Facebook reklama

Ako vytvoriť reklamy na Facebooku: Sprievodca pre začiatočníkov. Ako na Facebook reklamu.

Facebook reklama
Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ako vytvoriť reklamy na Facebooku: Sprievodca pre začiatočníkov

 

Zhrnutie

V tomto príspevku sa podelíme o všetko, čo potrebujete vedieť o tom, ako spustiť reklamy na Facebooku, aby sa vaše reklamné kampane rozbehli.

 

Platená reklama na sociálnych sieťach predstavuje okamžitý spôsob, ako získať dosah vášho obsahu. S viac ako 3 miliardami aktívnych používateľov mesačne je Facebook reklama najobľúbenejšou platformou sociálnych médií na zobrazovanie reklám.

 

Algoritmus Facebooku je však ťažký oriešok, najmä ak práve začínate – či už ste vlastníkom malého podniku, tvorcom alebo manažérom sociálnych médií – takže šikovným spôsobom, ako vybudovať svoje cieľové publikum, je osloviť s reklamou na Facebooku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

Takže, pokiaľ ide o stratégiu sociálnych médií , pochopenie toho, ako inzerovať na Facebooku, je nevyhnutnosťou.

 

Aké sú výhody reklamy na Facebooku?

Presne zacielite na zákazníkov

Facebook má množstvo užívateľských dát a umožňuje marketingovým pracovníkom ich využívať pri zacielení na svoje publikum.

 

Pri vytváraní reklamy na Facebooku sa môžete zamerať na demografické údaje o používateľoch Facebooku, ako je pohlavie, poloha a vek. Facebook sa však odlišuje od iných platforiem reklamami prostredníctvom možností zacielenia na základe životného štýlu, ako napríklad:

 

·       Záujmy

·       Správanie (napríklad nedávne nákupy)

SkryťVypnúť reklamu

·       Vzdelanie a história zamestnania

·       Príjem

·       Politická príslušnosť

·       Hlavné životné udalosti

·       Jazyky

Ak chcete nechať AI, aby to všetko urobila za vás, funkcia Meta Advantage+ sa bude učiť z výkonnosti vašej reklamy v reálnom čase. Podľa Meta to pomôže „maximalizovať výkonnostné výhody AI vo vašich reklamných kampaniach a maximalizovať hodnotu každého zobrazenia reklamy“.

 

Získajte silné výsledky

Naučiť sa, ako spúšťať reklamy na Facebooku, je jednoduché, keď si osvojíte nástroj Facebook Ads Manager – a výsledky sa zvyčajne dostavia rýchlo.

 

Nedávny prieskum medzi maloobchodníkmi ukázal, že 41 percent vidí najväčšiu návratnosť výdavkov na reklamu (ROAS) z reklám na Facebooku. To je obrovské množstvo v porovnaní s  priemernou mierou konverzie  vo všetkých odvetviach, ktorá je len 8,25 percenta.

SkryťVypnúť reklamu

 

Oslovte miliardy používateľov na Facebooku a Instagrame

Keďže Meta vlastní Facebook aj Instagram, ich platformy sú ľahko integrované. To znamená, že reklamy môžu byť spustené súčasne na oboch platformách, čo vám umožní prístup k ešte väčšiemu počtu sociálnych používateľov – aj keď nie ste aktívni na Instagrame. Potenciál dosahu reklamy na Facebooku a Instagrame je bezkonkurenčný.

 

Marketingové agentúry (90 percent) aj malé podniky (85 percent) považovali za najefektívnejšie reklamy na Facebooku. Instagram Feed a Instagram Stories sa však umiestnili na 2. a 3. mieste ako najvýkonnejšie meta kanály pre reklamy v tomto zozname.

SkryťVypnúť reklamu

 

Sledujte výkonnosť reklamy v reálnom čase

Aj keď sa Meta v roku 2021 zbavila svojej plnej platformy Facebook Analytics, stále má vynikajúce zdroje na pochopenie výkonnosti reklamy vrátane dosahu, zapojenia, konverzií a ďalších metrík. Tieto údaje sa aktualizujú v reálnom čase, takže svoje kampane môžete upravovať na základe výkonnosti.

 

Ďalšou významnou výhodou súčasnej analýzy Facebooku je možnosť pridať Meta Pixel na váš web. Väčšina platforiem na správu obsahu vám umožňuje jednoducho pridať tento kúsok kódu na váš web a sledovať efektivitu vašich reklám na Facebooku. Môžete sledovať správanie používateľov a vytvárať špecifické cieľové skupiny pre budúce reklamné kampane na Facebooku.

 

Predtým, ako sa ponoríte do reklám na Facebooku

Predtým, ako sa do toho pustíte, je nevyhnutné zamyslieť sa nad tým, prečo inzerujete a čo chcete dosiahnuť. Stanovením miery úspešnosti pred spustením reklám sa budete môcť rozhodnúť, ktorý cieľ reklamy je pre vaše potreby najlepší.

 

Ak chcete napríklad zvýšiť počet stiahnutí svojej mobilnej aplikácie prostredníctvom reklám na Facebooku, vašou metrikou úspechu môže byť 100 stiahnutí za prvý mesiac. Ak ide o generovanie potenciálnych zákazníkov, úspech by sa dal merať väčším zoznamom e-mailov. Pred vytvorením kampane by ste mali premýšľať o dôvode reklamy.

 

Ako inzerovať na Facebooku

Všetky reklamné kampane na Facebooku bežia cez nástroj Facebook Ads Manager, takže naučiť sa, ako spúšťať reklamy na Facebooku, znamená, že si s tým poradíte. Našťastie je to celkom jednoduché. V tomto podrobnom návode, ako inzerovať na Facebooku, vás prevedieme všetkým. 

 

Začíname s Facebook Ads Manager

Keď sa zaregistrujete na Facebooku, predvolene dostanete ID osobného reklamného účtu. Toto ID môžete vidieť tak, že prejdete do Správcu reklám a pozriete sa do ľavého horného rohu.

 

Ak chcete používať Facebook Ads Manager, potrebujete overený spôsob platby a:

 

Stránka na Facebooku alebo

Byť správcom, editorom alebo inzerentom na stránke niekoho iného

Ak nemáte Stránku pre svoju firmu, môžete si ju nastaviť podľa krokov na Facebooku. Každej stránke, ktorú vytvoríte, bude automaticky pridelený reklamný účet.

 

Ak existuje stránka, ktorú chcete inzerovať, ktorú vytvoril niekto iný, musíte požiadať správcu stránky, aby vám pridelil rolu správcu, editora alebo inzerenta na stránke.

 

Ak už máte pre svoju stránku existujúci reklamný účet, ale chcete si vytvoriť nový, budete potrebovať účet Business Manager. Po registrácii do Business Managera si môžete vytvoriť nový reklamný účet.

 

Tieto kroky sú určené na použitie na stolnom alebo prenosnom počítači.

 

Dostanete sa priamo do správcu reklám na Facebooku pre váš osobný reklamný účet. Ak spravujete viacero reklamných účtov, pomocou rozbaľovacej ponuky účtu vyberte správny účet.

Ak chcete prejsť do Správcu reklám priamo zo stránky svojej firmy, prejdite na ľavý bočný panel a kliknite na šípku rozbaľovacej ponuky Centra reklám na ľubovoľnej stránke na Facebooku a potom z rozbaľovacej ponuky vyberte možnosť Všetky reklamy.

Začnite kliknutím na Správcu reklám na Facebooku. Dostanete sa na vašu stránku Facebook Ad Accounts, kde bude rýchly prehľad vašich reklamných účtov. Ak máte prístup k viacerým reklamným účtom, vyberte účet, v ktorom chcete zobrazovať reklamy.

 

Ak by ste radšej používali mobilné zariadenie, pre Apple a Android je k dispozícii aplikácia Facebook Ads Manager.

 

Ako vytvoriť reklamu na Facebooku

Tu je kompletný podrobný návod na reklamu na Facebooku s najnovšou verziou Facebook Ads Manager.

 

1 Vytvorte reklamu

Ak chcete začať s prvou reklamou, kliknite na zelené tlačidlo Vytvoriť reklamu.

Facebook vás zavedie na stránku, kde budete vyzvaní, aby ste si vybrali typ nákupu a cieľ kampane.

 

2 Vyberte si typ nákupu

Reklamy od spoločnosti Meta majú dva rôzne typy nákupu: Aukcia a Rezervácia (predtým Dosah a Frekvencia).

 

Aukcia: Ponúka väčší výber, efektivitu a flexibilitu s menej predvídateľnými výsledkami. Reklamy je možné umiestniť cez Facebook, Messenger, Instagram a Meta Audience Network.

 

Rezervácia: Umožňuje vám plánovať a nakupovať kampane vopred s predvídateľnými výkonnostnými cieľmi a väčšou kontrolou nad ovládaním frekvencie. Reklamy je možné umiestniť na Facebook a Instagram.

 

Kľúčové rozdiely medzi nimi spočívajú v nastavení kampane a cieľoch kampane. Napríklad reklama z aukcie umožňuje rôzne ciele kampane, zatiaľ čo Rezervácia má iba dva: povedomie a zapojenie.

 

3. Vyberte si cieľ kampane

Meta a Facebook vám umožňujú nastaviť reklamy s ohľadom na váš konečný cieľ. Môžete si vybrať zo šiestich:

 

Povedomie: Vaša reklama sa zobrazí ľuďom, ktorí si ju s najväčšou pravdepodobnosťou zapamätajú. Podľa Meta je tento typ cieľa vhodný pre dosah, povedomie o značke, zhliadnutia videa a povedomie o umiestnení obchodu.

Návštevnosť: Tento typ reklamy nasmeruje ľudí na konkrétny cieľ, ako je váš web, udalosť alebo odkaz na stiahnutie. Je to najlepšie pre kliknutia na odkazy, zobrazenia vstupnej stránky a hovory.

Zapojenie: Tento typ reklamy zvýši pravdepodobnosť, že budete dostávať správy, nákupy v aplikácii, hodnotenia Páči sa mi a komentáre. Je tiež skvelý na prezeranie videa, konverzie a hovory.

Potenciálni zákazníci: Vaša reklama vám môže pomôcť zbierať informácie od potenciálnych zákazníkov. Je to dobré pre formuláre, konverzie a hovory.

Propagácia aplikácie: Získajte viac používateľov pre svoju aplikáciu alebo povzbuďte súčasných používateľov, aby ju naďalej používali.

Predaj: Nájdite ľudí, ktorí si pravdepodobne kúpia váš produkt alebo službu. Táto cesta je samozrejme skvelá pre konverzie a predaje v aplikácii.

 

4. Vyberte názov pre svoju reklamnú kampaň

Po výbere marketingového cieľa sa zobrazí výzva na zadanie názvu kampane. Uistite sa, že názov vašej kampane bude rozpoznateľný pre každého, kto pracuje na reklamách.

 

5. Uveďte kategóriu reklamy

Rôzne regióny majú rôzne pravidlá reklamy, najmä pokiaľ ide o kategórie ako úvery, zamestnanie, bývanie, sociálne otázky, voľby alebo politika. Ak vaša reklama spadá do jedného z týchto segmentov, oplatí sa to deklarovať tu, aby ste sa uistili, že zostane v súlade s reklamnými štandardmi Facebooku a rôznych krajín.

 

6. Vyberte, či chcete A/B testovanie zapnúť

V tomto bode procesu budete môcť zapnúť funkciu A/B test, kde si môžete vyskúšať rôzne obrázky, text, publiká alebo umiestnenia, aby ste maximalizovali výkonnosť svojej reklamy. Úplné nastavenie príde neskôr v procese – tento prepínač ho iba zapne.

 

7. Vyberte, či chcete zapnúť rozpočet kampane Advantage+

Táto funkcia, ktorá je k dispozícii iba vtedy, ak si vyberiete možnosť Aukčného nákupu, znamená, že Facebook automaticky nájde najlepšie dostupné príležitosti na dosiahnutie výsledkov vo všetkých vašich reklamných skupinách a rozdelí rozpočet vašej kampane v reálnom čase, aby ste dosiahli tieto výsledky.

Rozpočet kampane Advantage+ (predtým nazývaný optimalizácia rozpočtu kampane) je najvhodnejší pre kampane s aspoň dvoma reklamnými sadami.

 

8. Zúžte svoj výkonnostný cieľ

Facebook vám teraz umožňuje získať veľmi konkrétne informácie o konečných cieľoch vašej reklamy. Každý cieľ kampane uvedený v kroku 3 má samostatnú množinu konkrétnych cieľov – napríklad Povedomie má všetko od širšieho „Maximalizovať dosah“ až po hyperšpecifické „Maximalizovať dvojsekundové nepretržité zhliadnutia videa“.

 

Ak ste novým používateľom Facebook Ads, oplatí sa vyskúšať širšie možnosti predtým, ako sa zameriate na konkrétne ciele, ktoré sa hodia k vašim cieľom a obsahu, ktorý zdieľate.

 

9. Definujte svoje výdavky na reklamu a plán

Keď nastavujete rozpočet na reklamu, je dôležité si uvedomiť, že tento údaj predstavuje maximálnu sumu peňazí, ktorú chcete minúť. Rozpočet môžete nastaviť na deň alebo ako celkovú sumu pre kampaň.

