Analýza kľúčových slov — proces odhaľovania kľúčových slov a hľadaných výrazov — vás môže zaviesť ďaleko. Ak chcete zúžiť výber na najrelevantnejšie a najziskovejšie výrazy, musíte vykonať analýzu kľúčových slov.
Stratégie výskumu kľúčových slov
Analýzu kľúčových slov môžete vykonať tak, že sa pozriete na obtiažnosť, mesačný objem vyhľadávania, zámer vyhľadávania za dopytom a konverzný potenciál jednotlivých hľadaných výrazov. Týmto spôsobom zistíte kľúčové slová, ktoré sú pre vás najvhodnejšie.
Výber správnych kľúčových slov si vyžaduje triedenie a triedenie mnoho kľúčových slov, stanovenie priorít a relevantnosť, aby ste našli najlepšie kľúčové slová pre vašu doménu. Bez správnych stratégií výskumu kľúčových slov je hodnotenie ťažké, ak nie nemožné. Zmiernime vaše obavy a nasmerujeme vás na priamu a úzku cestu k vyššej organickej návštevnosti.
Dnes sa naučte, ako si vybrať kľúčové slová, ktoré najlepšie doplnia vašu aktuálnu SEO stratégiu.
Čo je analýza kľúčových slov?
Analýza kľúčových slov je druhou fázou výskumu kľúčových slov. Keď ste nazbierali nápady na kľúčové slová v blogových príspevkoch konkurentov alebo ste použili vyhľadávacie nástroje na odhalenie dlhých kľúčových slov, čo s nimi urobíte?
Nepreťažujte svoju stratégiu SEO, aby ste zacielili na každé jedno kľúčové slovo, ktoré ste našli.
Zatiaľ čo všetky tieto kľúčové slová budú nejakým spôsobom súvisieť s hlavným zameraním vášho blogu, niektoré nemusia zodpovedať predmetu vašej domény (k tomu sa dostaneme za sekundu).
Namiesto toho by ste mali vykonať analýzu kľúčových slov, aby ste určili, ktoré hľadané výrazy by mohli byť skutočne prospešné pre vašu kampaň .
Nielen to, ale analýza kľúčových slov vám tiež môže pomôcť určiť, ktoré kľúčové slová sú najdôležitejšie.
Analýza kľúčových slov vám môže pomôcť zacieliť na kľúčové slová, na ktoré máte na dosah, a určiť tie, ktoré sú príliš ťažké vyskúšať.
Môže vám tiež pomôcť určiť dôvod, prečo používatelia na webe používajú určité kľúčové slová vo svojich hľadaných výrazoch, aby ste mohli vytvoriť obsah, ktorý sa lepšie zhoduje so zámerom ich vyhľadávacieho dopytu.
Analýza kľúčových slov vám predovšetkým môže pomôcť určiť, na ktoré kľúčové slová zacieliť ako prvé.
Ak ste napríklad vykonali prieskum kľúčových slov pre blog o diéte, ktorý chystáte začať, a váš zoznam kľúčových slov obsahuje tieto slová:
· Diéta jaskynného človeka
· Histamínová intolerancia
· Bezlepková diéta
· Bezobilná diéta
· Zdravé tuky
· Nízkosacharidová diéta
· Bezlaktózová strava
Na niektoré z nich sa spočiatku možno neoplatí zamerať, pretože konkurencia o ne môže byť príliš vysoká. Alebo niektoré nemusia byť tak priamo relevantné pre vašu SEO kampaň ako iné.
Ako teda určíte, na ktoré z nich zacielite ako prvé?
Okrem používania zdravého rozumu existuje niekoľko kľúčových metrík, pomocou ktorých môžete určiť, na ktoré kľúčové slová zacieliť a ktoré nateraz odložiť.
Všetky tieto kľúčové metriky je možné analyzovať pomocou nástroja Prehľad kľúčových slov od spoločnosti Semrush.
Ako vykonávať analýzu kľúčových slov
Analýzu kľúčových slov možno vykonať preskúmaním náročnosti kľúčového slova, mesačného objemu vyhľadávania, potenciálu konverzie a zámeru kľúčového slova.
Pomocou nástroja Prehľad kľúčových slov od spoločnosti Semrush môžete vykonávať analýzu kľúčových slov takto:
Obtiažnosť kľúčového slova
Obtiažnosť kľúčového slova alebo „konkurencia SERP“ vyjadruje, aké ťažké by bolo hodnotenie daného kľúčového slova.
Obtiažnosť kľúčového slova je určená úrovňou oprávnenia ostatných domén, ktoré majú poradie kľúčového slova.
Obtiažnosť kľúčového slova je dobrou metrikou na určenie toho, ktoré kľúčové slová použiť, pretože odráža vaše šance na hodnotenie daného kľúčového slova.
1. 0-14% = veľmi jednoduché
2. 15-29% = ľahké
3. 30-49% = možné
4. 50-69% = ťažké
5. 70-84% = náročné
6. 85-100% = veľmi ťažké
Ako začínajúca webová stránka alebo webová stránka s nízkou autoritou by ste sa mali zamerať na veľmi jednoduché/jednoduché slová. Ak si nie ste istý svojím skóre autority, môžete si to skontrolovať v prehľade domén Semrush alebo v Ahrefs.
Nemali by ste úplne ignorovať kľúčové slovo len preto, že má vysoké skóre. Keď sa vaša autorita domény zlepší, môžete začať zacieľovať kľúčové slová s vyšším skóre.
Podobne by ste nemali hodiť celý svoj rozpočet a čas na kľúčové slovo len preto, že má nízke skóre. Kľúčové slovo musíte posúdiť aj na základe mesačného objemu vyhľadávania, zámeru vyhľadávania a potenciálu konverzie.
Mesačný objem vyhľadávania
Ďalšou metrikou, ktorú je možné zistiť je v Prehľade kľúčových slov, je „Objem“.
Môžete tiež skontrolovať medzinárodné, regionálne a historické objemy vyhľadávania akéhokoľvek daného kľúčového slova (čo vám pomôže pri vykonávaní špecializovaných metód analýzy kľúčových slov – viac o tom neskôr).
Metrika objemu má niekoľko výhod vrátane toho, že vám umožňuje odhadnúť potenciál návštevnosti kľúčového slova.
Vysoký objem vyhľadávania takmer vždy naznačuje vysokú náročnosť kľúčových slov.
Môžete však použiť metriku mesačného objemu vyhľadávania na porovnanie niekoľkých kľúčových slov s nízkymi problémami s kľúčovými slovami. Pomôže vám to určiť, na čo zacieliť ako prvé.
Mesačný objem vyhľadávania medzi 100 a 1 000 je často dobrým miestom, kde začať.
Stojí však za zmienku: Objem vyhľadávania tiež nie je práve najspoľahlivejšou metrikou kľúčových slov. Výsledky sú v konečnom dôsledku len odhadom a majú tendenciu byť menej presné, čím menej náročné je kľúčové slová zoradiť.
Aj keď je dôležité zvážiť, objem vyhľadávania by nikdy nemali byť vaším hlavným cieľom, pokiaľ ide o analýzu kľúčových slov.
Konverzný potenciál
Kým ste stále v prehľade kľúčových slov, mali by ste skontrolovať aj potenciál konverzie. Potenciál konverzie vyjadruje pravdepodobnosť, že si používateľ webu kúpi váš produkt, zaregistruje sa do vášho zoznamu adresátov atď.
Čím väčšiu hodnotu má kľúčové slovo, tým vyšší je potenciál konverzie – ako však hodnotu kľúčového slova zmerať?
Táto metrika ukazuje, koľko inzerenti v súčasnosti ponúkajú za toto kľúčové slovo. Vysoká cena za kliknutie zvyčajne poukazuje na obľúbené kľúčové slovo, o ktoré sa viacerí inzerenti uchádzajú o zobrazenie v SERP.
Ak sa na toto kľúčové slovo vrhajú vysoké cenové ponuky, musí mať vysoký konverzný potenciál.
