Nevedel vyvrátiť, ba tak skôr potvrdil nielen moje obavy o možnej manipulácii s výsledkami tejto „akože" korektnej súťaže. Napriek tomu ma neteší toto prerieknutie a následný škandál v národnom kole autorskej súťaže. Pieseň Horehronie mala aj tak moje sympatie, poznám kvality autorov hudby aj textu, oceňujem jasné kompozičné postupy aj výrazný refrén. Zvykol som si dokonca sčasti aj na exoticky pôsobiacu časť v akomsi nenáležitom „uzbekistanskom" jazyku. Vysoká rotácia v súkromných aj verejno-právnom rozhlase z nej urobili ozaj hit, hoci speváčka nie je najčistejšia pri živej interpretácii.
Takmer dvojhodinová diskusia so dotýkala aj úlohám verejno-právnej televízie, zmyselnosti koncesionárskych poplatkov, financovania STV z rozpočtu vlády, či reklám, o možnom referende SaS... Pán Kontúr nevedel objasniť prečo sú napríklad utajení experti, ktorí vybrali šesťdesiatku piesní, prečo práve šesťdesiat, prečo nebolo do súťaže zapojených viac profesionálnych autorov, prečo je výroba tohto programu zadávaná do externého prostredia, prečo je zahmlievaný rozpočet národných kôl, prečo má EuroSong klesajúci trend sledovanosti, prečo je ignorovaný zo strany printových i ostatných elektronických médií (okrem mediálnych partnerov), prečo STV nedáva priestor začínajúcim skupinám a interpretom priestor v iných formátoch, než prestížnej celoeurópskej súťaži. PR manažér zväčša na tieto otázky nevedel odpovedať a odkazoval študentov na tlačového hovorcu STV, pána Suska.
Workshop bol podľa môjho názoru len malou sondou do stavu verejného-právneho média, akým by mala STV byť, v porovnaní s ostatnými vysielateľmi v záujme verejnej služby a jej bezvýchodiskovej slovenskej podobe. Často som si musel hrýzť do jazyka, aby som na pána Kontúra ešte viac nevyštekol. Touto cestou sa mu ale ospravedlňujem. Väčšina výčitiek patrí iným stupňom manažmentu STV, no tí ich „akosi" nechcú počúvať.
Kristíne a autorom piesne Horehronie želám zisk viac ako 28 bodov v záverečnom finále v Oslo a umiestnenie niekde v strede „pelotónu". Zaslúžili by si to aj bez podozrení, možných priznaných manipulácií a nečestnej hre voči „posledným sms-kujúcim" divákom Slovenskej televízie.