Aký som? Áno! Aký je trh? Určite!

V dátach, ale aj v iných oblastiach podpory podnikania sa netreba na skutočnosti pozerať len jednostranne a konkrétne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Konkrétny prístup môže síce vyriešiť určitý problém, ale otázka zostáva „Do kedy?“ alebo „Je to dostatočné riešenie na udržanie stability?“.

Treba myslieť v kontexte a v širšom slova zmysle. Ísť ku zdroju!

Možno otrepané slovné spojenia, no tak dôležité pre stabilitu a rozvoj. Každý môže o nich hovoriť, no ide vždy ten zodpovedný pracovník dostatočne hlboko a vie správne skúmať problém? Ak by dátový analytik vychádzal len z údajov, ktoré mu poskytuje určitá vzorka zákazníkov, tak sa môže stať, že výsledky analýz budú skreslené vďaka tomu, že tento súbor dát je nedostatočný, a tak by sa mohlo podnikanie uberať nesprávnym smerom a nemuselo by zaujať ten segment, na ktorý v spoločnosti cielili produkty alebo služby. Teda by ich museli kompetentní odznova prekopať a vymyslieť nanovo, čo by znamenalo ďalší čas, peniaze a pravdepodobne do budúcna aj menšiu popularitu či už zo strany zamestnancov, lebo boli pripravení na iné odvetvie a aj zákazníci, ktorí by mohli vycítiť nedostatočnosť ponúkaného produktu či služby. 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Riešenia, ktoré vychádzajú ako aj z dát doposiaľ získaných, tak aj z dát, ktoré sa vzťahujú ku konkrétnemu segmentu, trhu, krajine či odvetviu a prepájame tieto dáta. Z nich vytvárame informácie vychádzajúce od jadra problému do detailov zaručujúcich špecifickú silu a pridanú hodnotu spoločnosti. 

Vedeli ste, že: 

„Marketingový princíp 3M musí byť použitý v správnom poradí: trh, správa a médium. Jedna z najväčších chýb a zlyhaní v marketingovej komunikácii vyplýva z použitia 3M v nesprávnom poradí. (culturepartnership.eu)

Bežná otázka: Ak je dom postavený na zlom základe, ako dlho vydrží? My sa pýtame: Dá sa na zlých základoch stavať? A tomuto prístupu kladieme veľkú váhu nakoľko, nestačí len vedieť „ako“, ale aj „z čoho“ a do budúcna aj „ako ďalej“.

SkryťVypnúť reklamu

A ako to robiť?

  1. Rozdelíme celky na logické časti a určíme medzi nimi vzťahy.

  2. Identifikujeme a nahradíme slová, ktoré majú nesprávny význam, alebo ľahko zameniteľný.

  3. Vytvoríme z dát informácie.

  4. Porovnáme ich so skutočnosťou a z minulými obdobiami.

  5. Overíme ich u kompetentných v spoločnosti.

  6. Vytvoríme závery a komplexné odporúčania vychádzajúce z dát podniku, ako aj trhu. 

Data-driven komplexný prístup a riadenie. 

Marketing. Obchod. HR. Je to kompexný systém, nie samostatné oddelenia.

Michal Šimoník

Michal Šimoník

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Michal Šimoník. Bývam neďaleko Bratislavy. Chodil som na gymnázium Grösslingová do matematickej triedy. Počas toho štúdia som spoluorganizoval celoškolské spoločensko-športové podujatie Olympijských hier. Zháňal som sponzorov a bol som jednou z hlavných postáv programu. Počas štúdia I. stupňa na Fakulte riadenia a informatiky som sa naučil lepšie spolupracovať s ostatnými a hľadať spoločné kompromisy pri riešeniach rôznych problémov či vypracovaní spoločných projektov. Mám skúsenosti v oblasti online marketingu, vytváraní webov, webových aplikácií, ale aj analytických dashboardov v rôznych nástrojoch. Pri rozhodovaní uplatňujem analytický prístup doplnený skúsenosťami a uplatňujem ho v online priestore. V súčasnosti je nesmierne dôležité sa priebežne zdokonaľovať. Preto preferujem aj samoštúdium, ktoré mi vie rozšíriť a doplniť moje poznatky. V súčastnosti som konateľom spoločnosti Accencis a mám na starosti zabezpečiť dostatočné technické zázemie pre naších klientov, aby im dáta ponúkali presne to, čo chcú. Naš web: https://accencis.sk/ Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

766 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu