Cieľ môže byť reálne vykonaná objednávka . konverzia, odoslanie kontaktného alebo objednávkového formulára, prihlásenie sa do newslettra alebo aj strávený čas na stránke nad 2 minúty. Merať je v podstate možné čokoľvek. Je možné merať vloženie produktov do košíka aj merať kroky v nákupnom procese.

Google Analytics je potrebné prepojiť s Google Ads, ak používame Google reklamy a so službou Search Console. Na trhu je aj Web Analytics, veľmi podobný Google Analyticsu.
Na eshopoch môžeme priamo nahrávať plochu, ktorú vidí návštevník eshopu, vidíme jeho myš ako sa pohybuje na eshope, kde kliká a ak sa stráca, môžeme to použiť ako podnet k náprave. Na nahrávanie plochy používam svetovo uznávaný online nástroj Hotjar alebo český nástroj Smartlook.

V spomínaných analytických nástrojoch zistíme všetko od návštev až po konverzie. Zdroj, médium návštev, oblasti odkiaľ boli prístupy, vekové kategórie práve Vašej cieľovej skupiny, najčastejšie konverzné cesty, používané zariadenia, rozlíšenie obrazovky, záujmu návštevníkov a ich správanie, tok správania, vstupné i výstupné stránky, rýchlosť webu ale aj vyhľadávanie na webe, viackanálové lieviky. Nezabudnite použiť filter na vyňatie všetkých Vašich IP adries, aby sa nepočítali do celkového prehľadu, výstupy budú tak odfiltrované od interných návštev.

Pre každého šikovného online marketéra je neodmysliteľnou súčasťou práce denne byť ponorený do analýz, vyhodnocovaní a návrhov ako predávať viac na online trhu.
Želám Vám mnoho úspechov.
Miloš Vargic