 

Denný: Denný rozpočet nastavuje limit na to, čo každý deň miniete na svoje reklamy. Facebook použije vaše nastavené kritériá na nájdenie správneho miesta a času na zobrazenie vašej reklamy vašej cieľovej skupine. Po dosiahnutí rozpočtu sa reklamy na daný deň prestanú zobrazovať. Cyklus začína znova na ďalší deň.

Životnosť: Celkový rozpočet je maximum, ktorý miniete za celý čas prevádzky reklamnej kampane. Zadáte Facebooku čas a dátum ukončenia a on minie peniaze na základe výkonu reklamy. Po dosiahnutí rozpočtu sa kampaň skončí.

 

10. Prispôsobte si cieľovú skupinu

Meta nedávno vykonala zmeny v nastaveniach prispôsobenia publika v Správcovi reklám, a preto môžu veci v súčasnosti vyzerať trochu inak, ak ste bežný používateľ!

 

Predtým sa obchodníci mohli zamerať na všetko od miesta po správanie a záujmy, teraz si môžete vybrať iba tri možnosti: miesto, vek a jazyk.

Ak však chcete byť konkrétnejší, nebojte sa, nová funkcia publika Meta Advantage+ robí všetko zacielenie reklamy za vás.

 

Funguje to takto:

 

„Umelá inteligencia Meta používa množstvo informácií na nájdenie vášho publika, ktoré sa neustále vyvíja, ako sa učí (napr. minulé konverzie, údaje pixelov a interakcie s predchádzajúcimi reklamami).

 

Môžete sa spoľahnúť na umelú inteligenciu Meta, že nájde svoje publikum alebo pridáte konkrétne informácie o ľuďoch, ktorých chcete osloviť, ako návrh publika. Publikum Advantage+ vytvára najširšie možné publikum na vyhľadávanie, čo dáva umelej inteligencii Meta veľkú flexibilitu.“

 

Inými slovami, stále môžete poskytovať konkrétnejšie návrhy (napríklad vekový rozsah, pohlavie a záujmy). Meta zacieli na toto publikum najskôr pred rozšírením vyhľadávania, aby pre vašu reklamu vygenerovala najlepšie výsledky.

Dobrá správa pre veteránov Facebook Ads Manager, ktorí poznajú svoje cieľové publiká naruby a chcú ich osloviť, vaše vlastné publiká sú stále dostupné v sprievodcovi vytváraním reklamy a kliknutím na odkaz, ktorý vidíte, môžete dokonca prepnúť späť na pôvodné možnosti publika.

 

11. Vyberte si umiestnenia reklamy

Umiestnenie reklamy definuje, kde sa vaša reklama zobrazí vašej cieľovej skupine. Nebudete prekvapení, keď zistíte, že Meta urobila podobné zmeny vo svojich nástrojoch na umiestňovanie s umiestneniami Advantage+ poháňanými AI, ktoré vám pomôžu maximalizovať dosah vašej reklamy.

 

Stále však môžete rozhodnúť o umiestnení reklamy sami výberom možnosti Manuálne umiestnenia.

V balíku sociálnych platforiem Meta existuje niekoľko možností:

 

Informačné kanály: Získajte vysokú viditeľnosť svojej firmy pomocou reklám v informačných kanáloch.

Príbehy: Rozprávajte bohatý, vizuálny príbeh s pôsobivými vertikálnymi reklamami na celú obrazovku

In-stream: Rýchlo upútajte pozornosť ľudí počas sledovania videí.

Prekrytie: Oslovte ľudí pomocou nálepiek alebo bannerových reklám, keď sledujú krátky obsah.

Výsledky vyhľadávania: zviditeľnite svoju firmu pri vyhľadávaní ľudí.

Správy: Posielajte ponuky alebo aktualizácie ľuďom, ktorí sú už prepojení s vašou firmou.

Aplikácie a weby: Rozšírte svoj dosah pomocou reklám v externých aplikáciách a na weboch

 

12. Vyberte si svoje sociálne účty

V profiloch Meta sociálnych médií chcete, aby sa reklamy zobrazovali.

 

13. Vyberte si formát reklamy

V časti Nastavenie reklamy budete môcť vytvoriť novú reklamu, použiť existujúci príspevok alebo použiť akékoľvek makety, ktoré máte v kreatívnom centre Meta .

 

Po vykonaní tohto výberu si vyberte, či bude vaša reklama obsahovať jeden obrázok alebo video, príspevok s viacerými obrázkami alebo videom alebo kolekciu skupinu produktov, ktoré sa v mobilnom zariadení premenia na celú obrazovku.