„Diéta“ má aktuálnu cenu za kliknutie 0,97 Eur. Hoci to nie je významná cena, naznačuje to, že kľúčové slovo má silný konverzný potenciál.
Kľúčové slová, ktoré majú nízku náročnosť, stabilný objem vyhľadávania, slušný konverzný potenciál a sú skutočne relevantné pre vašu tému, sa určite oplatí zacieliť na kľúčové slová, ktoré nespĺňajú tieto štyri požiadavky.
Zámer kľúčového slova
Jednoduché zahrnutie kľúčového slova do obsahu nie je to isté ako „zacielenie na kľúčové slovo“. Ak chcete presne zacieliť na kľúčové slovo, musíte pochopiť dôvod, prečo sa kľúčové slovo vyhľadáva.
Nepochopenie zámeru kľúčového slova je miesto, kde sa veľa obsahu pokazí. Ak váš obsah presne nezodpovedá potrebám hľadajúcich, na aký účel váš obsah slúži? Okrem toho, že vyzerá spamovo a irelevantne, nič moc.
Ak chcete porozumieť kľúčovým slovám, musíte pochopiť dôvod, prečo ich používatelia webu používajú vo svojich vyhľadávacích dopytoch. Potom môžete vytvoriť obsah, ktorý odpovedá na tieto otázky.
Predstavte si zámer vyhľadávania z pohľadu vyhľadávača: Google sa snaží vytvoriť službu, kde priraďuje vyhľadávacie dopyty k relevantným zdrojom informácií.
Ako však analyzovať kľúčové slová, aby ste pochopili zámer vyhľadávania?
Môžete začať kategorizáciou kľúčových slov. Medzi hlavné kategórie zámerov vyhľadávania patria:
Informačné — Keď používatelia požadujú informácie o niečom. Napríklad „ako dlho trvá zostavenie balenia šiestich kusov?“
Komerčné – keď používatelia požadujú informácie, ktoré im pomôžu pri rozhodovaní o kúpe. Napríklad „10 najlepších proteínových koktailov na budovanie svalov“.
Navigačné — Keď používatelia hľadajú konkrétnu stránku, napr. „prihlasovaciu stránku Strava“.
Transakčné – keď používatelia majú na mysli konkrétny nákup a sú pripravení na nákup, tj „kúpiť súpravu činiek“.
Zámer kľúčového slova môžete zvyčajne identifikovať podľa toho, ako je hľadaný výraz formulovaný. Napríklad „prečo…“ zvyčajne vedie k vyhľadávaniu informácií a „kúpiť…“ má tendenciu viesť k vyhľadávaniu transakcií.
To nám ukazuje, že zámer vyhľadávania za „diétou“ je väčšinou informačný a komerčný.
Zámer vyhľadávania ovplyvňuje všetky aspekty analýzy kľúčových slov. Nemali by ste sa pozerať len na mesačný objem vyhľadávania bez toho, aby ste sa pozreli aj na zámer vyhľadávania.
Prečo je dôležitá analýza kľúčových slov
Ako sme preskúmali vyššie, analýza kľúčových slov sa vykonáva s cieľom oddeliť relevantné a ziskové kľúčové slová od tých, ktoré vás budú brzdiť.
Ako však analýza kľúčových slov skutočne pomôže vám a vašej SEO kampani? Tu je postup:
Pomôže vám to pri rozumnom rozpočte
Môžete odborne vybrať kľúčové slová, ktoré majú potenciál konverzie, namiesto vyhadzovania peňazí za kľúčové slová, ktoré neprinesú konverziu. Týmto spôsobom zvýšite šance na získanie dobrej návratnosti investície.
Pomáha vám spravovať si čas
Poznanie individuálnej dôležitosti každého kľúčového slova vám pomôže lepšie naplánovať časovú os stratégie obsahu. Môžete sa sústrediť na vytváranie obsahu, ktorý bude mať vplyv na autoritu vašej domény, namiesto toho, aby ste strácali dni vytváraním obsahu, ktorý to nebude.
