
Dnes už túto mapku majú v interiéri takmer všetky električky. Je síce trochu neprehľadná, ale pri súčasnom trasovaní liniek sa vlastne nemám čomu čudovať. Trinásť farebných čiar zobrazuje preplietanie sa električiek mestom (tzv. pomalodráhu), vyznačené sú aj konečné stanice a dôležité uzly.
Hoci sa vždy nájdu otázky, prečo sa najprv nespravilo to či ono, som spokojný. Investícia za niekoľko tisíc korún, ktorú naozaj vidíme totiž niekedy spraví viac, než stomiliónové vzduchové zámky napríklad v podobe flotily nových vozidiel, pravda?
Už bolo aj tak načase. V jednom autobuse som napríklad nedávno videl párik, ktorý sa úpenlivo snažil nájsť vhodné spojenie na mapke, ktorú mal vodič nalepenú na kabínke. Farby na nej dávno vyprašiveli, čierna však zostala. A tak som pri vystupovaní zistil, že si na nej mohli kľudne nájsť linku, ktorá už dobrých päť rokov nepremáva... A aj najnovšie mapy s kompletným linkovým vedením sú už zastaralé, najmä vďaka častým zmenám v organizácii dopravy. To, že ich je nedostatok je jasné - provizórium sa rieši čiernobielymi, nekvalitne oxeroxovanými kópiami so spomenutými malými nedostatkami. Ale aspoň niečo.
A čo vy, ktorí do Bratislavy prídete raz za uhorský rok (najlepšie, ak ste tu boli naposledy ešte pred Veľkým treskom)? Skúste vysvetliť tým, ktorí kupujú nepotrebné minibusy (o tom neskôr) namiesto nových máp, alebo kapacitných autobusov, že nie každý sa v MHD vyzná tak dobre ako oni. Spravíte to pre dobro nás všetkých. Mne sa však hrach o stenu hádzať nechce. Najmä keď sa o pár mesiacov (opáť) dosť radikálne zmení linkové vedenie. A keď bude celé leto prebiehať výluka na hlavnej trati v strede mesta... Ach jaj!*
* - povzdych kvôli neutešenej situácii v logike niektorých kompetetných. Keby som mohol aspoň dúfať, že po zmene trasovania prídu nové mapky tak nevzdychám. Ale po doterajších skúsenostiach je takmer isté, že tie súčasné, ktoré o pár mesiacov stratia platnosť, budú vo vozidlách vylepené ešte dlhé roky.
Ospravedlňujem sa všetkým, aj sám sebe, že som článok zas ukončil negatívne. Určite na to existuje nejaká lekárska definícia, ktorú zatiaľ nepoznám. Ale to, že každý dobrý krôčik je vyvážený desiatimi zlými, je možno spôsobené len totálne chaotickým riadením podniku, ktorý je už pekných pár päťročníc v hlbokej finančnej aj personálnej kríze. Ale veď koho to tu trápi, že?