Ak používate internet, a predpokladám, že všetci ho používate, potom môžete byť jedni z tých, ktorým vadia reklamy.
Reklama sa nachádza takmer na všetkých webových stránkach a väčšinou je veľmi rušivá; nehovoriac o tom, že reklama vo veľkej miere závisí na sledovaní činnosti[1] používateľa, aby vyberala reklamy podľa vkusu užívateľa. To môže byť pre mnohých veľmi nepríjemné, nakoľko len veľmi málo ľudí si je toho vedomých. Možno, že niekto nechce byť "sledovaný" on-line, takže by sledovanie malo byť úplne zrejmé. Ale zdá sa, že peniaze robia spoločnosti slepými v tomto smere.
Existujú však určité výhody tohto online sledovania vyhľadávaných položiek - sledovania vašej online činnosti - vrátane osobných a presnejších vyhľadávaní na Google. Tak napríklad, možno si chcete kúpiť výrobok z Amazonu, a tak umelá inteligencia Amazonu (v ori. A.I. – Artificial Intelligence - Amazon), ktorá sledovala všetko to, čo ste si pred časom vyhľadali, vám odporučí vhodnejšie výrobky.
Ale keď príde na reklamy, sú väčšinou rušivé a, aspoň pre mňa, úplne irelevantné. Ak si budem chcieť kúpiť určitú položku, budem predsa hľadať tú konkrétnu položku na Google shoppingu alebo Amazone.
Reklamy sú hlavným príjmom pre webové stránky, a to im pomáha rásť ako huby po daždi.
Dobrá stránka toho všetkého je, že máte možnosť odstrániť všetky z nich - kontrolou navštevovaných webových stránok; ale môže to viesť k niekoľkým veľmi zaujímavým dôsledkom. Vzhľadom k tomu, že reklamy sú hlavným ziskovým príjmom pre väčšinu, ak nie všetky webové stránky, malé a efektívne pluginy, ktoré blokujú reklamy, zničia tieto zisky. V skutočnosti sme už svedkami týchto následkov.
Adblock Plus, jeden z najpoužívanejších pluginov pre Chrome a Mozillu (najpoužívanejšie prehliadače na svete), má viac ako 61 miliónov užívateľov po celom svete a stále rastie.
Pred dvoma mesiacmi veľa dôležitých nemeckých spravodajských publikácií zahájilo kampaň proti užívateľom Adblock Plus. "Dnes ráno o 10. hodine niekoľko z najznámejších nemeckých online spravodajských publikácií (Spiegel Online, Sueddeutsche.de, Faz.net, čas a Golem.de RP Online) začali spoločnú kampaň vyzývajúc svojich čitateľov, aby deaktivovali blokovanie reklám na svojich elektronických zariad
Je to známkou toho, akí musia byť zúfalí. Ale aký bol výsledok[1] ?
"Sme vďační, že štyri popredné nemecké noviny vyzvali k zakázu Adblock Plus. Videli sme, ako stiahnutia na adblockplus.org narástli na 127% a finančné dary na 167%! "- z AdBlock Plus oficiálnej facebook stránky.
Oni nie sú jediní, kto urobil chybu žiadaním ľudí, aby nepovolili svoje pluginy určené na blokovanie reklám.
[1] https://www.facebook.com/adblockplus?ref=br_tf
[1] Ako ste si už určite všimli, v prípade moderných reklám, všetko, a to doslova VŠETKO, od pizze po literatúru, je sledované a reklamné banery, vyskakujúce po stranách alebo v hornej či dolnej lište, ukazujú produkty, ktoré ste si prezerali naposledy alebo tematicky blízke produkty a súčasne sa Vás snažia psychologicky nastaviť na kúpny režim. (komentár od MK) Viac viď link: http://www.abine.com/tracking.php