Pomôže vám to dosiahnuť SERP
Môžete zacieliť na kľúčové slová, ktoré môžete medzičasom hodnotiť, namiesto toho, aby ste naháňali vysoko konkurenčné kľúčové slová, ktoré nezískate okamžite.
...a budovať autoritu
Keď dosiahnete SERP pre niekoľko hľadaných výrazov s nízkou obtiažnosťou, môžete získať dostatočnú autoritu domény na zacielenie na väčšie, konkurencieschopnejšie kľúčové slová.
Analýza kľúčových slov vám tiež pomôže vytvoriť mapu kľúčových slov
Ďalším masívnym spôsobom, ako vám analýza kľúčových slov pomôže pri vašej SEO misii, je mapovanie vášho webu. V skutočnosti je taký užitočný, že tento bod si zaslúži samostatný oddiel.
V prípade, že to neviete. Musíte si vytvoriť mapu kľúčových slov, aby ste mali svoje webové stránky organizované a vyhli sa problémom s kanibalizáciou kľúčových slov, čo je prípad, keď máte viac ako jednu stránku napísanú na tú istú tému a pokúšate sa o hodnotenie pre rovnaké kľúčové slovo.
Ako však vytvoríte mapu kľúčových slov a čo to má spoločné s analýzou kľúčových slov?
Nechajte nás vysvetliť:
Mapovanie kľúčových slov je proces priradenia jedinečného kľúčového slova na zameranie každej zo stránok vašej lokality. Každá stránka vášho webu by mala byť postavená na tomto hlavnom kľúčovom slove – naznačuje účel stránky, čo pomáha vyhľadávacím nástrojom definovať ho.
Príkladom hlavného kľúčového slova môže byť niečo ako „Výhody diéty“. Mali by ste mať pripravené aj variácie tohto kľúčového slova na výmenu, aby sa váš obsah nezobrazoval príliš spam. Napríklad „Top výhody diéty“, atď.
Na každej stránke sa kľúčové slovo zamerania a jeho variácie zobrazí v adrese URL, názve a v niektorých nadpisoch. Pod týmto hlavným kľúčovým slovom bude zoznam sekundárnych podporných kľúčových slov – alebo zoskupení kľúčových slov, ako sa im hovorí – ktoré priamo súvisia s hlavným výrazom.
V ideálnom prípade by tieto sekundárne podporné kľúčové slová mali byť rozptýlené vo vašom obsahu.
Keď budete skúmať a analyzovať svoje kľúčové slová, prirodzene vytvoríte primárne výrazy, ktoré budú slúžiť ako vaše hlavné kľúčové slová. Pôjde o prominentné populárne hľadané výrazy, ktoré chcete priamo osloviť vo svojom obsahu.
Pomocou nástroja kľúčových slov môžete vytvoriť sekundárne kľúčové slová, ktoré pomôžu zodpovedať zámeru vyhľadávania hlavného kľúčového slova.
Vytvorenie týchto zhlukov kľúčových slov pomáha organizovať vašu lokalitu, pretože to znamená, že každá stránka môže zacieliť na iný výber kľúčových slov. To vnáša poriadok na vaše webové stránky a udržuje témy dobre definované a oddelené.
Neriskujete, že narazíte na problémy s kanibalizáciou kľúčových slov. A najlepší spôsob, ako vytvoriť pevné a dobre definované zhluky kľúčových slov?
Vykonajte analýzu kľúčových slov!
Nástroje na analýzu kľúčových slov
Keď v ďalšej časti podrobne rozoberieme rôzne špecializované metódy analýzy kľúčových slov, bolo by užitočné najprv vám poskytnúť prehľad najlepších nástrojov, ktoré môžete použiť – najmä predtým, ako sa dostaneme k časti o špecializovaných metódach v tejto príručke.
Medzi najlepšie nástroje na výskum kľúčových slov, ktoré používam, patria:
Semrush
Semrush by ste si mali zvoliť ako svoj obľúbený balík na výskum kľúčových slov aj na analýzu. Je to mnohostranný súbor nástrojov, ktorý vám môže pomôcť vo všetkých fázach vašej SEO kampane. Môže vám poskytnúť skvelé návrhy kľúčových slov, skontrolovať váš profil spätných odkazov alebo vám pomôže vykonať analýzu kľúčových slov konkurencie.
Google Analytics
Služba Google Analytics je najužitočnejšia na analýzu kľúčových slov, ktoré sa už nachádzajú na vašej stránke (viac sa tomu budeme venovať v časti Analýza hodnotenia kľúčových slov nižšie). Je dôležité pochopiť, čo privádza návštevníkov na vaše stránky, a určiť, ako v budúcnosti prilákať viac.
Google Trends
Google Trends je nástroj, ktorý vám umožňuje analyzovať aktuálnu a dlhodobú popularitu kľúčových slov.
Je to dôležité pre analýzu kľúčových slov, pretože vám pomáha určiť najvhodnejšie obdobia roka na zacielenie na konkrétne hľadané výrazy. Umožňuje vám tiež skontrolovať súčasné a minulé špičky v popularite pre konkrétne kľúčové slová.
Podrobnejšie o tom, ako implementovať Google Trends do vašej analýzy kľúčových slov, popíšeme v sekcii Analýza sezónnosti a trendov nižšie.
Plánovač kľúčových slov Google
Plánovač kľúčových slov Google je väčšinou užitočný na účely výskumu kľúčových slov, ale dá sa použiť aj na dôkladnú analýzu kľúčových slov, keď ich už porovnáte.
Plánovač kľúčových slov Google má však malú výhodu v tom, že ho môžete používať úplne zadarmo a v neobmedzenom množstve.
Analýza kľúčových slov: Špecializované metódy
Teraz, keď sme prebrali, ako určiť objem vyhľadávania, náročnosť kľúčových slov, zámer vyhľadávania, komerčný potenciál kľúčových slov (a nástroje, ktoré potrebujete).
Lokálny a geograficky cielená analýza
Miestne kľúčové slová — alebo geograficky zacielené kľúčové slová, ako sa im niekedy hovorí — sú kľúčové slová, ktoré sa zameriavajú na konkrétne publikum v určitej oblasti.
Google rád pomáha používateľom webu nájsť priame odpovede na ich otázky. Ak by teda hľadali výraz „inštalatér v mojej blízkosti“, Google sa pozrie na vaše nastavenia polohy a zobrazí výsledky na základe vašej polohy.
Namiesto toho, aby sme vám poskytli dlhý zoznam všetkých inštalatérov na Slovensku, je oveľa zmysluplnejšie dať priazeň inštalatérom vo vašej oblasti.
Ak vaša firma ponúka lokalizovanú službu alebo produkt, môžete využiť potrebu spoločnosti Google poskytovať používateľom webu miestne výsledky.
Môžete to urobiť zahrnutím názvu vašej polohy vedľa jedného z vašich počiatočných kľúčových slov. Napríklad „Inštalatéri v Trnave“.
Ak však chcete, aby sa vo výsledkoch vyhľadávania zobrazovali priestorové výrazy ako „v blízkosti“, „miestne“ a „v mojej blízkosti“, musíte ísť oveľa konkrétnejšie.
Ak sa vaša inštalatérska firma nachádza v blízkosti Trnavy, podmienky vašej polohy môžu zahŕňať:
„Inštalatér“, „Mesto Trnava“, „ulica“.
Skontrolujte zámer, objem, náročnosť kľúčového slova a CZK každého z nich a vyberte tie, ktoré najlepšie zodpovedajú vášmu podnikaniu.
Sezónna a trendová analýza
Sezónna analýza kľúčových slov zahŕňa skúmanie toho, ako v priebehu času rastie a klesá popularita kľúčových slov. Možno sa konkrétny hľadaný výraz hľadá pravidelne počas leta a potom minimálne počas zimy.
Napríklad „vianočné stromčeky“ ako hľadaný výraz je skutočne v centre pozornosti iba jeden mesiac v roku.
Môžete lepšie organizovať svoju obsahovú stratégiu a marketingové úsilie s vedomím, kedy konkrétne kľúčové slová vrcholia a klesajú v popularite.
Analýza trendových kľúčových slov je trochu iná prax. Zahŕňa vyhľadávanie kľúčových slov, ktoré sú v súčasnosti svojho druhu módnymi slovami vyhľadávacích nástrojov. Tieto kľúčové slová možno zaznamenajú každoročný nárast a pokles, no v súčasnosti sa veľa vyhľadávajú.
Pravidelnou analýzou trendov však môžete identifikovať vznikajúce trendy skôr, než bude príliš neskoro.
Ako teda vykonávate analýzu sezónnych a trendových kľúčových slov?
Google Trends je najlepší nástroj pre túto prácu. Môžete ho použiť na analýzu za deň, týždeň, mesiac, rok, posledných päť rokov a tak ďalej – až do roku 2004!
Môžete vidieť, že popularita „psích škôlok“ dosiahla vrchol okolo júna 2022 a potom znova počas januára 2023. Letný nárast pravdepodobne odráža vysoký počet ľudí, ktorí hľadajú služby starostlivosti o deti počas prázdnin.
Januárový nárast by mohol odrážať počet ľudí, ktorí po návrate do práce hľadajú pomoc so psom.
Nielenže vám to poskytne ďalšiu inšpiráciu pre kľúčové slová, ale tiež vám jasne ukáže, kedy zacieliť na kľúčové slovo „denná starostlivosť o psov“ (ak by ste mali viesť blog týkajúci sa psov!).
Či tak alebo onak, určite musíte zahrnúť Google Trends ako súčasť analýzy kľúčových slov.
Analýza kľúčových slov pre Hlasové vyhľadávanie
Do analýzy kľúčových slov musíte zahrnúť aj výrazy hlasového vyhľadávania a výsledky začleniť do svojich marketingových kampaní s obsahom.
Výrazy hlasového vyhľadávania sa môžu výrazne líšiť od bežných hľadaných výrazov a ako také je potrebné s nimi zaobchádzať ako so samostatnými entitami. Hlasové vyhľadávanie je bližšie k tomu, ako ľudia v skutočnosti hovoria, zatiaľ čo zadané hľadané výrazy bývajú kratšie a na rozdiel od prirodzenej ľudskej reči.
Hlasové vyhľadávanie sa napríklad často začína tým, kto, čo, prečo, kde a kedy, a podobá sa celej vete, ako napríklad:
"Aké ingrediencie potrebujem na výrobu čokoládovej piškóty?"
Zadané vyhľadávanie často úplne vynecháva opytovacie slovo a častejšie vyzerá takto:
“Prísady na čokoládové piškóty”.
Ak svoj obsah neoptimalizujete pre obe metódy vyhľadávania, prídete o značnú úroveň návštevnosti z vyhľadávania.
Ak chcete získať hodnotenie pre dopyty hlasového vyhľadávania, musíte do svojho obsahu zahrnúť veľa kľúčových slov s dlhým textom, ako aj kľúčové slová s otázkami.
Zahrnutím niektorých z týchto „zaujímavých otázok“ do svojho obsahu (buď ako H2, H3 alebo ako súčasť sekcie FAQ) zvýšite svoje šance na hodnotenie pre dopyty hlasového vyhľadávania.
Namiesto toho, aby ste tieto otázky vyberali len náhodne a prilepili ich do svojho obsahu, mali by ste ich najskôr prejsť cez Prehľad kľúčových slov na analýzu kľúčových slov.
Analýza medzier kľúčových slov
Analýza medzery medzi kľúčovými slovami je proces porovnávania vašich vlastných kľúčových slov s vašimi konkurentmi a identifikácie výrazov, podľa ktorých sa hodnotia ako vy.
Je to prostriedok, ako dostať vašu stránku na rovnakú úroveň ako vaši priami konkurenti, a tiež na generovanie nových nápadov na obsah pre vás. Ak sa vám nepodarí vyplniť tieto medzery, vaši SEO konkurenti budú vždy minimálne o krok pred vami.
