie športu. Raz sme hore, raz sme dole. Zaujímavosťou je, že rekordné straty spôsobujú rekordné zisky.

Slavomíra Vigová, Marián Neméth

Slavomíra Vigová sa zaoberá informačnými systémami a Marián Nemeth sa zaoberá predajom piskajúcého oblečenia pre deti

Slavomíra Vígová- zaoberanie sa s informačnými systémami už 20 rokov, pomoc pri zjednodušení skladovej agendy, riadení obchodu, predaji e-shopu cez maloobchod a veľkoobchod

Marián Neméth-  spoluzakladateľ značky Pískacie, je to rodinná firma, ktorú založili s manželkou, každý kus pískacieho oblečenia je vyrobený na Slovensku, kladú dôraz na ekologický prístup pri výrobe

Výber z prednášky Slavomíry Vígovej  a Mariána Nemétha

                Podľa Slavomíry Vígovej základ E-shopu záleží na dobrom informačnom systéme. Základným cieľom každého informačného systému je schopnosť rásť. Princípom informačného systému je zjednodušenie dávania dát do databázy. Ak je informačný systém od začiatku roka, tak správca E-shopu by mal poznať svojich obchodných partnerov v septembri. Podľa Mariána Nemétha je potenciál pískajúceho oblečenia hlavne u detí. E-shop by mal byť prepojiteľný na informačný systém. Pri procese výroby pískajúceho oblečenie prešli rôznymi spôsobmi.

Marián Timoracký

Výber z prednášky Mariána Timorackého

                Marián Timoracký pracuje v reklamnej agentúre. Podľa Mariána Timorackého názory, že všetko bude iné sú scestné. Vývoj predaja sa prejavuje vo špiralách, to znamená, že sú tam prítomné cykly, raz sú lepšie obdobia, raz sú horšie obdobia.    

 Myslenie spotrebiteľov

                U spotrebiteľov podľa Mariána Timorackého sa prejavuje, že príde ďalšia smrtiaca epidémia. 82 % ľudí považuje, že teraz je dôležitejšie byť zdravý ako byť krásny. Ľudia v súčasnej dobe sa prestali tešiť z budúcnosti. Pretrváva obava z veľkého množstva ľudí v obchodoch, to znamená, že ľudia preferujú nakupovanie v menších skupinkách. Ľudia preferujú nakupovanie raz za týždeň, dokonca niektorí raz za mesiac, v minulosti ľudia kupovali aj viac razy do týždňa. Podľa Mariána Timorackého ľudia sa začínajú obliekať ležernejšie, to znamená, že si dávajú podobnejšie oblečenie.

Need points je schopnosť prispôsobiť sa bariéram.

Domáci hub- byt je centrom práce, vzdelávania, oddychu

Podľa Mariána Timorackého sa situácia opakuje z minulosti, kedy remeselník mal svoju dielňu pri svojom dome, roľník mal svoju roľu pri svojom dome atď.

 

Marián Lukáč

Marián Lukáč

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  29x

Som na vozíku po vysokej škole 1. stupňa venujem písaniu článkov v ekonomike, rád si vypočujem relácie v Slovenskom rozhlase a z nich robím blogy Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

2 články
Róbert Ďurec

Róbert Ďurec

1 článok
Skryť Zatvoriť reklamu