Organizátori týchto akcií majú dva výrazné dôvody na usporiadanie týmto smerom ladených seminárov. Prvým je snaha na kríze zarobiť, využiť ťažkosti a obavy druhých z toho, čo prinesie budúcnosť, k dosiahnutiu vlastného zisku. Druhým dôvodom je pokus eliminovať dôsledky súčasnej hospodárskej situácie, ktorá postupne dopadá aj na tento trhový segment a ohrozuje dynamický rast spoločností, ktorý dosahovali počas uplynulého obdobia.
Hlavným marketingovým argumentom sa stáva prezentácia informačných technológií ako nástroja na zefektívnenie podnikových procesov, dôsledné sledovanie a evidenciu obchodných procesov, redukciu počtu pracovníkov ako následný efekt nasadenia nových technológií, dôslednú kontrolu nákladov.
Áno, to všetko sa dá dosiahnuť správnym nasadením softvérových a hardvérových produktov, nie je to však všeliek, ktorý Vám eliminuje riziká prinášané trhom. Tak ako vždy, musíte celý proces zefektívnenia začať u seba, vo vnútri firmy. Prvým krokom je interný audit, ktorý Vám dokáže poskytnúť reálny obraz o stave spoločnosti. Ten umožní manažmentu nastaviť organizačne jednotlivé čiastkové procesy, tak aby dosiahli synergický efekt. Tento krok firma plne vo svojej réžií
Pre mnohé mnoho z nich je to postačujúci krok, vďaka ktorému si upracú interný neporiadok, sprehľadnia si procesy a dostanú spoločnosť pod svoju kontrolu.
Predchádzajúce roky boli v znamení dynamického ratu, ktorému spoločnosti zvyšovali výrobu, rástol predaj, ťažila z toho aj doprava a špedícia. Rast bol dôvodom, prečo nemali firmy čas ani priestor na zefektívňovanie procesov. Nenútila ich k tomu ani realita, rast a zisk prichádzal temer automaticky, tak prečo sa zaoberať takou malichernosťou, akou sú efektivita a výška nákladov.
Situácia sa dnes otočila o stoosemdesiat stupňov. Klesá dopyt, pokles zaznamenáva celý sektor obchodu. Výrobným spoločnostiam neostáva nič iné, len sa prispôsobiť znížením produkcie. Kde sa menej predáva a menej vyrába, tam sa aj menej prepravuje.
Práve dnes je ten správny čas venovať sa analýze všetkých procesov vo Vašej firme. Nastavte si zrkadlo a pozrite sa, ako na tom v skutočnosti ste. Až po dôslednej analýze budete vedieť, čo potrebujete a budete si vedieť na trhu vybrať tie správne technológie, ktoré Vám pomôžu opäť dynamicky naštartovať biznis po skončení krízy.
Vrátim sa na úvod k seminárom o kríze a o tom ako na nej zarobiť. Bez poznania vlastných procesov a ich optimalizácie nemá účasť na týchto seminároch zmysel.