 

14. Vyberte si médiá a napíšte text

Konečne je čas pridať tieto prvky kreatív, ktoré zastavujú posúvanie! Správca reklám pravdepodobne prebral niečo, čo ste už zverejnili na svojej stránke Facebook, ale môžete to zmeniť kliknutím na rozbaľovaciu ponuku Upraviť v poli Reklamná kreatíva .

 

Nahrajte svoje fotografie alebo klipy – reklamy, videoreklamy.

 

V tejto oblasti môžete tiež zmeniť znenie reklamy a kreatívu reklamy, ktoré používate v každej sekcii aplikácií Meta, ak chcete prispôsobiť prostredie pre každú platformu.

 

V tejto sekcii budete môcť pridať aj text svojej reklamy s rôznymi možnosťami textu – nezabudnite zahrnúť príslušnú výzvu na akciu (CTA).

 

15. Vyberte si cieľ

Ako ste už odteraz očakávali, budete mať množstvo zaujímavých možností, s ktorými sa môžete pohrať, pokiaľ ide o cieľ vašej reklamy – kam Facebook posiela ľudí, keď kliknú na vašu reklamu.

 

K dispozícii je Instant Experience (predtým Canvas) – rýchlo sa načítavajúci zážitok optimalizovaný pre mobilné zariadenia. Tie ponúkajú Facebooku spôsob, ako udržať vaše publikum vo svojej aplikácii. Inými slovami, ide o jednoduchú, dynamickú vstupnú stránku, formulár alebo lookbook, ktorý môžete vytvoriť pomocou Facebooku.

Samozrejme, môžete si vybrať aj odkaz na svoj web a dokonca pridať vlastný parameter sledovania UTM.

 

Okrem toho môžete ľudí posielať priamo do svojej doručenej pošty v aplikácii Facebook Messenger, Instagram alebo WhatsApp.

 

16. Uverejnite svoj inzerát

Ak chcete odoslať svoju reklamu, kliknite na tlačidlo „Zverejniť“ v pravom dolnom rohu stránky.

 

Po odoslaní reklamy Facebook zadrží váš príspevok, aby ho mohol skontrolovať, aby sa uistil, že vyhovuje jeho špecifikáciám a neporušuje ich pokyny pre komunitu. Očakávajte, že bude skontrolovaný do 24 hodín až pár dní. Po zverejnení reklamy dostanete od Facebooku potvrdzujúci e-mail.

 

Koľko stojí vytvorenie reklamy na Facebooku?

Hoci sú špecifiká zložitejšie, jednoduchá odpoveď je, že zaplatíte len toľko, koľko chcete minúť. Rozpočet, ktorý nastavíte v kroku 9 vyššie, predstavuje sumu, ktorú miniete na reklamu.

 

 

Avšak hĺbková analýza konkrétnych sektorov znamená, že cena za kliknutie sa môže značne líšiť. Napríklad odvetvia s najvyššou cenou za kliknutie sú Zubní lekári a zubné služby za 1,27 EUR, Nábytok za 1,19 EUR a Advokátske a právne služby za 1,15 EUR. Najnižšími odvetviami sú cestovanie za 0,43 EUR, Umenie a zábava za 0,44 EUR a Reštaurácie a jedlo za 0,52 EUR.

 

Získajte strategickú pozíciu so svojimi reklamami na Facebooku

Teraz, keď ste zvládli základy vytvárania reklamy na Facebooku, môžete začať experimentovať, aby ste zistili, čo najlepšie funguje pre vaše publikum.

 

Pre každý krok vyššie je užitočné zastaviť sa a zamyslieť sa nad svojimi cieľmi. Uistite sa, že všetko, čo definujete a vytvárate, je v súlade s vašou vlastnou mierou úspechu. Nie ste si istí, čo chce vaše publikum vidieť? Žiaden problém. Facebook má množstvo nástrojov na testovanie A/B, takže môžete porovnávať reklamy vedľa seba a zistiť, čo funguje. Buďte kreatívni a sledujte výkonnosť svojich reklám, aby ste v prípade potreby mohli veci meniť.

Miloš Vargic

Miloš Vargic

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Venujem sa reklame na internete doma i vo svete. Google reklame, tvorbe web stránok, SEO - optimalizácií pre vyhľadávače. Zoznam autorových rubrík:  MarketingReklamy

Prémioví blogeri

Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,072 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

316 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu