Kto má origoš gučiho, nemôže byť predsa IN

Je to len pár týždňov, možno mesiacov, čo v Prahe otvorila svoj obchod na slávnej Parížskej ulici luxusná značka Gucci. Zoznam slávnych značiek, prítomných v stovežatom meste, je vraj týmto skompletovaný. No hurá.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Na Parížsku sa dostanem tak raz, dvakrát do roka, a to určite nie kvôli nákupom. Dôvod je prostý - do obchodu, v ktorého výklade nemajú cenovky, radšej ani nevstupujem. Viem, že pohľad na ne v regáloch by ma dostával do pomykova. A pohľad predavačiek typu "pff, táto socka si to asi nemôže dovoliť" mi fakt nechýba.

Ale nie o tom som chcel, ale o módnych trendoch. Keď niekto vyvalí sto litrov za kabelku od lujza vitóna, predpokladal by som, že si ju nekupuje na jednu sezónu. Takže móda, nemóda, lujza treba trochu vynosiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A zoberme si niekoho, kto nekupuje zrovna na Parížskej, ale na nejakej tržnici (názov dať neviem, ja som bol naposledy na tržnici na Miletičke ešte v deväťdesiatom siedmom kupovať nejakú mrkvu a petržlen). Za vitóna, gučiho či iného exota vycáluje pár stovák. A za tú cenu ho s kľudným svedomím vynosí aj za rok. Veď dlhšie asi takýto šmejd ani nevydrží. Ale...no a čo? Budúci rok si ho kúpi opäť, a to z novej kolekcie. Za pár šupov bude stále in. A ten "chudák" z Parížskej bude už na budúci rok absolútne out.

Ono vôbec, s tým značkovým tovarom je to v dnešnom globálnom svete celkom zložité. Či už ide o adidas alebo adadis (alebo ako to zvyknú trhovníci občas nazývať - ak si teda ešte s týmto vôbec lámu hlavu), v obidvoch prípadoch je ten kus textilu ušitý v Číne, alebo v Indonézii, alebo v Malajzii. Priznávam bez mučenia, že ja si svoje najki kupujem v značkovom obchode. Zároveň ale pripúšťam, že asi by som ho ťažko rozoznal od trochu kvalitnejšieho falzifikátu.

SkryťVypnúť reklamu

Ako "kapitalisticky" zmýšlajúci človek som však samozrejme proti priživovaní sa na cudzej značke a čierny trh mi je tak akosi proti srsti. Ale napríklad jeden pomerne známy český publicista to vidí ináč.

Citujem: "Pokiaľ ide o obchodníkov, predajom falzifikátov nepoškodzujú zákazníka. Colníci teda, pri svojich raziách na tržniciach, nečinia tak kvôli nám, ktorí výhodne nakupujeme, ale v záujme vlastníkov značiek. Štát sa z našich daní stará o úspešný biznis nadnárodných firiem". No, já ti nevím, Ivane. Nech toho huleni.

Peter Maroncik

Peter Maroncik

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  97x

Snažíme sa nájsť pravdu, a tá je vždy niekde inde. Zoznam autorových rubrík:  MANIFEST 2042Drobnosti zo životaSúkromnéNezaradenéZávažnosti

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

767 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu