
Každý rok saopakuje to isté. Prepchaté pneuservisy a nervózni vodiči deň potom, akonapadol prvý sneh. Tento rok sme mali už aj v noci teploty pod bodom mrazua to nielen na horách. Pokojne sa mohlo stať, že by čosi z týchmrakov aj vypadlo. No ešte asi nie je veľa vodičov, ktorí už prezuli. Nepatrímmedzi nich ani ja, ale v piatok už budem obutý.
Viem, viem.Takéto skoré prezutie môže mať niekoľko nevýhod. V prvom rade, zvyšuje saspotreba, keďže zimné pneumatiky majú väčší odpor a zväčšuje sa aj ichopotrebenie. Navyše nemôžete jazdiť ani nad 180 km/h, teda to v závislostiod danej zimnej pneumatiky.
Meniť gumy jevhodné, ak sa teploty pohybujú už pod 7-8 stupňov celzia, pretože vtedyzačínajú strácať svoju priľnavosť k vozovke, čo predlžuje brzdnú dráhua ovládateľnosť vozidla. Navyše zimné pneumatiky lepšie sedia aj namokrých cestách. No a tých máme teraz požehnane, keďže slnko poriadnenevykuklo už hádam aj dva týždne.
Naprieknevýhodám, možno aj väčším nákladom, však určite aspoň trošku zvýšime svojubezpečnosť na mokrých cestách, ale najmä si ušetríme nervy v kolónach predpneuservismi, kde sa nahrnú všetci až vtedy, keď je neskoro. A tak je tokaždý rok. Veď to poznáte. Čo myslíte, stojí to zato, aby sme si prezuli gumyuž skôr? Tým však nechcem povedať, aby sme napodobňovali obchodné reťazces vianočnou výzdobou a každý rok to o týždeň posúvali...
Ešte PS: Podľa časopisu Auto Motor Sport v prílohe pneumatiky najlepšie obstáli v testoch zimné pneumatiky od Goodyearu a Continentalu