A tak cieľomprogramu bolo, aby internátni študenti získali určité "kompetencie",aby tak mohli dosiahnuť vzdelávací ideál "občianstva". Medzi tietozručnosti patrilo napríklad: "Študenti rozpoznajú, že v spoločnostiexistuje systematický útlak", alebo "Študenti rozpoznajú výhodyodstránenia systému útlaku".
A aby bolo jasné, ako ctená univerzitadefinuje vzdelanie: "zmeny v prístupe alebo správaní." Neviem ako vy,ale moja definícia vzdelania je dosťmierne odlišná. Na druhú stranu ale nie som ľavičiar, takže čo sa týkaprogresívnosti mám čo doháňať.
Vcelku príhodne univerzita sama používalapojem "treatment",ktorý má na pôde vzdelávacej inštitúcie všelijaké, len nie pozitívne konotácie.Program od študentov vyžadoval, aby prijali špecifické (alebo presnejšieľavicovo špecifické) názory na témy ako sú rasizmus, sexualita, alebo trvaláudržateľnosť (!).
V rámci programu museli študentiabsolvovať stretnutia s internátnymi asistentami (vyberanými nie na základeschopností, ale ich súhlasu s programom), ktorí sami prešli školením,kde sa dozvedeli napríklad to, že
"rasista ječlovek, ktorý je privilegovaný a socializovaný rasistickým (white supremacist)systémom na základe rasy. Pojem sa vzťahuje na všetkých belochov (to jest ľudíeurópskeho pôvodu) žijúcich v USA, bez ohľadu na triedu, pohlavie, náboženstvo,kultúru, alebo sexualitu. V zmysle tejto definície ľudia, ktorí nie sú belosi,nemôžu byť rasistami."
V inom materiáli ste sa zas mohli dozvedieť, že"biela kultúra je taviacim kotlom chamtivosti, mužov, zbraní a boha. Je tosmrtiaca zmes." (nečudo, že to niektorýmuž začalo liezť na nervy).
Asistenti mali inštrukcie okamžitenahlásiť akýkoľvek prípad správania, ktoré je vnímané ako rasistické,sexistické, antisemitské, homofóbne alebo inak "utláčateľské".
Na stretnutiach študenti dostávali otázkyako "Kedy ste objavili svoju sexuálnu identitu?", "Kedy ste sanaposledy cítili utláčaní?". Museli tiež prejavovať aktivitu, ktoránavonok signalizovala ich súhlas s cieľmi programu: znižovať svoju"ekologickú stopu" o najmenej 20% alebo bojovať za "utláčanésociálne skupiny". (všimnite si - kto aktívne nebojuje za utláčanéskupiny, je rasista. Kdo není s námi, je proti nám. Tak přísaháme.)
Skupinové aktivity boli ešte zábavnejšie -študentov učili, ako sa vyrovnať s "rasovou, sexuálnou, socioekonomickou akultúrnou rôznosťou." Ako podotkli niektorí účastníci, cieľom zrejme bolo,aby sa cítili vinníz podielu na utláčaní (ak teda sú bieli muži, že).
Jeden bývalý asistent spomína: "Čoma najviac znepokojovalo, bolo zameranie na zmenu myslenia študentov....Pristretnutiach s našimi nadriadenými sa nás často pýtali, ktorí študenti programunajviac vzdorujú.....Necítil som sa ako mentor, ale ako tajná polícia."
Univerzitná organizácia, ktorá viedla apripravovala školenia, mala až donedávna nasvojej stránke materiály s progresívne znejúcimi názvami ako "Spoveďuzdraveného rasistu", "Kultúra bielej nadradenosti", "Bielarasová identita", "Denné následky belošských privilégií" apodobne.
Našťastie nič netrvá večne a ako sahovorí, slnko jenajlepší dezinfekčný prostriedok. Po verejnom odhalení tejto eskapády a vďakaširokej pozornosti médiísa univerzita rozhodla program zrušiť (rekustali sa isté "prešľapy" a niektorí účastníci boli príliš"horliví").
No a samozrejme sú aj takí, ktorísa o programe vyjadrili pochvalne. Justin Blair, člen skupiny HAVEN, ktorázastupuje homosexuálnych, bisexuálnych a transgenderových študentov, si myslí, že"program pomohol ľudom otvoriť svoju myseľ novým myšlienkam askúsenostiam." Čo dodať. Obsah by sa zniesť dal, ale forma zapácha.