Realitný maklér kupujúceho - kupujúci vs. realitný maklér

Toto obdobie sa pre našich klientov ako aj realitných maklérov trošku zmenilo. Nastáva zmena trhu v zmysle, že Vaša nehnuteľnosť má len takú cenu, akú je ochotný zaplatiť kupujúci. Pre klientov to znamená, že kupujúci je pán

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Klient, ktorý chce kúpiť (kupujúci) nehnuteľnosť má 2 možnosti:

1. Ak sa rozhodne, že si všetko vybehá sám, čaká ho náročná "túra". Môže pobehať celé mesto alebo lokalitu, o ktorú má záujem a navštíviť aj 10 nehnuteľností, až bude mať toho plné zuby. Zorientovať sa v realitnej "džungli" stojí naozaj kopec času a teda aj peňazí. Prečo "džungľa"? Vyskúšajte si to a uvidíte, ponúknem len malý príklad: Existuje veľa realitných kancelárií a maklérov, ktorí zámerne klamú a zavádzajú klientov. Začína to už ponukou a to tak, že ponúkajú nehnuteľnosti, ktoré v skutočnosti ani nemajú, zverejňujú fotky, ktoré nie sú reálne ... . Keď budete volať na takéto nehnuteľnosti v ich ponuke, dozviete sa, že žiaľ práve ju predali ale majú pre vás niečo podobné. Kto by chcel konkrétne mená, rád vám ich prezradím na osobnom stretnutí.

Aj preto preferujem možnosť druhú.

2. Klient si vyberie toho pravého makléra, zadá konkrétne požiadavky, strávi s maklérom minimálne jednu hodinu a maklér aktívne pracuje pre klienta. Ako zistite, že je ten pravý? Najlepšia reklama je vždy dobré odporúčanie. Opýtajte sa vo vašom okolí, či už niekto má skúsenosť s nejakým maklérom, alebo si všimnite aký marketing si maklér dokáže urobiť, alebo skúste niekoho vo vašom susedstve. V každom prípade len osobné stretnutie vám napovie viac. A čo by mal maklér vedieť? Mal by vám ponúknuť fakty, čiže čísla, štatistiky, mal by poznať lokalitu v ktorej sa pohybuje, mal by sa vedieť odprezentovať, mal by ponúknuť výsledky... . Samozrejme je dôležité dať nakoniec celú dohodu na papier. Len jasné podmienky tvoria dobré vzťahy. Neodporúčam ústnu dohodu, aj keď je tiež platná, ale v realite nefunkčná a väčšinou konči tvrdením proti tvrdeniu. Dohoda (zmluva) by mala obsahovať aspoň to najdôležitejšie: 

- najpodstatnejšie priority pre klienta, t.j. čo nehnuteľnosti nesmie chýbať,
- naopak to, čo určite nehnuteľnosť nemá mať,
- termín je tiež veľmi dôležitý,
- províziu, na ktorú má maklér nárok po splnení požiadaviek.

Prajem šťastnú ruku pri výbere makléra :-)

Martin Dlugolinský

Martin Dlugolinský

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Majiteľ realitnej kancelárie v Poprade. Kontakt:martin.dlugolinsky@gmail.com0911 106 926>> www.martindlugolinsky.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Roman Kebísek

Roman Kebísek

105 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

316 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karol Galek

Karol Galek

115 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu