
- Ešte raz - dobrý deň, takže o ktorú z ponúk by ste mali záujem?
- Akurát dnes mi skončila predošlá dvojročná zmluva, tak by som ju chcel predĺžiť o ďalšie dva roky s tým, že by som zobral dotovaný telefón a skúsil i ten „Happy day“.
- Výborne, takže povedzte mi Vaše číslo... Aha, takže od dnes máte nárok na nový telefón i ďalšie výhody našej spoločnosti, takže mi povedzte, o aký mobilný aparát máte záujem.
- Myslím, že ten Ericsson K700i mi bude vyhovovať.
- Jaj, no vyhovovať Vám asi nebude, pretože momentálne týmto modelom nedisponujeme, skúste si vybrať iný.
- Akože iný, veď v časopise, ktorý ste mi poslali domov, je v ponuke.
- To áno, ale hneď sa vypredal.
- V poriadku, tak mi ho objednajte, ja pár dní počkám.
- Nerozumeli ste ma, ten telefón nie je a nebude.
- Vy ste nerozumeli mňa, šesť rokov platím poctivo paušál, tak snáď mám nárok na telefón, ktorý máte mimochodom stále v ponuke i tu na plagáte nad Vami.
- Nehnevajte sa, ale skutočne tento model už nezoženiete.
- Akože nie, v T-mobile ho majú!
- Jáj... T-mobile...
- Mám pocit, že po šiestich rokoch by som mal byť - ako to Vy nazývate - Verný zákazník, však?
- Áno.
- No, takže Vám, ako Verný zákazník oznamujem, že mám rovnaké právo na tento telefón ako tí, ktorí ho dostali ako noví zákazníci.
- Čítali ste pozorne ten časopis, ktorý sme Vám poslali?
- Prečítal som všetko ohľadom ponuky dotovaných telefónov a Vianočnej akcie, veď preto som i tu.
- Asi ste nečítali pozorne. Pozrite tuto, vidíte tento text, že „Ponuka telefónov platí do vypredania zásob“?
- Kde?... ukážte mi to bližšie... preboha, však to je takmer nečitateľné. A toto som si mal všimnúť? Tie drobné písmenká?!
- Vidíte, je to tam, takže my sme Vás o obmedzenej ponuke telefónov informovali.
- Nejako som to skutočne nepostrehol, dokonca ani v televíznej reklame to nešlo... prečo by aj... Dofrasa, mali objednať viac, ale zrejme vedeli, prečo ich zohnali tak málo... No nič... to je jediný telefón, ktorý nemáte?
- Nie, je ich viac, počkajte, vyškrtám Vám na tomto letáku všetky, ktoré sa vypredali.
- Bože... veď ste si skoro vypísali pero, ktorý ste vlastne nevyškrtli?!
- Aha, tento v rohu a aj tento vedľa ešte máme. No a samozrejme tieto, ale tie sa Vám asi s Vaším „60-kovým“ paušálom budú zdať drahé.
- To si myslím. Viete čo, kašlime teraz na telefón, vyberieme neskôr. Keď ste spomínali ten paušál, chcel by som ho zvýšiť na 120-minútový, aby som mal víkendový „Happy day“ po celý rok.
- Víkendový?
- Víkendový.
- Problém... (podivný výraz očí a nedefinovateľný úsmev)
- Aký už len tu môže byť problém.
- No... taký, že v akcii „Happy day“ máme voľné už len pondelky, stredy a štvrtky.
- PROSÍM?!!!
- Aj to máte v tom letáku. Zrejme ste to prehliadli. Každý deň v „Happy day“ má limitovaný počet účastníkov, no a víkendy sa minuli ako prvé.
- Ale to buď nemyslíte vážne, alebo mi robíte psychotest.
- Viem, je to na prvý pohľad nepochopiteľné, ale ja Vám len podávam informáciu, s ktorou som Vás povinný oboznámiť.
- ...
- Je mi to ľúto, ale skutočne Vám môžem ponúknuť len tie dni, ktoré zostali voľné.
- Okej... takže si to zhrňme. Vianočná akcia Orange Slovensko, v ktorej tento operátor ponúka kopu dotovaných telefónov a možnosť výberu jedného dňa v týždni na bezplatné volania, vyzerá nasledovne: z telefónov už polovica - tá najvýhodnejšia -neexistuje a z voľných dní sú minuté takmer dve tretiny - zhodou okolností, tiež tie najlukratívnejšie. Čiže, celá tá Vaša akcia - mimochodom neskutočne medializovaná - je mi platná ako kozmonautovi osobná váha. Baví Vás takto manipulovať národ?
- To mne nehovorte, ja som len obyčajný predajca.
- A komu to mám povedať?! Ja Vám to nehovorím ako predajcovi, ale ako zástupcovi „oranžového“ operátora, ktorý takto zavádza svojich zákazníkov! Myslíte, že toto je ten správny prístup k zákazníkovi?
- Ale viete... to nezáleží odomňa, ja mám interné pravidlá, cenník...
- No nič, zo zmluvy na ďalšie dva roky nebude asi nič.
- Ale roztrhať ste ju predsa len nemuseli!
- Ja som Vám len definoval svoj momentálny názor na všetko, čo má svoje materiály potlačené oranžovou Pantone 151C. Pozrite na tých ľudí, ktorí čakajú za mnou. Vidíte tú nádej v očiach? Netrpezlivo prešľapujú s vidinou vytúženého mobilu, s ktorým túžia opustiť toto miesto. Už niekoľko dní sa tešia na Vianočnú akciu, ktorú si vybrali v nekonečnej záplave reklám v televízii, novinách, v letákoch vydúvajúcich poštové schránky a Vy ich teraz úplne sprosto odbijete nejakou rárohou, ktorá Vám zostala na sklade a voľným dňom, o ktorý nemal nikto iný záujem?! Ak máte pocit, že práve toto si získa kredit firmy, ktorú zastupujete, tak sú Vaše pocity diametrálne odlišné od tisícov tých, ktorými disponujú nespokojní zákazníci po opustení týchto priestorov. Rozčarovanie, sklamanie, zlosť, beznádej...
- Ja Vás chápem, ale s tým nemôžem urobiť skutočne nič, keby záležalo odomňa, veľa vecí by som zmenil.
- Zmenil... v tejto spoločnosti má fakticky chuť meniť veci len ten, čo na to nemá kompetencie. Áno, ja zas chápem Vás, a obdivujem, že tu ešte sedíte, pretože podobných „spokojných“ zákazníkov tu máte denne asi viac. Len som Vám chcel oznámiť, že hneď po výjdení z týchto dverí, pôjdem o ulicu ďalej, kde má predajné miesto Vaša konkurencia. Viem totiž o tom, že spomínaný telefón na sklade ešte majú a ich akcie nie sú horšie od Vašich. Len ma mrzí, že po šiestich rokoch budem zrejme nútený zmeniť operátora, s ktorým som bol doteraz pomerne spokojný.
- Ale to snáď nebude nutné, veď sa určite dohodneme, môžem Vám vybaviť zľavu na iný telefón...
- Tú si nechajte pre niekoho, kto sa ňou nechá uchlácholiť. Nejdem tu ďalej zdržiavať, mám ešte prácu a Vás čaká ešte dosť neukojených zákazníkov, u ktorých sa hneď po zverejnení Vašej SKUTOČNEJ ponuky jemne pozmení nálada. Ale to si už užite bez mojej prítomnosti.
- Takže sa nehodneme na alternatívnej ponuke?
- Nie, aspoň pre túto chvíľu nemám chuť na nič oranžové!
- Tak teda príjemný deň a dovidenia.
- Príjemný deň. A ZBOHOM.