Neviem už kde presne, asi na diskusnom fóre iMHD.sk, som sa pred časom dozvedel pravý dôvod, prečo je z cestovných lístkov úzky profil (je možné, že informácie nie sú pravdivé, ja ale nemám dôvod im neveriť). Nebudem vás napínať: Nízka marža pre distribútorov (stánkarov). Prečo nízka? Áno, máte pravdu - je to relatívne. Relatívne v piatich halieroch v Bratislave oproti korune a nejakým drobným v mestách v Česku. Ja mám pre takéto porovnanie jednoduchý výraz: "ROZDIEL!"
Za päť halierov stánkar ledva vytlačí blok z pokladne, takže nemá dôvod pre distribúciu a predaj tovaru s takouto nízkou províziou. Ja by som to tiež nerobil. Bratislava má aspoň jedno šťastie, ktorým je celkom hustá sieť predajných automatov... Problém nastáva mimo širšieho centra, kde rozmýšľanie o najbližšom automate začína byť cvičením na pamäť.
A sieť predajní DPB? Hehe, smradľavý kútik na Hlavnej stanici? Na poschodí Autousovej stanice, ktorej dlhodobo nefungujú eskalátory alebo na Olejkárskej, kde sa bojíte že na vás každú chvíľu spadnú štyri poschodia tehiel a úradníkov Dopravného podniku? Nevraviac už o tom, že DPB trvalo nie je schopný zabezpečiť plynulý predaj vo svojich predajniach a vždy keď okolo nejakej idem, trčí dav ľudí až pred bránu a... Skoro by som na to zabudol!!! Na fenomén sprevádzajúci zamestnancov Dopravného podniku generáciu po generácii a síce prístup k zákazníkovi*! Existuje pár svetlých výnimiek, ale aj tak mi určite dá každý za pravdu, že nielen vodiči, dispečeri či upratovačky, ale hlavne a najmä predavačky Dopravného podniku Bratislava vykonávajú svoju činnosť natoľko svedomite, že si nedovolia prebrať žiadne len trošku zle vyplnené tlačivo, že svoju nespokojnosť dávajú najavo štýlom yetiho v ruji a že ich obedná prestávka trvá priamo úmerne k počtu ľudí čakajúcich v rade pričom sa do úvahy berie aj koniec mesiaca, začiatok školského roka a podobne, kedy zákazníci chodia do radu k predajniam len tak z radosti, vôbec nie preto, že by chceli niečím obťažovať naše milé predávajúce.
Pravdupovediac nechápem, ako som sa mohol nechať takto uniesť v sobotu večer, veď naposledy som predajňu Dopravného podniku navštívil pred troma mesiacmi. Tiež sa chcem ospravedlniť za to, že som trošku odbočil od témy... Záver mal byť asi taký, že adekvátne zabezpečenie distribúcie cestovných lístkov je v našom skvelom a milovanom Dopravnom podniku umiestnené niekde hĺĺĺĺĺboko dole v zozname úloh s prioritou=0.
* - Fiktívny pojem pre spestrenie článku... Oficiálne také čosi v DPB asi nikdy neexistovalo (a ani existovať nebude!).