"Vlakom ďalej... Bratislava" - nepodarený paškvil?

Od začiatku septembra začala Železničná spoločnosť (ZSSK) v spolupráci s bratislavským Dopravným podnikom ponúkať nový produkt, ktorý by mal uľahčiť a zlacniť cestovanie do a po Bratislave. Snaha sa cení, ale marketing a propagácia opäť vyhorela. Kúpite si lístok, ktorého podmienky nepochopíte ani po piatich minútach študovania letáku (v ktorom je až príliš zjednodušená tabuľka)?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Už dlhšie som sa nevenoval tematike hromadnej dopravy, aj keď sa v tejto oblasti udialo pár pozitívnych zmien a navyše už funguje aj nové linkovanie autobusových spojov. Sľubujem, že čoskoro sa odo mňa DPB dočká aj chvály :)

Čo to je?

Princíp cestovného lístka Vlakom ďalej... Bratislava spočíva v tom, že cestujúci si pri kúpe ľubovoľného spiatočného lístka na vlak do hociktorej bratislavskej stanice môže objednať ešte príplatok Vlakom ďalej... za 32 Sk, resp. 16 Sk (zľavnený).

Čo za to dostanem?

Obrázok blogu

Vlakový lístok s príplatkom potom slúži ako cestovný lístok na dve 30-minútové cesty v bratislavskej MHD. Cez víkendy a sviatky platí, rovnako ako bežné 30-minútové lístky, až 45 minút. Rozdiel oproti cene dvoch bežných lístkov je 4 Sk, resp. 2 Sk pri zľavnenom lístku, t.j. dve alebo jedna koruna na jednu cestu. Keďže sa príplatok kupuje len k spiatočným lístkom, na druhú (spiatočnú) cestu vlakom máte ešte 20% zľavu. Na lístok je rovnako možné použiť niektoré zo zliav, ktoré ZSSK poskytuje (skupinová a Rodinná zľava). Podľa môjho názoru je úspora 2 Sk na 30 min. jazdu veľmi malou zľavou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako ho použiť?

Vlakový lístok treba zložiť na polovicu a potom ešte raz na polovicu, až dostanete formát, ktorý sa zmestí do označovačov v MHD. Ten sa následne použije ako klasický cestovný lístok, pričom sa označuje lícnou stranou hore (podľa obrázku).

Môj názor

Už som si zvykol, že od spoločností vo vlastníctve štátu nemôžem očakávať takú pružnosť, efektivitu či kvalitu, ktorú odvádzajú ich rovnako štátni kolegovia, len o pár kilometrov ďalej na západ či súkromný sektor, bijúci sa o zákazníka. V podstate však nie som až tak nespokojný, ako keby o tejto novinke chýbali letáky na staniciach, personál nebol zaškolený alebo keby vôbec nebola. Prečo ale veci robiť jednoducho, keď sa dajú robiť zložito, však? V letáku, ktorý mám pred sebou, je členenie úvodného textu veškeré žádné a veta, v ktorej sa spomínajú ceny lístkov, má 56 slov a zaberá 7 riadkov. Prehľadné jak sviňa - a to nie som dyslektik! Veď aj tlačová správa je formulovaná jednoduchšie.
Ak sa prenesiem ponad túto "drobnosť", účel tabuľky na ďalšej strane je zrejme porovnať variant bez a so zľavou. Len by ma tak zaujímalo, prečo v stĺpci so zľavou nie sú uvedené žiadne ďalšie hodnoty, len celková cena lístka (378 Sk z Levíc) - v riadku "MHD tam"... Soudruzi ze ZSSK asi někde udělali chybu. Nad grafickým spracovaním prvej stránky letáku môžem len horko zaplakať. Dve fotografie, na ktorých dokopy nič nevidieť zrejme majú znázorňovať prepojenosť dopravných systémov, kompozícia bola asi vedľajšia. Hlavne, že to máme!

PS: Aby sa nezabudlo, pán premiér, to prasa čo pre vás chováme... Vie mi niekto vysvetliť, prečo na TOMTO obrázku (ktorý je prílohou oficiálnej tlačovej správy) soudruzi zo ZSSK ráčili nové prvky vystrihnúť a prilepiť? Nie, "vôbec" nie je vidno, že na lístok s potlačou ZSSK boli prilepené kúsky, na ktorých sa skveje potlač ŽSR... Mimochodom, soudruzi tiež "zabudli" nahrať na web pár obrázkov, a tak príloha tlačovej správy obsahuje len pekné biele orámované štvorce a ich popisky.

PS 2: Na firemnej stránke ZSSK, na ktorú odkazuje aj leták (nedúfal som, že sa naň nezabudne), môžete ešte dnes nájsť informácie o dvoch prázdninových akciách - JFNK a Junior Rail Plus. Ja len toľko. K samotnému webu by som mal toľko pripomienok, že tlačidlo karmy by ste nenašli ešte ani o dve stránky nižšie...

Obrázok: TeBeCe, imhd.sk

Matej Michlík

Matej Michlík

Bloger 
  • Počet článkov:  128
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Toto je veľmi starý blog. Zoznam autorových rubrík:  Pražské zápiskySúkromnéFotografieOstatnéMédiáMobilyDopravaBratislava & SlovenskoTechnika4x4

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu