
Ale pozrime sa dnes na vec očami predavača , toho úzkoprofilového. Som predavačka v nemenovanom hypači.Na svojom oddelení si dosť zakladám a naši bossovia hodnotia naše oddelenie za najlepšie v našom krásnom , hlavnom meste. Samozrejme v sieti našej firmy.
Ráno o 6.00 otváram oddelenie , pripravím si kasu a porobím papierovú robotu. Poutieram prach na naších CRTčkach , LCDčkach a plazmách a pozapínam ich. Vložím do vitríniek tovar ,ktorý musí byť vystavený. Vezmem čistiaci prostriedok a vyleštím všetky vitrínky. A to už na mňa čaká skener a diery na regáloch s vypredaným tovarom , ktoré musím naskenovať , aby sa tovar mohol doobjednať. Ešte musím doložiť a skontrolovať tovar v akciových uličkách . No a nakoniec ma čaká tá najhoršia práca....upratať oddelenie.
Naše oddelenie býva po ránu v katastrofálnom stave , vyzerá to ako keby sa tadiaľ prehnalo stádo volov , ale nie , to len poniektorí zakazníci nemali v noci čo robiť a tak sa rozhodli prerobiť naše oddelenie. Idem od mikrovlniek , poviem vám , v tejto uličke nájdem všetko možné. Od škrupiniek z pistácii , až po použitú ochranu. Nesmiete sa mi diviť , že mám na týchto zákazníkov ťažké srdce. Pri upratovaní a triedení vykradnutého tovaru zbadám , že sa niekomu nepači , ako máme vystavené žehličky a tak nám tam nechal vzorku , ako vykladať žehličky po novom. Možno sa tak budú lepšie predávať. S upratovaním musím byť hotová do 9,00 , potom ma čaká príjemná štvrťhodinka - prestávka. Dovolím si dať čajík s koláčom. Počas mojej neprítomnosti je stale k dispozícii telefónna klapka pre zákazníka , ak by niečo potreboval poradiť. Telefón mám stále u seba , aj na toalete.
Nie vždy však bývajú zákazníci tolerantní k tomu , že aj predavač je len človek a teda býva hladný , smädný a má potrebu ísť na toaletu. Po tejto prestávke sa opäť pohybujem na trase oddelenie - sklad a snažím sa podokladať čo najviac tovaru , aby ste vy , zákazníci , mali čo kupovať. Ale ani to sa mnohým z vás nepáči , chceli by ste , aby sme boli neustále na oddelení. Bohužiať to tak nefunguje a ani nemôže , na to by nás muselo byť štyri krát toťko ako nás je.
Som predavač , ktorý je vždy ochotný , ale často krát kritizovaný , zo strany zákazníka. Podľa niektorých z vás , sme neochotný aj vtedy , keď sme vám už predviedli tri rádia a poradili pri kúpe CDčiek. Áno , ja viem , nemôžem vás hádzať do jedného vreca , ale tak ako ste každý iný , tak aj predavači niesú rovnakí. Poniektorí z vás sa dokonca usmejú , i keď je to len na predavačku v hypači.
Milujem svoju prácu napriek tomu ,že nosím na čele nálepku : NEOCHOTNÝ PREDAVAČ. Kedysi som sa hanbila , že musím pracovať v tomto hypermarkete. Ale bolo to len do momentu , kedy ma videla v práci moja dcéra a potom mi povedala , aká je na mňa pyšná a aká je šťastná , že má takú maminu.
Chcem vám , naši milí zákazníci , len povedať , že všetko čo robíme , robíme pre vás , či už ste frfloši alebo príjemný ľudia. Takže sa už dnes na vás veľmi teším a dúfam , že na oboch stranách bude prevládať úsmev.
Vaša predavačka