Analýza hodnotenia kľúčových slov
Výskum kľúčových slov a analýza kľúčových slov sú neustály boj. Pravdepodobne ste to už veľa čítali v blogových príspevkoch SEO, ale platí to pre väčšinu aspektov tejto práce. Musíte pokračovať v analýze kľúčových slov aj po zverejnení obsahu.
Všetka tvrdá práca, ktorú vložíte do hľadania a analýzy kľúčových slov, by bola zbytočná, ak by ste ich nekontrolovali a v prípade potreby nevykonávali zmeny.
Našťastie so správnymi nástrojmi po vašom boku nie je kontrola úrovní výkonnosti vybratých kľúčových slov príliš náročná.
Google Analytics možno napríklad použiť na jednoduché určenie kľúčových slov, ktoré priťahujú najväčšiu návštevnosť.
Po nastavení služby Google Analytics môžete svoje kľúčové slová skontrolovať tak, že prejdete do časti „Akvizícia“ > „Všetka návštevnosť“:
Často kladené otázky
Čomu sa musíte vyhnúť pri vykonávaní analýzy kľúčových slov?
Pri analýze kľúčových slov by ste sa mali vyhnúť skúmaniu iba jednej metriky – konkrétne mesačného objemu vyhľadávania. Aj keď sa to môže zdať ako najsľubnejšia metrika, nie vždy vám zaručí návštevnosť a konverzie.
Vysoký objem vyhľadávania môže byť výsledkom sezónneho nárastu. Prípadne môže kľúčové slovo už dosiahnuť nasýtenie a je na ceste dole. Z takýchto dôvodov sa vždy oplatí pozrieť sa na výkonnosť kľúčového slova v mesiacoch pred súčasnosťou. Je tiež dôležité, aby ste skontrolovali ďalšie metriky, ako napríklad obtiažnosť kľúčového slova.
Ako dlho by mala analýza kľúčových slov trvať?
Analýza kľúčových slov by vám nemala trvať dlho, ak používate prémiový nástroj na analýzu kľúčových slov. Podobne môžete kľúčové slová nájsť aj počas fázy predbežného výskumu kľúčových slov v minimálnom čase.
Prevažnú väčšinu času by ste mali venovať plánovaniu a implementácii obsahovej stratégie na základe výsledkov analýzy kľúčových slov.
Je analýza kľúčových slov stále relevantná?
Kľúčové slová sú stále relevantné, pretože definujú vašu obsahovú stratégiu a tiež pomáhajú vyhľadávacím nástrojom a používateľom webu pochopiť, o čom je váš obsah. Pomocou analýzy kľúčových slov môžete určiť, ktorým témam sa musíte vo svojom blogu venovať. Pomôže vám tiež lepšie porozumieť vašej cieľovej skupine a otázkam, na ktoré hľadajú odpovede.
Na inej úrovni vám analýza kľúčových slov pomáha určiť kľúčové slová, ktoré pomôžu vyhľadávačom prepojiť váš obsah s vaším cieľovým publikom. Strategickým zahrnutím a umiestnením určitých kľúčových slov zvýšite šance, že vás vyhľadávače prepoja s konkrétnymi hľadanými frázami.
Ako často by sme mali aktualizovať a upravovať svoju stratégiu kľúčových slov?
Svoju stratégiu analýzy kľúčových slov musíte skontrolovať aspoň raz za mesiac a aktualizovať ju vždy, keď je to potrebné. Neexistuje žiadne prísne pravidlo, ako často by ste mali aktualizovať stratégiu analýzy kľúčových slov. Každý štvrťrok by ste však mali skontrolovať, či nedošlo k nejakým zmenám v trendoch vyhľadávania.
Mali by ste tiež pravidelne vykonávať konkurenčnú analýzu kľúčových slov, aby ste napríklad identifikovali nové medzery v kľúčových slovách. Aj keď sa dostanete na vrchol SERP, musíte porovnávať svoju konkurenciu, aby ste si udržali svoju pozíciu.